news-details

جیمی جامپ حکومتی فوتبال ایران، عروسی در کوچه خانم‌ها و آقایان بیکاز

" کامران احمدپور "

" اختصاصی نود پرس "

نزدیک به دو سال پیش در جمعی مشغول تماشای تلویزیون بودیم و به اطرافیانم گفتم به شدت بوی کره شمالی شدن می‌آید. پرسیدند چطور به این نتیجه رسیدی، گفتم از ساخت و تولید و پخش این‌همه سرود دانش آموزی در تلویزیون! بااینکه خودم آموزشی و پرورشی بودم عاشق سرودهای دانش آموزی اما تفاوت شرایط امروز با سالیان دور و سالن آمفی تئاتر مدرسه با تلویزیون به ما می‌فهماند ترویج و پخش این‌همه سرود دانش آموزی در تلویزیون سرآغاز و پیام دهنده  انحصاری بزرگ و مخرب است، انحصاری که چند ماه بعد با تایید رئیس مجلس به " خالص سازی" تحریف شد! جریان خالص سازی که با موسیقی و ریتم سرود دانش آموزی شروع به کار کرد خیش خود را به کار انداخت و همه جا را شخم زد تا جاییکه این خالص سازی حتی به انتخاب تماشاگران اعزامی به مسابقات جام جهانی قطر و داستان شرم آور خانم بیکاز، دستچین کردن تماشاگران حکومتی زن برای مسابقات لیگ قهرمانان آسیا که انتشار فیلمی از این رسوایی در فضای مجازی سر و صدا کرد و سرانجام اعزام تماشاگران حکومتی به قطر برای تماشای مسابقات جام ملت‌های آسیا، هم سرایت کرد. داستان خانم بیکاز داستان خنده دار زنی نیست که از زبان انگلیسی فقط یک کلمه بیکاز را می داند "در حالیکه در بخشی از بدنه دولت مشغول به کار است که باید زبان انگلیسی را در حد عالی صحبت کند" اما با اعتماد به نفسی در حد احمدی نژاد فارسی صحبت می‌کند و وانمود می‌کند انگلیسی است! داستان خانم بیکاز داستان و به عبارت بهتر تراژدی خفه کردن نخبگان و به میدان فرستادن پخمگان است. خانم بیکاز نماد پیروزی ریا و دروغ بر صداقت و سلامت است.

در قطر و در جریان مسابقه ایران و امارات نیز بیکاز دیگری از آستین خالص سازان بیرون آمد. در این  بازی به یکباره یک نفر با پرچم ایران وارد زمین بازی و باعث اختلال در روند بازی شد. صرف نظر از جریمه 180 میلیونی که او روی دست فدراسیون گذاشت حالا مشخص شده او یکی از هوادارانی است که برای بازی‌های قطر انتخاب و به عبارت بهتر خالص‌سازی شده است!

کنفدراسیون فوتبال آسیا یا همان AFC به فدراسیون ایران هشدار داده جریمه ورود جیمی جامپ بعدی به زمین چمن ۱۵هزار دلار یعنی ۵ برابر خواهد بود!
 گفته می‌شود، حدود ۵۰۰ تن با هزینه فدراسیون، وزارت ورزش یا وزارت فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی برای تشویق تیم ملی به دوحه اعزام شده اند و  یکی از همین تماشاگران و هواداران سازمان یافته و خالص سازی شده در جریان بازی با امارات، بر خلاف قوانین مسابقات، وارد زمین شد و به بهانه نشان دادن تعصب خود به پرچم ایران، صحنه های زشتی خلق کرد. او در حالیکه لباس یکدست با گروه اعزامی به تن داشت، وارد زمین شد و باعث گشت تا دقایقی این مسابقه متوقف شود. رفتاری که برای فدراسیون فوتبال کشورمان ۳۰۰۰ دلار جریمه داشت. اما نکته قابل توجه اینکه به تازگی کنفدراسیون آسیا به فدراسیون فوتبال ایران تذکر داده، در صورتی که این رفتار از سوی تماشاگران ایرانی‌ در بازی‌های مراحل بعدی تکرار شود فدراسیون ایران این بار پنج برابر یعنی ۱۵ هزار دلار جریمه نقدی خواهد شد!

 این افراد که شاید بعضی‌های‌شان حتی یک بار هم به ورزشگاه‌های داخلی نرفته‌اند و فضای سکوهای فوتبالی را درک نکرده‌اند، برای تشویق تیم‌ملی و کمک به ملی‌پوشان اعزام شده اند اما رفتار هایشان با هدف تعریف‌ شده در تضاد است و مقصر این واکنش‌های احساسی نیز مسئولان مربوطه هستند. این رخداد مصداق بارز هزینه کور و بی‌هدف در کار فرهنگی است که منجر به مخارج مالی و معنوی بیشتر برای کشور شده است.

در فضای مجازی اما تصاویری پخش شده که نشان از آن دارد جیمی جامپ جدید فوتبال ایران و بلکه فوتبال آسیا، یک حکومتی و حتی فرمانده بسیج یکی از شهرستانهای اطراف استان تهران است. در مطالب فضای مجازی که حتی نام این جیمی جامپ ذکر شده، آمده است وی روی سکوهای استادیوم اجوکیشن سیتی امارات با چند نفر شرط می‌بندد که به داخل زمین فوتبال بپرد و این کار را هم می کند. به اعتقاد نود پرس اما انگیزه چنین افرادی معمولا نمی‌تواند شرط بندی باشد و نوع پرش و حمل پرچم با آن شرایط نشان از آن دارد که وی می‌خواسته تعصب خود را به پرچم ایران نشان بدهد!

در هر حال روزگار نازنینی است، عجیب جان! یکی از مسئولان و بر سر سفره نشستگان در مصاحبه‌ای می‌گوید کیم جان، رهبر کره شمالی هم‌ اجازه نمی‌دهد در این سرزمین مقدس و مدینه فاضله خالص سازان، شلوار جین بپوشند! می‌بینید دیگر کارمان به جایی رسیده که باید متر و معیار ما حضرت کیم و کشور رویایی او باشد و آن دیگری نیز که می‌بیند شهر به شدت شلوغ است مصاحبه می‌کند و به دروغ می‌گوید ببینید در چین هر نفر در روز یک دلار درآمد دارد، پس شاکر باشید و قدر این شکوفایی اقتصادی دوران سید محرومان را بدانید!


امروز باد به پرچم خانم بیکاز و پیروان مکتبی می وزد که زیر پرچمش سینه می زنند، پس چه باک که جیمی جامپ بشوی و آبروی فوتبال ایران را ببری و ۳ هزار دلار جریمه روی دست فدراسیون فوتبال بگذاری یا با چماق و چوب، کنسرتی و اکران فیلمی را به هم بزنی! امروز عروسی در کوچه خانم‌ها و آقایان بیکاز است و تو اگر مهران مدیری هم باشی و کوچکترین اعتراضی هم بکنی هزاران رسانه که به دست خانم ها و آقایان بیکاز، اداره می شود به تو انگ قمار باز، بیمار روانی، پریشان خاطر، معاند، عامل بیگانه و می‌زنند و هیچ کیفر خواستی هم‌بر علیه آنها صادر نخواهد شد که هیچ بلکه مزد بر روی مزد و پاداش روی پاداش......

 

" کامران احمدپور "

به اشتراک گذاری این مطلب!