news-details

همه چیز درباره حریف ایران در نیمه نهایی

با معجزه مشعل برشان قطر صعود کرد؛

تیم ملی قطر موفق شد در ضربات پنالتی ازبکستان را حذف کند و به نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا راه پیدا کند تا ششمین حریف تیم ملی در جام ملت‌ها لقب بگیرد.

به گزارش نود پرس، دقایقی پیش آخرین بازی مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های جام ملت‌های آسیای 2023 قطر به پایان رسید و دو تیم ازبکستان و قطر که در پایان 90 دقیقه به تساوی یک بر یک دست یافته بودند و همین نتیجه در پایان 120 دقیقه تلاش دو تیم هم استوار بود، کارشان به ضربات پنالتی کشیده شد.
ضربات پنالتی بازیکنان دو تیم عجیب دنبال شد و در شرایطی دو تیم به پنالتی پنجم رسیدند که دو ضربه را قطری‌ها از دست دادند و دو ضربه هم برای ازبکستان سرنوشت مشابهی داشت.

مشعل برشام ستاره تیم ملی قطر در ضربات پنالتی بود و توانست تمام ضربات را در جهت درست حرکت کند. او که با گرفتن دو پنالتی بازیکنان ازبکستان و تشخیص جهت تمامی ضربات پنالتی‌زنان این تیم ترس را در دل ماشاریپوف زننده پنالتی پنجم ازبک‌ها انداخته بود، سبب شد این بازیکن باتجربه وسط دروازه را برای زدن ضربه خود انتخاب کند، اما مشعل برشامی که روزی درخشان، معجزه‌وار و عجیب را در چارچوب دروازه عنابی‌پوشان تجربه می‌کند، سرجای خود ایستاد و مهار پنالتی ازبکستان برای او به راحتی خوردن یک لیوان آب شد.

1986726

پس از خراب شدن پنالتی ماشاریپوف، پدرو میگل مدافع باتجربه قطر پشت توپ ایستاد و توپ را با قدرت به سمت چپ یوسوپوف سنگربان ازبکستان به گل تبدیل کرد تا تکلیف آخرین و چهارمین تیم حاضر در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیای 2023 هم مشخص شود و پس از اردن، کره‌جنوبی و ایران این تیم میزبان و شاگردان لوپز باشند که به این افتخار و موفقیت مهم دست پیدا می‌کنند.

با این وصف حالا قطر حریف ایران در مرحله نیمه نهایی خواهد بود که با توجه به در اختیار داشتن میزبانی مسابقات با انگیزه زیادی پا به مصاف برابر تیم ملی ایران خواهد گذاشت.
عنابی‌پوشان در گروه اول مسابقات کارشان را با پیروزی 3 بر صفر برابر لبنان آغاز کردند. شاگردان لوپز در بازی دوم تاجیکستان را با یک گل از پیش رو برداشتند و در بازی سوم هم موفق به شکست یک بر صفر چین شدند تا در کنار ایران و عراق سه تیم راه یافته به مرحله یک هشتم با 9 امتیاز باشند. 

1986700

میزبان مسابقات در مرحله یک هشتم هم موفق شد با نتیجه 2 بر یک فلسطین را شکست دهد تا به دیدار برابر ازبکستان برسد که دقایقی پیش با پیروزی شاگردان لوپز در ضربات پنالتی تمام شد تا آنها برای دومین مرتبه پیاپی به نیمه نهایی جام ملت‌ها برسند و شانس دفاع از عنوان قهرمانی 4 سال پیش خود را داشته باشند.

آخرین مصاف فوتبال ایران و قطر چند هفته پیش در حالی که کی‌روش سرمربی عنابی ‌پوشان بود با پیروزی فوق‌العاده 4 بر صفر شاگردان امیر قلعه‌نویی در چارچوب تورنمنت 4 جانبه اردن تمام شد و در ادامه منجر به اخراج کی‌روش هم شد. 

1986727

قطر و ایران در چارچوب رقابت‌های جام ملت‌های آسیا تاکنون دو مرتبه با هم بازی کرده‌اند که یکی در جریان جام ملت‌های 1988 بود که تیم ملی ایران با دو گل فرشاد پیوس و کریم باوی برنده مسابقه شد و دیگری در جام ملت‌های 2015 بود که تیم ملی با گل سردار آزمون برنده مسابقه لقب گرفت.

حالا باید دید مصاف دو تیم که روز چهارشنبه 18 بهمن از ساعت 18:30 دقیقه آغاز می‌شود، با چه نتیجه‌ای خاتمه پیدا خواهد کرد.

به اشتراک گذاری این مطلب!