news-details

ژاپن با این دفاع و گلر در خطر حذف از جام !

با بررسی گل‌های دفاعی ژاپن مشخص است که این تیم روی توپ‌های ارسالی مشکل دارد.

به گزارش نود پرس، تیم ملی ژاپن در سه دیدار مرحله گروهی 5 گل دریافت کرد تا وضعیت خوبی در خط دفاعی نداشته باشد.

ژاپنی‌ها در دیدار مقابل ویتنام و عراق 2 گل دریافت کردند و مقابل اندونزی هم یک گل دیگر دریافت کردند تا در هیچکدام از بازی‌های مرحله گروهی موفق به کلین‌شیت نشوند.

وجه اشتراک تمام گل‌های دریافتی تیم ملی ژاپن توپ‌های بلندی بود که به محوطه جریمه این تیم ارسال شد و ضعف دروازه‌بان و مدافعان این تیم در توپ‌های این‌چنینی به‌شدت به چشم آمد.

یکی دیگر از مشکلات بزرگ ژاپن در خط دفاعی آسان گرفتن مدافعان این تیم به مهاجمان حریف است که بدون سخت‌گیری خاصی و در آزادی عمل کامل ضربات را به سمت دروازه این تیم شلیک می‌کنند.

البته عملکرد ضعیف زیون سوزوکی در خروج‌ها و مهار ضربات بازیکنان حریف بی‌تاثیر نبوده و مجموعه دفاعی ژاپن در این تورنومنت آسیب‌پذیر بوده است و با توجه به قدرت تیم ملی ایران در استفاده از ضربات آزاد و سرزنی در طول مسابقه می‌تواند نکته امیدوارکننده‌ای باشد.

البته تیم ملی ژاپن بازیکنان باکیفیتی دارد و ممکن است مراحل حذفی شرایط کاملا متفاوتی را برای این تیم رقم بزنند و نکاتی که گفته‌ می‌شود صرفا مسائل آماری و فنی‌ای است که در طول سه بازی گذشته رقم خورده است، در ادامه به بررسی گل‌هایی که ژاپن دریافت کرده است می‌پردازیم:

گل اول - ویتنام (یارگیری ضعیف و خروج اشتباه دروازه‌بان)

ارسال ضربه کرنر روی تیر یک، خروج اشتباه زیون سوزوکی و عدم یارگیری بازیکن ویتنام باعث شد تا این بازیکن با یک ضربه سر زیبا توپ را به پشت سر گلر ژاپن بفرستد و اولین گل ویتنام در این مسابقه به ثمر برسد.

گل دوم - ویتنام (یارگیری ضعیف و دو ضرب‌گیری دروازه‌بان)

گل دوم ویتام با ارسال از نزدیکی‌های میانه میدان به داخل محوطه به ثمر رسید، بازیکن ویتنام بدون دخالت خاصی ضربه اول را به سمت دروازه ژاپن فرستاد و واکنش ضعیف زیون سوزوکی باعث شد تا مهاجم ویتنام دروازه خالی را باز کند.

گل سوم -  عراق ( ارسال از جناحین و دفع اشتباه دروازه‌بان)

سومین گل دریافتی ژاپن در این تورنومنت روی هنرنمایی زیون سوزوکی و جایگیری ضعیف مدافعان این تیم اتفاق افتاد، ارسال نسبتا کوتاه بازیکن عراق با دفع توپ سوزوکی به سمت نقطه پنالتی اتفاق افتاد و ایمن حسین با ضربه سر دروازه این تیم را باز کرد.

گل چهارم - عراق ( بازهم ارسال و ضربه سر )

گل چهارم بی‌شباهت به سه گل دیگر نبود، ارسال داخل محوطه جریمه و آسان گرفتن مدافعان ژاپن به مهاجم عراق باعث شد تا ایمن حسین از داخل محوطه شش قدم با ضربه سر دروازه این تیم را باز کند!

گل پنجم - اندونزی ( پرتاب بلند، اشتباه مدافعان، این‌بار از تیر دو! )

آسیب‌پذیری ژاپنی‌ها روی توپ‌های بلند مختص دو بازی اول نبود و در بازی آخر هم به چشم آمد، بازیکن اندونزی با پرتاب بلند اوت به داخل محوطه سعی در خلق موقعیت داشت که دفع اشتباه مدافع ژاپن توپ را نزدیک محوطه شش قدم به بازیکن اندونزی رساند و او با ضربه بغل پا از زاویه بسته دروازه زیون سوزوکی را باز کرد.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!