news-details

ادعای عجیب وین رونی؛ کی‌روش بهتر از فرگوسن است!

" اختصاصی نود پرس "

خیلی از مربیان و اهالی فوتبال ایران برخلاف دوستداران فوتبال در ایران، کارلوس کی روش و بلاژویچ  را قبول نداشته و ندارند و حتی شاید اگر یک روز گواردیولا هم به ایران بیاید او را قبول نداشته باشند! اما وین رونی کاپیتان سابق منچستر یونایتد و تیم ملی انگلیس به تمجید از تاکتیک های کارلوس کی‌روش پرداخته  و ادعا می کند تاکتیک‌های کی روش خیلی بهتر و منطقی تر از فرگوسن هستند !
 این اولین باری نیست که بازیکنان  یونایتد به تحسین از تاکتیک‌های کارلوس کی‌روش می‌گشایند و چندین اسطوره این باشگاه طی سالهای قبل در مورد تاکتیک فوق العاده و شگفت آور کی روش در دیدار با بارسلونای گواردیولا حرف  زده  و هنوز هم در مورد آن حرف می زنند.



وین رونی در جدید ترین حرف های خود در روزنامه مترو چاپ انگلیس به  مقایسه کی روش و فرگوسن پرداخت و گفت: منچستر از سال ۲۰۰۸ به بعد طی چهار سال، سه بار به فینال اروپا راه پیدا کرد اما رویای فرگوسن برای رسیدن به قهرمانی اروپا طی چند دوره متوالی توسط بارسلونا در سال ۲۰۰۹ در فینال رم نابود شد. در سال ۲۰۰۸ منچستر یونایتد تیم بسیار قدرتمند و منسجمی داشت و قبل از اینکه بتواند در فینال مسکو ،چلسی را شکست بدهد و به قهرمانی دست یابد توانستیم تیم  بسیار قدرتمند آن زمان بارسلونا را متوقف کند و بعد از شکست بارسلونا در دیدار نیمه نهایی به فینال مسکو راه پیدا کند. تیم منچستر یونایتد آن سال موفق شد ۱۸۰ دقیقه دروازه خود را  در برابر بارسلونای قدرتمند بسته نگه دارد . همه ما  این موفقیت را مدیون تاکتیکهای فوق العاده کارلوس کی‌روش هستیم که قبل از این دو مسابقه طراحی کرده بود، تاکتیک هایی که هنوز هم در مورد آن در اولد ترافورد حرف زده می‌شود. در آن بازی با تاکتیک های خلاقانه  کارلوس کی روش نقشه ما این بود که فضا و مالکیت توپ را به بارسلونا بدهیم و ما با ضد حمله به  آنها گل بزنیم ،تاکتیک هایی که واقعاً فوق العاده بودند و کاملا جواب داد. اما در فینال سال ۲۰۰۹ در رم نقشه فرگوسن این بود که ما حمله کنیم و بازی هجومی داشته باشیم که همه نقشه هایش نقش بر آب شد!
وین رونی در ادامه مصاحبه خود با روزنامه مترو می گوید :در ده دقیقه اول فینال رم  عالی بودیم تا اینکه با گل ساموئل اتوئو از بارسلونا عقب افتادیم و بعد بارسا صاحب توپ و میدان شد و سرانجام مسی دو گل دیگر به ما زد و ما با سه گل خورده از بارسلونا شکست خوردیم!
 اگرچه این بازی کاملاً یک طرفه بود اما بدتر و فاجعه بار تر از آن فینال دو سال بعد در ویمبلی بود. بار دیگر ما در ده دقیقه اول به بارسا فشار آوردیم اما بعد از ده دقیقه بارسلونا صاحب همه چیز این مسابقه شد و ما سرانجام با نتیجه ۳ بر یک از آنها شکست خوردیم. حقیقت این است که در هر دو فینال هیچ کدام از بازیکنان منچستر ،تاکتیک های فرگوسن را نتوانسته بودند هضم و قبول کنند. ما دو فینال به بارسلونای گواردیولا باختیم و تمام تاکتیک ما این بود که آنها را تحت فشار قرار بدهیم ،پرس کنیم و بازیکنان را محاصره کنیم اما تمام تاکتیک های ما  شکست خورد و در حقیقت تاکتیک های فرگوسن مثل یک خودکشی برای ما بود!
 یادم می‌آید که فرگوسن مرتب می گفت ما منچستر یونایتد هستیم و باید بازی هجومی انجام بدهیم .در حقیقت این در فرهنگ و ذهنیت فرگوسن بود اما خیلی ها از جمله من این طور فکر نمی کردیم و با آن موافق نبودیم. همه بازیکنان می دانستند که فرگوسن ذهنیت غلط و اشتباهی دارد و ما این را عمیقاً با پوست و استخوان خود درک می کردیم. ما داشتیم بهترین روش و تاکتیک سال ۲۰۰۸ را که  کارلوس کی‌روش طراحی و اتخاذ کرده بود ترک می کردیم و دست به خودکشی میزدیم. در حقیقت ما نقشه موفقیت خود را پاره کردیم .برای من و خیلی از بازیکنان دیگر اهمیت ندارد که چگونه فوتبال بازی می کنیم و می بریم بلکه فقط موفقیت مهم است.  شما ببینید سال گذشته لیورپول چگونه قهرمان اروپا شد؟ من فکر می کنم زین الدین زیدان نیز در رئال مادرید همین ذهنیت را دارد و خیلی به بازی زیبا و هجومی اهمیت نمی دهد.
 این مصاحبه ای بود که کاپیتان سابق شیاطین سرخ انجام داده و طی این سال ها همین حرف ها را بارها و بارها بازیکنان و اسطوره های منچستر یونایتد زده اند. امیدواریم پیشکسوتان فوتبال ایران نود پرس را متهم به کارلوس کی‌روش پرستی و اجنبی  پرستی نکنند!

به اشتراک گذاری این مطلب!