news-details

میزبانی استقلال، پرسپولیس و سپاهان در لیگ با VAR!

اقدام فدراسیون فوتبال برای ماندن تجهیزات VAR در ایران می تواند به سود استقلال و پرسپولیس باشد.

به گزارش نود پرس اگرچه تکنولوژی کمک داور ویدئویی هنوز به طور رسمی وارد ایران نشده، اما مسئولان فدراسیون فوتبال برای دریافت میزبانی تیم های ایرانی در لیگ قهرمانان توانستند به صورت قرضی تجهیزات VAR را به کشور بیاورند و در دو ورزشگاه آزادی و نقش جهان اصفهان نصب کنند.

حالا در شرایطی که دوشنبه بازی سپاهان مقابل الاتحاد و سه شنبه بازی نساجی مقابل الهلال در ایران با وجود VAR برگزار می شود، این نگرانی وجود داشت که تجهیزات کمک داور ویدئویی توسط فیفا و AFC از ایران جمع آوری شوند.

در این باره فدراسیون فوتبال طی نامه رسمی به کنفدراسیون فوتبال آسیا خواهان باقی ماندن تجهیزات VAR در ایران شده که به نظر می رسد با موافقت مسئولان آسیایی همراه باشد. اتفاقی که می تواند به سود فوتبال ایران شود و ورود این تکنولوژی به لیگ برتر ایران را نیز سرعت ببخشد.

 

ماندن تجهیزات VAR در ورزشگاه آزادی و ورزشگاه نقش جهان می تواند در آینده ای نزدیک که داوران لیگ برتری نیز لایسنس استفاده از تکنولوژی کمک داور ویدئویی را دریافت کنند، باعث برگزاری مسابقات ایران با VAR شود.

هنوز درباره مجوز استفاده از تجهیزات موجود در لیگ برتر ایران در صورت اخذ لایسنس برای داوران مشخص نیست اما این امیدواری را برای طرفداران استقلال، پرسپولیس و سپاهان به وجود می آورد که بازی های خانگی آنها زودتر از حد تصور با کمک داور ویدئویی برگزار شود.

فدراسیون فوتبال در این ماجرا به رایزنی های خود با کنفدراسیون فوتبال آسیا ادامه می دهد و باید دید در نهایت چه نتایجی به دنبال خواهد داشت.

به اشتراک گذاری این مطلب!