news-details

رد پای تاجر شکر در قرارداد ویلموتس!

در زمان حاج آقا علیپور راه هایی که باعث می شد این مربیان نتیجه بگیرند بسته شده و این مربیان منشوری سالهاست که دیگر نتیجه نمی گیرند اما...

ناصر فریاد شیران(بازرس ویژه کانون مربیان فوتبال و عضو سابق کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال )
قسمت دوم مطلب پرونده اهالی فوتبال زیر بغل شیخ جسور 
● در زمان حاج آقا علیپور راه هایی که باعث می شد این مربیان نتیجه بگیرند بسته شده و این مربیان منشوری سالهاست که دیگر نتیجه نمی گیرند اما با اینهمه این دسته از مربیان همیشه و تحت هر شرایطی تیم دارند و حتی دو سه ماه هم بیکار نیستند!
●ما مربی داریم که با رمال ها عهد و پیمان دیرینه دارد ،خیلی هم مدعی است و همیشه هم تیم دارد و هیچ وقت هم‌ بیکار  نیست و البته نتیجه هم نمی گیرد.
●یک زمانی بعضی از دلال ها یکی دو بازیکن می دادند و راضی می شدند ،اما حالا مافیای قوی و قدرتمند فوتبال ایران که بیش از نیمی از امور و اختیارات فوتبال ایران را در کنترل خود دارند، تیم می بندند،مدیر عامل می گذارند و سرمربی می آورند و خلاصه تمام ارکان یک تیم را اینها مشخص می کنند! 
●ما ساعتها و روزها برای بازبینی  فیلمها و بررسی پرونده ها وقت گذاشتیم و ریالی هم‌ دریافت نکردیم با اینکه رئیس کمیته انضباطی آقای حسن زاده بارها با ما تماس گرفتند و شماره حساب خواستند اما هدف ما فقط کمک به سالم سازی فوتبال بود.
اما این باند قوی حتی اسامی ما را با  آدمهایی که در بدنه فدراسیون فوتبال دارند، پیدا و همه جا پخش کردند. آنها علاوه بر اینکه پشت سر ما حرف می زدند رو در روی ما نیز از ما خرده می گرفتند. 
● مربیان خارجی این دلالان اینقدر در ایران ریشه دوانده اند که هر سال در فوتبال ایران تیم دارند حتی اگر نتیجه نگیرند‌. آنها می گویند ایران خانه ماست حتی وقیحانه می گویند شما باید به ما زن هم بدهید! 
●خوشبختانه یا شوربختانه در دوره هایی ،بعضی از نمایندگان مجلس همانند آقایان پور مخبر و رسایی در دم دمای انتخابات حرفهایی در مورد ضرورت مبارزه با فساد در فوتبال حرفهایی زدند و پرونده هایی هم تشکیل شد‌. در یکی از پرونده ها حتی اشاره مستقیم به یکی از روسای فدراسیون فوتبال شد و آقای پور مخبر در یکی از برنامه های شبکه خبر گفتند متهم ردیف اول فساد در فوتبال آقای شخص آقای رئیس فدراسیون فوتبال است‌ اما هیچ اتفاقی نیفتاد با اینکه اطلاعات بسیار خوبی جمع کردند و اطلاعات و مدارک فساد خیلی از داوران،مربیان،سرپرستان، خبرنگاران،بازیکنان و مدیر عاملان جمع آوری شد و خیلی هم شفاف بود اما با وجود پرونده سازی کسی محاکمه و دستگیر نشد و فقط شعار داده شد و پرونده مختومه اعلام شد !
●در این سالها اتوبان ۸ بانده این گروه باز و آزاد بود اما با ورود آقایان قاضی زاده هاشمی و پژمان فر و تغییرات در مجلس، ما امیدوار تر شدیم .یکی از پرونده های مورد بررسی ،مورد ویلموتس و قرارداد ترکمن چای اوست که آقای تاج می گفتند جنتلمن است و حالا از ما شکایت کرده و ثانیه به ثانیه به جریمه اش اضافه می شود یا برانکو ایوانکویچ که در فوتبال ایران ثروتمند شد و حالا در کشور خودش رستوران زنجیره ای زده و ....
●در برنامه فوتبال برتر به مجری گری میثاقی بحث سپر رسانه ای قوی آقای تاج،فدراسیون فوتبال و کی روش روشنگری شد،سپری که حتی بعضی از مجریان و برنامه سازان رسانه ملی هم بخشی از آن بودند.
●دانش فوتبال کی روش بعد از ۸ سال حضور در ایران نه تنها تزریق نشد بلکه تنها دستیار ایرانی ایشان یعنی مارکار آقاجانیان حتی تیم ندارد و بدتر اینکه در مدرسه فوتبال هم مشغول نیست .
●پرونده ویلموتس خیلی سنگین است و حتی حرف از این است که آقای تاج خودش جریمه ها را پرداخت کند! شما ببینید برای مثال آقای ز که تاجر قند و شکر است در تصمیمات فدارسیون فوتبال چه کار می کند؟ تاجر قند و شکر  را چه به فوتبال؟ فوتبال زبان خودش را دارد و آدمهای خودش را می خواهد.
●یکسری مربیان همیشه شکست خورده، هر سال تیم دارند اما یک مربی موفق مثل منصور ابراهیم زاده  از بیکاری و بی تیمی مجبور به مهاجرت به آمریکا می شود. 
●بازیکنی هست که ارزش واقعی او ۳۰۰ میلیون است و باند مخوف مافیایی برایش قرارداد یک میلیاردی می بندند و بعد همین باند از بازیکن می خواهد که در فلان بازی پنالتی بدهد. یک بازیکن شهرستانی با پنالتی عمدی که داد یک تیم قهرمان شد .بازیکن خودش اقرار میکند که مربی من را وادار می کند دوپینگ کنم اما هیچکس جلودار آنها نیست!

به اشتراک گذاری این مطلب!