news-details

حاج صفی در مسیر جاودانگی

حسان حاج‌صفی با حضور در هر سه بازی ایران در تورنمنت کافا خود را به جمع سه بازیکن رکورددار بیشترین تعداد بازی ملی رساند.

به گزارش نود پرس، در فینال تورنمنت کافا که با برتری یک گله ایران در برابر ازبکستان همراه شد احسان حاج صفی علاوه بر بالا بردن جام قهرمانی این تورنمت به عنوان کاپیتان ایران به صدوبیست‌ونهمین بازی ملی خود هم دست پیدا کرد تا به رتبه سوم جدول بیشترین بازی‌ها برای تیم ملی برسد.

یکی از رکوردهای ویژه و البته بسیار مهم در کارنامه ملی احسان حاج‌صفی که به شد به چشم می‌خورد حضورش در سه جام جهانی پیاپی با پیراهن تیم ملی است. 

او که در سه جام‌ جهانی ۲۰۲۲،۲٠۱۸،۲٠۱۴ حضور داشته، در هر ۹ بازی تیم ملی به میدان رفته تا رکورددار بیشترین تعداد بازی برای ایران در مهم‌ترین فستیوال فوتبالی دنیا باشد. 

وی تاکنون ۱۶ بار برای گلزنان ایران گل‌سازی کرده و شش مرتبه هم توانسته در نقش یک گلزن ایفای نقش کند. 

کاپیتان تیم ملی در طی ۱۲۹ بازی ملی خود ۷۹ مرتبه به عنوان برنده میدان را ترک کرده است؛ یعنی در حدود دو سوم بازی‌ها ملی خود پیروز بوده است.

 او که در سال ۲۰۰۸ و در زمان حضور علی دایی بر روی نیمکت ایران، مقابل آذربایجان اولین بازی ملی خود را انجام داد تاکنون با سرمربیان مختلفی چون افشین قطبی، کارلوس کی‌روش، مارک ویلموتس، دراگان اسکوچیچ و امیر قلعه‌نویی در عرصه ملی کار کرده است.

حاج‌صفی در آستانه خلق یک رکورد ویژه

کاپیتان تیم ملی که هم‌اکنون ۳۳ سال دارد فرصت این را دارد که یک رکورد فوق العاده ویژه را در عرصه ملی به نام خود سند بزند و نام خود را برای همیشه در فوتبال کشور جاودانه کند. 

او که بعد از جواد نکونام با ۱۵۱ بازی و علی دایی با ۱۴۹ بازی در رتبه سوم بیشترین تعداد بازی ملی قرار دارد می‌تواند با انجام ۲۲ مسابقه دیگر با پیراهن تیم ملی از رکورد علی دایی و جواد نکونام عبور کند و رکورددار بازی در تاریخ تیم ملی شود.

با توجه به سن‌وسالی که این بازیکن دارد و همچنین عملکرد او در طی سالیان اخیر به نظر می‌رسد به این رکورد برسد و حتی طعم حضور در چهارمین جام جهانی پیاپی را بچشد. 

به اشتراک گذاری این مطلب!