news-details

داستان بازیکن دیپورتی فوتبال ایران که سر از اروپا درآورد!

در اروپا تیمها و باشگاهها استعداد یاب دارند،یعنی به یک تیم چند نفره پول و بودجه و امکانات می دهند که به سراسر جهان بروند،مسابقات لیگ و حتی تیمهای پایه را تماشا کنند و از بین آنها آینده دارها را انتخاب کنند و برای باشگاهشان بخرند.

به گزارش "نود پرس " در اروپا تیمها و باشگاهها استعداد یاب دارند،یعنی به یک تیم چند نفره پول و بودجه و امکانات می دهند که به سراسر جهان بروند،مسابقات لیگ و حتی تیمهای پایه را تماشا کنند و از بین آنها آینده دارها را انتخاب کنند و برای باشگاهشان بخرند.منچستر ،آژاکس آمستردام، آرسنال، رئال مادرید و خیلی از باشگاههای دیگر از این جمله هستند.

اما در فوتبال ایران، باشگاهها که حتی گاهی ا‌وقات توان تسویه پول هتلشان را هم ندارند ،دیگر از آنها انتظار تیم استعداد یاب داشتن، انتظار واقعا بیجایی است. با اینهمه خیلی پیش می آید که یک شاه ماهی خودش به تور فوتبال ایران می افتد اما مربیان ما که حتی کارلوس کی روش را هم قبول ندارند ، شاه ماهی باد آورده را به عنوان یک مارماهی به دریا برمی گردانند! 

برای مثال یکی از بازیکنان یک تیم لیگ یکی می گفت ابراهیم توره را برای تست سر تمرینات تیم ما آوردند. مربی ما که هیچکس را قبول ندارد و مرتب بر علیه مربیان خارجی شاغل در فوتبال ایران مصاحبه میکند، توره را مسخره کرد و گفت این بازیکن حتی بغل  پا زدن هم بلد نیست!  همین ابراهیم توره را سر تمرینات پرسپولیس بردند. در آنزمان سرمربی تیم علی آقا پروین بود و با دیدن این بازیکن سیاه پوست ،چند متلک بار او و مدیر برنامه هایش کرد و او هم توره را نخواست و فصل بعد همین بازیکن با  تیم آقای گل لیگ ایران شد و پرسپولیس با کلی منت و التماس و چند برابر قیمت او را از پیکان خرید.
توره بعد از ایران به فوتبال اروپا و یک تیم بزرگ اروپایی رفت ....

یسیچ سرمربی تیم پگاه گیلان نیز چنین سرنوشتی داشت. در فوتبال ایران هیچ کس او را دوست نداشت و بعد از پگاه او به یک تیم اروپایی رفت و با تیمش در لیگ قهرمانان اروپا هم بازی کرد .... 

اینها را بگذارید کنار بازیکنان و مربیان خارجی  که مدیر عاملان ، مربیان و کادر فنی تیمهای پرسپولیس و استقلال با آنهمه ادعا خریدند و بعد خودشان اعتراف کردند چه کلاه گشادی سرشان رفته و  مثل دامادی که تا چند سال، ماهی یک سکه مهریه می دهد ،آنها هم تا سالها باید جریمه های فیفا و دادگاه کاس و کمیته های انضباطی را بدهند!

"کامران احمدپور"

به اشتراک گذاری این مطلب!