news-details

سریال های کارتونی در مورد ورزش؛ از سوباسا و کاگه رو تا داستانهای عاشقانه انیمیشنی (قسمت اول)

اختصاصی "نود پرس"

همه ما با تماشای کارتون ها بزرگ شده ایم، فوتبالیستها،  کاگرو، سوباسا و .... همه و همه بخشی مهم از دوران پر خاطره و شیرین ما در  دوران کودکی و نوجوانی هستند. اما زییاترین و ماندگار ترین انیمیشن های ورزشی و فوتبالی، کدام هستند؟ در این مطلب تعدادی از بهترین سریال های ورزشی تاریخ را مرور می کنیم.‌ بی شک بعضی از آنها را شما ندیده اید و البته شاید نام بعضی از آنها حتی به گوش شما نخورده باشد.

1. زلزله چیچو/ بسکتبال

این سریال بر اساس طرحی به نام Dashu Kappei نوشته و تصویرگری Noburo Rokuda ساخته شده است. این اقتباس کارتونی در اسپانیا با نام Chicho Terremeto پخش شد. چیکو یک دانش آموز بسیار کوتاه قد است که به لطف استعداد، پرش و توانایی های ورزشی خود، در تیم بسکتبال بازی می کند. او وسواس زیادی در مورد همه دخترها دارد و به شدت عاشق رزیتا است.


2. انیمیشنی با موضوع دو و میدانی 

 
این یک انیمه اقتباسی از طرح شیون میورا است که بر اساس یکی از رمان های او ساخته شده است. قهرمان داستان، هایجی کیوسه، یک دانشجوی کالج است که به صورت حرفه ای در مسابقات  دو ماراتن رقابت می کند. او همراه با سایر هم تیمی هایش در باشگاه دو و میدانی، دویدن و رقابت در «هاکون اکیدن»، یکی از بزرگترین مسابقات امدادی دانشگاهی را هدف خود قرار می دهد. در طول این انیمیشن داستانی از پیروزی ها و شکست ها و دوستی به ما نشان داده می شود.


3. دو غیر معمولی (جوانا و سرجیو)  والیبال


قدیمی های اسپانیا، این انیمیشن را به عنوان یکی از اولین انیمه هایی که در اسپانیا پخش می شد و با ظهور کانال های تلویزیونی خصوصی به یاد می آورند. در این کشور این انیمیشن را با نام "جوانا و سرجیو" می شناسند. قهرمان داستان، خوانا، دانش آموزی است که پس از یک رقابت احمقانه با ستاره تیم، به تیم والیبال مدرسه خود می پیوندد. خوانا عاشق سرجیو، کاپیتان تیم مردان است. او کم کم تمام تلاشش را برای ورزش می کند  تا حرفه ای شود. "جوانا و سرجیو اکنون دو عاشق هستند..."


4. اسلم دانک / بسکتبال


این یکی دیگر از انیمه های کلاسیک است. این اولین بار به عنوان یک انیمه در سال 1990 منتشر شد و همچنین برای اولین بار در سال 1993 روی پرده ظاهر شد. داستان آن درباره ساکوراگی، یک بزهکار نوجوان است که به تیم بسکتبال دبیرستان خود می پیوندد تا دختر رویاهای خود را تحت تاثیر قرار دهد. در این مجموعه ما کم کم با هم تیمی های او و ماجراجویی های آنها در جستجوی شکوه ورزشی آشنا می شویم. متأسفانه در سال 1375 پخش آن پس از پخش 101 قسمت به طور ناگهانی و بدون سرانجام به پایان رسید.


5. کاپیتان سوباسا / فوتبال


"الیور، بنجی، اربابان توپ و ...". اگرچه چند سالی از عمر آن می گذرد، اما احتمالاً یکی از معروف ترین سریال های کارتونی ورزشی در بین تمام سریال هایی است که پخش شده است. در اسپانیا با نام قهرمانان منتشر شد، اگرچه با نام "الیور و بنجی"، نام قهرمانان آن نیز شناخته می شود. الیور یک فوتبالیست بزرگ است که به یک شهر جدید می رسد و به تیم مدرسه خود و تیم جدید می پیوندد. بنجی بهترین دروازه بان است و در ابتدا رقابتی بین آنها وجود دارد اما در نهایت آنها دوستان خوبی هستند. 

 شخصیت‌ها از فوتبالیست‌های واقعی الهام گرفته‌اند و در پایان سریال، قهرمانان داستان برای باشگاه‌های بزرگ اروپایی بازی می کنند.


6. هایکیو / والیبال


این یکی از بهترین انیمه های فعلی است، نه فقط ورزشی بلکه بهترین انیمیشن در همه زمینه ها! 

 قهرمان داستان، Shōyō Hinata پس از تماشای یک مسابقه از تلویزیون، رویای والیبالیست شدن را در سر می پروراند. او در مدرسه خود یک باشگاه راه اندازی می کند، اگرچه او تنها عضو آن است. هنگامی که او برای تیم دبیرستان کاراسونو تلاش می کند، متوجه می شود که رقیبش، مرد جوان بسیار با استعدادی به نام توبیو کاگیاما، نیز در آنجا حضور دارد. در حال حاضر فصل چهارم آن در حال پخش است.

 

7. یوری روی یخ / اسکیت روی یخ

یوری کاتسوکی که امید زیادی به این رقابت دارد، در گرندپری اسکیت, شکست سختی را متحمل می شود. او ناامید به زادگاهش باز می گردد و به این فکر می کند که آیا اسکیت ها را ترک کند یا خیر، اما سپس با ویکتور نیکیفوروف، قهرمان پنج بار جهان آشنا می شود و مسیر او کاملاً تغییر می کند تا اینکه دوباره برای بردن جایزه بزرگ تلاش کند. 

این انیمه در سال 2016 پخش شد و با وجود داشتن تنها یک فصل 12 قسمتی، با استقبال خوبی در میان منتقدان و مردم مواجه شد‌.

ادامه دارد....

به اشتراک گذاری این مطلب!