news-details

دعوای دو اسطوره فوتبال بخاطر سیاست؛ یکی"خائن" یکی "خودخواه" و مزخرف گو!

" اختصاصی نود پرس "

«او کیست که مرا خائن خطاب کند؟ روماریو در حال پیر شدن است. فکر می‌کنم او در حال خرفت شدن است و حرف‌های مزخرف زیادی می‌زند.»


این جملات را ببتو بازیکن سابق تیم ملی برزیل در مورد روماریو دوست و همبازی سابقش به زبان می آورد،  کلمات زشتی که عامل آن چیزی نیست بجز دنیای کثیف سیاست!
 
روماریو و ببتو، مهاجم افسانه‌ای که با تیم برزیل قهرمان جام جهانی 1994 آمریکا شدند، فاصله خود را با اتهاماتی که منشأ آن سیاست است، بیشتر کردند. آنها همدیگر را "خائن و خودخواه" خطاب کردند.

اولین کسی که آتش گشود، بازیکن سابق بارسلونا و والنسیا بود، که روز دوشنبه در مصاحبه با پادکست "Cheguei" اذعان کرد که ببتو بزرگترین دوست او بود اما حالا دیگر نیست".
او در این مصاحبه گفت: خائن! او در سیاست به من خیانت کرد و از شاخه پرید. چیزهایی در زندگی وجود دارد که من در داخل و خارج از سیاست برای همیشه با خودم می برم. من این را هر روز می‌بینم، اما وقتی این اتفاق برای پسری می‌افتد که با او زندگی می‌کردی و با او رابطه خیلی دوستانه داشتی، ناراحت‌کننده است!

سناتور فعلی خاطرنشان کرد که با دوست و همبازی سابق خود در کانارینا دعوا نکرد، فقط به او خیانت کرد، نه هیچ چیز بیشتر.

او دلایل این سردرگمی را توضیح نداد، اما مطبوعات برزیل حدس می‌زنند که منشأ این اختلاف عمیق، آخرین مبارزات انتخاباتی است، زمانی که روماریو از ژایر بولسونارو راست افراطی دفاع کرد و دوباره به عنوان سناتور انتخاب شد و ببتو از لوئیز ایناسیو لولا دا مترقی حمایت کرد. سیلوا، اما در مجلس نمایندگان به کرسی نرسید.

ببتو که وارد عرصه سیاست نیز شده و برای سه دوره متوالی معاون منطقه‌ای ریودوژانیرو بود، روز سه‌شنبه به انتقاد از روماریو و برخی از اظهارات تحریک‌آمیز او پرداخت و به پورتال UOL گفت که در آن او را پیر و قدیمی و خائن توصیف کرده است.

«او کیست که مرا خائن خطاب کند؟ روماریو داره پیر میشه و فکر می کنم داره خرفت می شه و حرف های بیهوده زیادی می زنه. من یک حرفه کامل در فوتبال و سیاست دارم، هرگز درگیر جنجال نبودم.

بازیکن سابق سویا و دپورتیوو لاکرونیا گفت: او خودخواه است، او همیشه به خودش فکر می کرد.

ببتو توضیح داد که در واقعیت، این روماریو بود که با تغییر احزاب سیاسی بدون اطلاع او به او خیانت کرد. او در این ارتباط گفت:
"من به کسی خیانت نکردم. سیاست در یک جمع انجام می شود اما روماریو همیشه فقط به خودش فکر می کرد.
 او همچنان از اینکه روماریو ادعا می کند که جام جهانی 1994 را "به تنهایی" برد، شکایت کرد!

"هیچ کس به تنهایی کاری انجام نمی دهد. فوتبال و سیاست به صورت جمعی انجام می شوند اما روماریو فردی فردگرا است.

به اشتراک گذاری این مطلب!