news-details

ادعای منتقدان وزیر؛ انتقام از ژیمناستیک به سبک وزارت ورزش با  برکناری حامیان رئیس سابق!

اختصاصی "نود پرس"

تنها چند روز مانده به پایان سال گذشته، انتخابات فدراسیون ژیمناستیک برگزار و عابد حقداد با 20 رای به  عنوان رئیس این فدراسیون انتخاب شد. این انتخابات با اتفاقات عجیبی همراه بود و منتقدان وزیر ورزش و حامیان اینچه درگاهی رئیس سایق مدعی اند موارد قانونی زیادی در آن رعایت نشد. 
آنها می گویند در حالی که باید دو سوم اعضای مجمع در زمان رای‌گیری حضور می‌داشتند اما با بیرون رفتن 23 نفر از آنها، این مجمع از رسمیت افتاد. با این حال وزارت ورزش انتخابات فدراسیون ژیمناستیک را برگزار کرد.


چندی پیش فدراسیون جهانی ژیمناستیک اعلام کرد که اتفاقات مربوط به انتخابات فدراسیون ژیمناستیک ایران را مورد بررسی قرار خواهد داد. از طرفی زهرا اینچه درگاهی که وزارت ورزش اجازه حضور او را در انتخابات نداد از طریق مراجع قانونی داخل کشور به دنبال احقاق حق خود است.
مخالفان و منتقدان وزیر ورزش و رئیس جدید فدراسیون ژیمناستیک اصرار دارند با توجه به این اتفاقات، حقدادی و وزارت ورزش با علم به اینکه به احتمال فراوان انتخابات فدراسیون ژیمناستیک، توسط مراجع داخلی و البته توسط فدراسیون جهانی، باطل خواهد شد، در حال پیاده کردن پروژه برکناری روسای هیئت‌هایی هستند که حامی اینچه درگاهی بودند و در واکنش به بی قانونی‌هایی که در مجمع ژیمناستیک صورت گرفت، از مجمع بیرون آمدند.


بر اساس این ادعا روسای هیئت‌های استانی هرمزگان، قم، خراسان جنوبی، مازندران، زنجان، سمنان، کردستان، آذربایجان غربی در آستانه برکناری از سمت های خود هستند. این مخالفان می گویند تاسف‌آور است که وزارت ورزش برای رسیدن به اهداف خود اینگونه با سرنوشت فدراسیون مهمی همچون ژیمناستیک بازی کند و این موضوع می‌تواند احتمال تعلیق فدراسیون ژیمناستیک را تبدیل به یقین کند؛ چرا که قطعا برکناری تعدادی از روسای هیئت های استانی زیر ذره بین فدراسیون جهانی خواهد رفت و آن وقت است که ژیمناستیک ایران به خاطر اقدامات نسنجیده برخی مسئولان ورزش کشور متضرر خواهد شد.


باید منتظر ماند و دید آیا منتقدان و مخالفان درست می گویند و فدراسیون ژیمناستیک هم به سرنوشت بعضی از فدراسیونهای پر ماجرا و پر حاشیه در گذشته تبدیل می گردد یا اینکه آرامش به اردوی مادر ورزش ها بر می گردد؟ 

گفته می شود بازرس و نماینده فدراسیون جهانی ژیمناستیک در انتخابات رئیس فدراسیون، یک فرد سوری تبار بود و از آنجاییکه ایران و سوریه همواره ارتباطات بسیار مناسبی داشته اند، وی تلاش زیادی انجام داد تا این انتخابات ختم به خیر شود. گفته می شود وی حتی به اینچه درگاهی قول داده بود به شرط عدم جنجال و قبول نتایج انتخابات،  با مدیران ورزش ایران رایزنی کند تا یک پست مهم در فدراسیون ژیمناستیک را به او بدهند.


نود پرس آمادگی دارد در این ارتباط توضیحات مسئولین ورزش و ژیمناستیک را هم بشنود و آنرا نشر دهد.

به اشتراک گذاری این مطلب!