news-details

بوی بد تبانی

" اختصاصی نود پرس "

در هفته آخر لیگ برتر فوتبال جوانان استان تهران، بوی بد تبانی در فضای مسابقات پیچیده بود، اما باشگاه پارسیان از معدود باشگاههایی بود که بوی شرافت می داد.
در هفته سی ام لیگ برتر جوانان استان تهران، سه تیم اکباتان، پارس دژ و سایپا درخطر سقوط بودند.
از بین این سه تیم شرایط و وضعیت تیم سایپا بدتر و وخیم تر از سایر تیمهای پائین جدول بود. سایپا ۲۵ امتیاز دژ ۲۶ امتیاز و اکباتان پارس ۲۸ امتیاز داشتند.
سایپایی ها  که امتیازشان از دو تیم دیگر کمتر وتفاضل گل منفی بیشتر داشتند باید بازی سخت و نفس گیری را درخانه قهرمان لیگ برتر یعنی کیا برگزار می کردند.
در بازی سایپا با کیا  تیم مهدی کیا، تیم سایپا که‌ میهمان تیم قهرمان بود با یک نتیجه عجیب و غیر باور ۲ بر صفر تیم‌ کیا را شکست داد در حالی‌که تیم کیا دو هفته قبل قهرمانی خود را جشن گرفته بود و تیم ریشه دار  سایپا هفته ها بود که رنگ برد را ندیده بود!
عجیب تر اینکه سایپایی‌ها یکی از گل‌ها را زمانی  به ثمر رساندند که ده نفره شده بودند!


در یک بازی دیگر تیم اکباتان پارس، یکی از تیم های انتهای جدول موفق شد تیم ایرانمهر تیم رده هفتم جدول را با ۴ گل شکست دهد! و خود را از خطر سقوط نجات دهد!
این نتیجه هم برای همه عجیب و غیر باور و البته غیر فوتبالی  به نظر میرسید!


اما در بازی دیگر تیم دژ که میزبان پارسیان بود و با یک‌ تساوی هم درجدول به بقای خود در لیگ برتر ادامه می داد  به مصاف تیم‌ خصوصی پارسیان رفت.
 تیم پارسیان از دو هفته قبل بعنوان تیم‌ چهارم جایگاهش را مستحکم و مسجل کرده بود و نتیجه بازی هیچ تاثیری در رتبه پارسیان ایجاد نمیکرد
اما این تیم با ارائه یک بازی شرافتمندانه در زمین حریف پیروز شد و با این شکست  باعث سقوط دژ و بقای سایپا در لیگ در هفته آخر لیگ برتر جوانان شد.

نتایج عجیب و غریب و بعضا بو دار سالهاست که گریبانگیر فوتبال رده های پایه شده است و رسانه ها و کارشناسان دلسوز بارها در این زمینه هشدار داده‌اند هر چند با قاطعیت نمی‌توان در مورد تمام نتایج اظهار نظر و نتیجه گیری منفی کرد چرا که ذات فوتبال نتایج عجیب و شگفتی است اما در هر حال وظیفه مسئولان هیات فوتبال تهران و حتی فدراسیون فوتبال است که با دقت و  وسواس بیشتری نتایج و مسابقات را دنبال کنند.

به اشتراک گذاری این مطلب!