news-details

با کی روش شانس بیشتری برای صعود به مرحله دوم جام جهانی داریم؛ طارمی و سردار بهترین مهاجمان آسیا هستند

پیشکسوت پرسپولیس گفت: به عقیده من با حضور کارلوس کی روش شانس صعود تیم ملی ایران به دور دوم و حذفی جام جهانی بیشتر از گذشته شده است.

پیروزی تیم ملی ایران برابر اروگوئه همه فوتبالدوستان و پیشکسوتان کشورمان را به وجد آورده است. یکی از این پیشکسوتان فرشاد پیوس است که در خصوص بازی دوستانه تیم ملی می گوید: من شاید موافق برکناری اسکوچیچ به آن شکل نبودم. به هر حال تیم ملی کشورمان با این مربی خیلی سریع به جام جهانی صعود کردیم و شاید می توانستیم با شرایط بهتری از او جدا شویم.

او ادامه می دهد: متأسفانه ما هرگز برخورد خوبی با مربیان یا بازیکنان خارجی که به ایران آمده اند، نداشتیم. هرچند ایراداتی هم به دراگان اسکوچیچ وارد است. شاید او نتوانست به خوبی تیمش را مدیریت کند و به نظر می رسد تیم به سمت بازیکن سالاری پیش می رود اما حمایت لازم هم از او صورت نپذیرفت.

ملی پوش اسبق کشورمان ضمن اشاره به تغییر شرایط با انتخاب سرمربی جدید یادآور می شود: با حضور کارلوس کی روش وضعیت بهتر شده و بازیکنان نیز جایگاه خود را شناخته اند. از آن گذشته تیم ملی با روحیه و اعتماد به نفس بیشتری بازی می کند و دیدید توانست اروگوئه را هم شکست دهد. اروگوئه ای که با تمام قوا و همه ستاره هایش برای پیروزی برابر تیم کشورمان صف آرایی کرده بود.

فرشاد پیوس خاطرنشان می کند: به عقیده من با حضور کارلوس کی روش شانس صعود تیم ملی ایران به دور دوم و حذفی جام جهانی بیشتر از گذشته شده است. او تجربه زیادی از جام جهانی دارد. کی روش ۴ مرتبه در این رقابت ها به عنوان سرمربی حضور داشته و حالا با ایران پنجمین حضورش را تجربه می کند. بنابراین از شناخت بالایی نسبت به جام جهانی برخوردار است مضاف بر اینکه کی روش سومین جام جهانی متوالی را با تیم ملی ایران پشت سر می گذارد. امیدوارم این تجارب ارزنده بتواند به تیم ملی کشورمان کمک کند.

آقای گل پیشین فوتبال ایران در خصوص گلی که مهدی طارمی به اروگوئه زد نیز عنوان می کند: مهدی طارمی با رفتن به اروپا پوست انداخته و تبدیل به ستاره فوتبال آسیا شده است. او با تمرین زیر نظر مربیان خوب پرتغالی و تیم پورتو بسیار راحت تر و بهتر از گذشته گل می زند. او در صحنه گلزنی به اروگوئه با یک تک ضربه فنی دروازه حریف را بدون حرکت اضافی باز کرد. آن توپ فقط همان شکلی گل می شد که مهدی ضربه اش را زد.

پیوس از سردارآزمون هم چنین تعریف می کند: سردار آزمون نیز به همراه مهدی طارمی بهترین مهاجمان آسیا محسوب می شوند. به نظرم مهدی و سردار هر دو می توانند همزمان در ترکیب تیم ملی بازی کنند. حضور این دو لژیونر کارکشته می تواند هر تیمی را دچار دردسر کنند. در کنار این دو ما کریم انصاری فرد یا بازیکنان تهاجمی دیگری هم داریم که می توانند ما را در جام جهانی کمک کنند.

او در پایان از بازگشت وحید امیری به میادین رسمی فوتبال یاد کرده و می گوید: خیلی خوشحال شدم وقتی دیدم پس از مدت ها وحید امیری آن هم در تیم ملی پا به توپ شد. او یک ستاره تأثیرگذار و بی ادعا برای تیم ملی ایران و پرسپولیس است که خیلی می تواند به هر دو تیم کمک کند. من فکر می کنم بازگشت وحید امیری برای یحیی گل محمدی و هواداران پرسپولیس هم خوشحال باشند. ضمن آن که مهدی ترابی و علیرضا بیرانوند دو ملی پوش دیگر پرسپولیس نیز فوق العاده ظاهر شدند و این می تواند نوید یک فصل خوب توأم با قهرمانی و موفقیت برای این تیم باشد.

به اشتراک گذاری این مطلب!