news-details

واکنش ایتالیایی ها و اسپانیایی ها به ماجرای مهسا امینی

نود پرس

سرمربی تیم ملی فوتبال ایتالیا و مدافع باشگاه چلسی با بازنشر پستی‌هایی در اینستاگرام، از اعتراضات مردم ایران حمایت کردند

 

تظاهرات اعتراضی مردم ایران که در اعتراض به خشونت علیه زنان و در واکنش به کشته مهسا امینی، آغاز شده بود، در ششمین روز آن، پنج‌شنبه 31 شهریور سیل عظیمی از همبستگی و حمایت‌ جامعه ورزشی جهان را به همراه داشت.

 

در روزهای گذشته بسیاری از چهره‌های سرشناس ورزش جهان حمایت بی‌نظیر و بی‌سابقه‌ای را از این اعتراضات مردمی داشتند.

 

 

چهره‌های ورزشی داخلی

 

 

علی کریمی، ملی‌پوش پیشین تیم ملی ایران و بازیکن سابق تیم فوتبال بایرن‌ مونیخ، همانند روزهای گذشته از اعتراضات مردم ایران حمایت کرد.

او با انتشار تصویری از سربازان ارتش در استوری اینستاگرام خود نوشت: «یه وطن منتظر شماست، نگذارید خون بی‌گناه ریخته بشه.»

 

 

فرهاد مجیدی، بازیکن و سرمربی پیشین باشگاه استقلال نیز با انتشار ویدیویی به خشونت علیه زنان ایران اعتراض کرد و نوشت: «این صحنه‌ها را هیچ کجای دنیا نمی‌شه دید. چطور خودتان را انسان می‌دانید در حالی که بویی از انسانیت نبرده‌اید که این‌جوری هم‌وطن خودتان را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهید.»

 

جواد کاظمیان، بازیکن پیشین تیم ملی ایران، با انتشار پستی در اینستاگرام در واکنش به توهین‌های خبرگزاری «فارس» علیه علی کریمی، نوشت: «علی خائن و اغتشاشگر نیست. علی مثل یک عده سلبریتی نون به نرخ روز خور نیست. علی خودشه، رک و رو راست.»

 

عادل فردوسی‌پور، مجری سابق برنامه محبوب نود، گفت: «صدای مردم باید شنیده شود.»

 

او با بیان اینکه «هوش، مظلومیت و وقار زنان و دختران سرزمین من همواره تحسین برانگیز بوده»، افزود: «صدای مردم باید شنیده شود. پاسخ مطالبات مردم خشونت، محدودیت و قطع کردن اینترنت نیست.»

 

محمد تقوی، ملی‌پوش پیشین تیم ملی ایران، با انتشار یک استوری در صفحه اینستاگرام خود، خواستار همبستگی بازیکنان تیم ملی با مردم ایران در بازی دوستانه فردا مقابل اروگوئه شد.

 

واکنش چهره‌های خارجی

 

 

روبرتو مانچینی، سرمربی تیم ملی فوتبال ایتالیا که با این تیم قهرمان رقابت‌های یورو 2020 شد، با بازنشر پستی در اینستاگرام، از اعتراضات مردم ایران حمایت کرد.

 

در این پست ضمن تایید خبر قطعی اینترنت، نوشته شده است: « نیاز نداریم برایمان دعا کنید، ما به حمایت شما نیاز داریم.»

 

عمر مومنی، روزنامه‌نگار و کارتونیست اردنی تارنمای ورزشی آنلاین «گل» با انتشار تصویر فوق، به کشته شدن مهسا امینی و اعتراضات مردم ایران واکنش نشان داد.

 

ریس جیمز، مدافع ملی‌پوش تیم ملی فوتبال انگلیس و باشگاه چلسی با بازنشر یک پست اینستاگرامی در استوری خود به کشته شدن مهسا امینی توسط عکس‌العمل نشان داد.

 

 

حساب توییتر فارسی رسمی باشگاه فوتبال «آ.اس رم» با بازنشر کاریکاتور عمر مومنی کشته شدن  مهسا امینی واکنش نشان داد.

 

حمایت و دفاع چهره‌های سرشناس خارجی ورزش جهان از تظاهرات مردم ایران در اعتراض به ماجرای  مهسا امینی توسط گشت ارشاد به جایی رسید که همسران الکساندر دل پیرو و سسک فابرگاس، اسطوره‌های پیشین فوتبال ایتالیا و اسپانیا نیز واکنش نشان دادند.

 

پیش از این نیز چند خواننده سرسناس ترک و همسر چند بازیکن سرشناس فوتبال به این موضوع واکنش نشان داده بودند.

به اشتراک گذاری این مطلب!