news-details

ارزیابی سایت آمریکایی از تیم ملی ایران قبل از جام جهانی

سایت آمریکایی نوشت ایران به عنوان بهترین تیم آسیا در جام جهانی است و نباید دست کم گرفته شود.

به گزارش نود پرس و به نقل از سایت آمریکایی SI، تیم ملی ایران با حضور مجدد کارلوس کی‌روش به عنوان سرمربی، در آستانه جام جهانی در شرایط خوبی قرار دارد. این سومین جام جهانی پیاپی برای کی‌روش به عنوان سرمربی ایران خواهد بود، اگرچه او  قبل از جایگزینی دراگان اسکوچیچ در دو تیم کلمبیا و مصر مربیگری کرد.

در حالی که زمان کمی برای ارزیابی وضعیت و انجام اصلاحات وجود دارد او شناخت خوبی از بازیکنان دارد. در بین ۲۷ بازیکن انتخابی او برای این اردو، ۱۶ بازیکن هستند که در جام جهانی قبل در کنار او بودند.

کی‌روش با فوتبال آمریکا غریبه نیست زیرا مربی تیم نیویورک مترو استارز (در حال حاضر این تیم به ردبولز تغییر کرده است) بوده و در اولین فصل MLS حضور داشته است.

تلاش‌های او در حال حاضر مانند دو جام جهانی گذشته معطوف به ایران است و تلاش می‌کند برای اولین بار این کشور را به مرحله حذفی جام جهانی برساند. این تیم در گروه مقدماتی آسیا بهترین تیم در قاره بود و از ۱۰ بازی به ۸ برد، یک تساوی و یک باخت رسید که بهترین نتیجه است و همچنین ۱۵ گل به ثمر رساند، بنابراین ایران تیمی قوی دارد که نباید به راحتی از آن گذشت؛ تیمی که حتی می‌توانست در دوره قبل از گروهی که اسپانیا و پرتغال نیز بودند صعود کنند.

ترکیب ایران

دروازه‌بانان: علیرضا بیرانوند (پرسپولیس)، امیر عابدزاده (پونفرادینا)، حسین حسینی (استقلال)، پیام نیازمند (سپاهان)

مدافعان: رامین رضاییان (سپاهان)، صادق محرمی (دیناموزاگرب)، صالح حردانی (استقلال)، حسین کنعانی زادگان (الاهلی)، مجید حسینی (کایسری اسپور)، مرتضی پورعلی گنجی (پرسپولیس)، شجاع خلیل زاده (الاهلی)، ابوالفصل جلالی (استقلال)، میلاد محمدی (آاک آتن)، امید نورافکن (سپاهان)

هافبک‌ها: امید ابراهیمی (الوکره)، سعید عزت اللهی (وایله)، میلاد سرلک (پرسپولیس)، سامان قدوس (برنتفورد)، احمد نوراللهی (شباب الاهلی)، احسان حاجی صفی (آک آتن)، وحید امیری (پرسپولیس)

مهاجمان: کریم انصاری فرد (اومونیا)، سردار آزمون (بایرلورکوزن)، علی قلی زاده (شارلوا)، علیرضا جهانبخش (فاینورد)، مهدی طارمی (پورتو)، مهدی ترابی (پرسپولیس)

به اشتراک گذاری این مطلب!