news-details

کارگردان ایرانی همیشه یقه بسته، در مسکو کروات زد!

اختصاصی "نود پرس"

جشنواره فیلم مسکو در روز ۱۱ شهریور طی مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد و بهروز شعیبی کارگردان و بازیگر ایرانی در آن بخاطر فیلم " بدون قرار قبلی" جایزه گرفت.


البته که جایزه گرفتن یک کارگردان ایرانی در یک جشنواره خارجی مایه مباهات و افتخار هنر و سینمای ایران زمین است حتی اگر آن جایزه در مسکو و در کشوری باشد که بواسطه تجاوز نظامی به اوکراین علاوه بر بی خانمانی میلیونها نفر، چندین هزار نفر بی گناه را به خاک و خون کشیده و قحطی و گرانی را به دنیا تحمیل کرده است! 


بهروز شعیبی کارگردان و بازیگر موفقی است و علاوه بر بازی در فیلم ها و سریالهای ارزشی همانند تنهایی لیلا و  طلا و مس، سریال زیبا و ارزشی و البته موفق پرده نشین را در کارنامه خود دارد. با اینهمه حضور بهروز شعیبی بر روی صحنه اختتامیه جشنواره فیلم مسکو با کت شلوار سیاه و کروات آنهم‌ در حالیکه او در ایران همواره با یقه بسته جلوی دوربین ها ظاهر میشود، دوباره تضادها و شعارها  را به یاد ما می اندازد! تضادها و شعارها امروز بدجور روی مخ مردم ایران راه پیمایی می کند، تضادهایی مثل معصومه ابتکار، مثل دعوت مکرر مردم به ساده زیستی و خود زندگی تجملی و لاکچری داشتن، تنفر و شعار و بد و بیراه مکرر به غرب و خود در غرب زن و زندگی و اقامت داشتن و دهها مورد دیگر.....


اگر یقه بسته ارزش محسوب می گردد و کروات ضد ارزش است پس حتما در مسکو هم اینها ارزش و ضد ارزش خواهند بود و یک سفر دو ساعته هوایی با مسکو نمی تواند ارزش را به ضد ارزش و بالعکس، تبدیل کند!

به اشتراک گذاری این مطلب!