news-details

فلورنتینو و لاپورتا؛ صمیمی ترین دشمنان!

اختصاصی "نود پرس"

اگر یک هوادار رئال مادرید بفهمد که فلورنتینو پرز به بارسلونا کمک کرده تا روبرت لواندوفسکی را به خدمت بگیرد، چگونه می پذیرد ؟

هر روز هواداران در بارها با هم دعوا می کنند و در شبکه های اجتماعی با هم می خندند، شوخی می کنند یا در هر فرصتی به یکدیگر توهین می کنند.

با این حال، سوپرلیگ اروپا، پرز و خوان لاپورتا ، روسای رقیب را تا حد عجیبی متحد کرده است. اما مطمئناً هر دوی آنها انگیزه ای دارند که فراتر از آن چیزی است که در حال حاضر آشکار میکنند.

شرکتی به نام کی کاپیتال (key capital) وجود دارد که تحت مالکیت و مدیریت دو دوست خوب رئیس رئال مادرید است : بورخا پرادو و آناش لاغاری .
دومی که از دنیای بانکداری می آید ، به دلیل روابط خانوادگی پدرش تقریباً شبیه پسرخوانده فلورنتینو است. آناش به عنوان دبیرکل سوپرلیگ منصوب شد.
کی کپیتال (key capital) وظیفه تامین درآمدهای تلویزیونی سوپرلیگ را بر عهده داشت.
صندوق سرمایه گذاری سیکس استریت (Sixth Street)با کی کپیتال (Key Capital) به رئال مادرید آمد تا درآمدهای عملیاتی استادیوم سانتیاگو برنابئو را افزایش دهد و در نتیجه هزینه های میلیارد دلاری ساخت یک استادیوم جدید را تامین کند.

سیکس استریت (sixth street) اکنون ۳۰ درصد از درآمد عملیاتی برنابئوی بازسازی شده را به مدت ۲۰ سال از باشگاه به دست آورده است.
این هم یک اهرم است، اما وقتی از آنها برای افزایش درآمد و نه برای پرداخت بدهی استفاده می کنید، اهرم ها بد نیستند.
از آنجایی که بارسلونا در آستانه امضای قرارداد با سی وی سی (CVC) بود، سیکس استریت (sixth street) کاملاً غیر منتظره ظاهر شد. فهمیده شده است که باشگاه خیلی بیشتر از آنچه سی وی سی (CVC) ارائه می‌داد نیاز داشت.
با این قرارداد، غول های کاتالونیایی برای ۱۰ درصد از حقوق ۵۰ ساله تلویزیونی خود ۲۷۰ میلیون یورو دریافت می کردند.
آنها مجبور بودند از ۷۰ درصد برای کارهای استادیوم یا شهرک ورزشی، ۱۵ درصد برای پرداخت بدهی و فقط ۱۵ درصد برای نقل و انتقالات استفاده کنند.
با این حال، آنها ۲۵ درصد از حق پخش تلویزیونی خود را واگذار کرده اند ان هم‌به مدت ۲۵ سال ، بیش از دو برابر آنچه که قرار بود به سی وی سی (CVC) واگذار کنند .
اما اگر بارسلونا با سی وی سی (CVC) قرارداد می‌بست، باید سوپرلیگ را رها می‌کرد . سی وی سی (CVC) می‌خواست اطمینان حاصل کند که باشگاه بهترین بازیکنان خود را برای سوپرلیگ به ضرر لالیگا  رزرو نمی‌کرد.

واقعیت این است که دوستان پرز بودند که به منفورترین رقبای رئال مادرید کمک مالی کردند تا بهترین مهاجم دهه گذشته  یعنی لواندوفسکی را  خریداری کنند. شاید باشگاه ها بیشتر از آن چیزی که  ما فکر میکنیم نزدیک باشند.

ترجمه: حسام الدین احمدپور

به اشتراک گذاری این مطلب!