news-details

ششمین تمرین تیم پیشکسوتان با سکوت معنا دار مربی سابق تیم ملی!

اختصاصی "نود پرس"

چهار شنبه هفته ای که گذشت ششمین جلسه تمرینی تیم پیشکسوتان رسانه، با حضور تعدادی از ستاره های سابق و افسانه ای  فوتبال ایران برگزار شد که مهمترین اتفاق آن سکوت معنا دار آقا ولی مربی این تیم پیرامون اتفاقات سیاسی کشور بود! آقا ولی صالح نیا که رزومه فوق العاده و قوی همانند همکاری با میروسلاو بلاژویچ در تیم ملی فوتبال ایران را در پیشینه کاری خود دارد، سر مربی کهنه کارهای رسانه است.

 عصر چهارشنبه (۱۲ مرداد) ششمین جلسه تمرین تیم منتخب پیشکسوتان رسانه‌های ورزشی با یک لشکر غایب و با حضور مرتضی نظری، امیرحسین فرخ‌مهر، منصور محمدی، کامران احمدپور، علیرضا اکبری‌خرم، مجید روان‌ستان، هادی خاکبازمقدم، مسعود جهانگرد، امید خاکی، مسعود کیا، علیرضا ارزانی، رضا احمدیان، محمد محرابی، علی احمدنژاد، امیرحسین اسماعیلی، اشکان طاهری، حمید خاکبازمقدم و میلاد پاشایی‌پور در غیاب سیروس جعفری (لژیونر شده)، حسن میزراآقابیک (ماموریت کاری)، رضا گل‌محمدی (به‌دلیل درگذشت یکی از بستگان)، مهرداد فرشیدی (مصدوم)، سعید تحسینی (مصدوم)، مازیار مهرانی (مسافرت)، محمدرضا سروش (سرماخوردگی)، علیرضا رجبی (سرماخوردگی)، حسن حیدری (ماموریت کاری)، احمد نعیمی (؟)، صادق درودگر (در حال لژیونر شدن)، حسن شهسواری (مصدوم)، لطیف نکویی (مصدوم)، مهدی حدادپور (شبه جوگیر) و امیررضا شهسواری (به‌خاطر بابا)، خیلی با نشاط زیر نظر ولی‌الله صالح‌نیا برگزار شد.

میهمانان ویژه این هفته

تمرین‌ این هفته به مانند هفته‌های گذشته چند میهمان داشت و حضور بزرگانی چون علیرضا خورشیدی گوش چپ اسبق تیم‌های گارد و هما، نخستین ملی‌پوش فوتبال استان لرستان فوتبال خود را به صورت اصولی در تیم دبیرستان هدف که وابسته به باشگاه شاهین تهران بود زیر نظر مرحوم پرویز دهداری آموخت و سپس در سال ۱۳۴۷ به تیم گارد پیوست و تا سال ۱۳۵۱ در این تیم ‌درخشید. تابستان ۱۳۵۲ به دنبال انحلال تیم گارد، به هما پیوست. نکته جالب توجه در خصوص خورشیدی ابتدا سال ۱۳۵۰ به تیم ملی امید، بعد به تیم ملی بزرگسالان و سپس به تیم ملی جوانان ایران دعوت شد! 
او در مهرماه ۱۳۵۴ هنگام بازی هما با ابومسلم در برخورد با مهدی عسگرخانی بی‌هوش شد و سه روز در حالت اغماء در بیمارستان ماند! یکی از مهم‌ترین گل‌های ملی خورشیدی تک گل پیروزی‌بخش او سال ۱۳۵۴ مقابل عراق در دقیقه ۶۶ روی پاس علی پروین است که باعث راهیابی تیم ملی فوتبال کشورمان به المپیک ۱۹۷۶ مونترال شد. خورشیدی همچنین زننده‌ نخستین گل تاریخ فوتبال ایران مقابل کره جنوبی در خاک کره است. علیرضا خورشیدی در زمینه‌ تحصیلی نیز موفق بود. او سال 1348 مدرک دیپلم گرفت و سال ۱۳۵۲ پس از اخذ مدرک لیسانس، تابستان ۱۳۵۷ جهت ادامه تحصیل و گرفتن مدرک فوق‌لیسانس مدیریت بازرگانی عازم آمریکا شد و جام‌جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین را به دلیل مصدومیت از دست دادو این‌جا پایان زودهنگام او در فوتبال آن هم در سن ۲۵ سالگی بود! خورشیدی اکنون در آمریکا زندگی می‌کند. 


دکتر محمدرضا زادمهر بازیکن اسبق پرسپولیس که ابتدا با قهرمانی در رشتۀ مهارت‌های فنی فوتبال کشور در سال ۱۳۵۳، توجه جامعه ورزش را به ‌خود جلب کرد و به تیم جوانان پرسپولیس راه یافت. بعد از ۹ سال حضور در این باشگاه و  در سن ۲۵ سالگی از فوتبال خداحافظی کرد و به ادامه تحصیل پرداخت، توانست به‌عنوان نخستین فوتبالیست کشورمان مدرک دکترا خود را در رشته دندانپزشکی دریافت کند. دکتر زادمهر سابقه سرپرستی تیم‌های ملی جوانان، نوجوانان و همین طور بزرگسالان را در کارنامه دارد. او همچنین در مقطعی کوتاه، قائم مقام باشگاه پرسپولیس بود.
سومین میهمان ما یک میهمان ویژه بود؛ دکتر محمد جهانشاهی معاون دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی بود. گردشگری و ورزش ارتباط تنگاتنگی با فرهنگ دارند و در ترکیب با دیگر عوامل گردشگری ورزشی می‌توانند نقش اساسی در توسعه آتی فرهنگ و افزایش آگاهی‌های فرهنگی از طریق توسعه ارتباطات بین‌المللی داشته باشد. حضور دکتر جهانشاهی می‌تواند تعاملات همکاری گردشگری با رسانه‌های ورزشی به همراه داشته باشد. 
در کنار این میهمانان ارزشمند، عزیزانی چون باقر سپه‌سالاری، سرهنگ رحمان عظیمی، رضا میرزائیان، مهندس ابراهیم شادمهر، مهدی شکری و شهرام روئین‌دل از نزدیک شاهد تلاش پیشکسوتان رسانه‌های ورزشی بودند.

دکتر زادمهر: موفقیت ورزشی خود را مدیون شما عزیزان هستم

در ابتدای تمرین رضا میرزائیان و مهرداد فرشیدی به معرفی میهمانان پرداختند. دکتر محمدرضا زادمهر نیز به نمایندگی از میهمانان صحبت کرد بسیار کوتاه صحبت کرد. دکتر زادمهر با ابراز خرسندی از حضور در کنار پیشکسوتان رسانه‌‌های ورزشی گفت: «موفقیت ورزشی خود را مدیون شما عزیزان هستم. این شماها هستید که با قلم‌تان به ورزشکاران کمک می‌کنید تا به موفقیت برسند. همان‌گونه که آقای میرزائیان گفتند با زدن یک گل در یک لحظه خاص در تاریخ ثبت می‌شود و امروز نیز حضور در جمع شما پیشکسوتان رسانه‌های ورزشی در تاریخ زندگی من ثبت شد.»
پس از گرم کردن تیم، توسط مرتضی نظری فوتبال درون تیمی در قالب دو تیم آبی و قرمز آن هم فقط با سه ضرب برگزار شد که در این بین تیم قرمز با یک بازیکن بیشتر عملکرد بهتری نسبت به تیم آبی داشت.
در ترکیب تیم آبی؛ امیرحسین فرخ‌مهر، مسعود جهانگرد، علیرضا ارزانی، علی احمدنژاد، میلاد پاشایی‌پور، امیرحسین اسماعیلی، منصور محمدی، هادی خاکباز‌مقدم، و محمد محرابی به میدان رفتند.
در ترکیب تیم قرمز؛ رضا احمدیان، کامران احمدپور، مسعود کیا، مرتضی نظری، امید خاکی، علیرضا اکبری‌خرم، دکتر محمد جهانشاهی (میهمان)، حمید خاکبازمقدم، اشکان طاهری و مجید روان‌ستان حضور داشتند که در پایان کسی نفهمید نتیجه چه شد چرا که هرچه قرمزها گل می‌زدند آقا ولی می‌گفت ۲ بر یک به سود قرمز (!) البته نتیجه مهم نبود فقط این‌که علی احمدنژاد در هر تیمی که بازی می‌کند تیمش بازنده میدان است. در واقع سنبل باخت محسوب می‌شود (!)

حاشیه‌های تمرینات هفته ششم

● حجت‌الله جیرودی و مهدی دادرس به‌خصوص حاج مهدی به طرز مشکوکی غایب بودند.
●هادی خاکبازمقدم درست در روز تمرین برای دومین بار طعم شیرین پدر شدن را چشید و با شیرینی سر تمرین آمد. 
● صادق درودگر که حالا دیده سیروس جعفری بدون حضور در تمرینات منتخب تیم پیشکسوتان رسانه‌های ورزشی لژیونر شده عزم خود را جزم و تلاش می‌کند هر طور شده لژیونر شود.  
● نادر فریادشیران، رئیس کمیته پیشکسوتان کانون مربیان فوتبال ایران که هدایت یک تیم کرجی را برعهده داشت دقایقی با پیشکسوتان رسانه‌های ورزشی به گفت‌ و گو پرداخت. نادرخان در این‌جا هم دست از انتقاد کردن از فدراسیون فوتبال برنداشت (!)
●مرتضی نظری که پس از غیبت سیروس جعفری کاپیتان بودنش محرز شده معتقد بود 5 پاس گل داده که فقط یکی از آن‌ها تبدیل به گل شده است.
● مجید روان‌ستان با تاسی گرفتن از احمد مومن‌زاده و آرش برهانی باز هم مثل هفته قبل 3 گل صددرصد را به ثمر نرساند. خدا قوت پهلوان (!)
● قبل از شروع تمرین منصور محمدی، علی احمدنژاد، مسعود جهانگرد و میلاد پاشایی‌پور کاور قرمز پوشیده بودند و درست قبل از شروع بازی تمرینی آقا ولی آن‌ها به تیم آبی فرستاد و به جای آن‌ها مسعود کیا، اشکان طاهری، حمید خاکبازمقدم و دکنر محمد جهانشاهی را قرمز پوش کرد.
● در تیم قرمز به جز امید خاکی و مجید روان‌ستان همه خوب بودند به‌خصوص رضا احمدیان، مسعود کیا، مرتضی نظری، حمید خاکبازمقدم و اشکان طاهری.
● در تیم آبی هم مسعود جهانگرد، علیرضا ارزانی، هادی خاکبازمقدم، علی احمدنژاد و محمد محرابی آماده‌تر از بقیه نشان دادند.

به اشتراک گذاری این مطلب!