news-details

کلاه‌برداری‌های حیرت‌انگیز در ایران‌ با حضور فوتبالیست‌ها، وزیر امور خارجه و کارگردان سینما!

" اختصاصی نود پرس "

اسفند سال پیش بود که خبر آمد فردی با سوء استفاده از شباهت ظاهری با حسین ماهینی بازیکن پرسپولیس و تیم ملی ایران، میلیاردها تومان کلاهبرداری کرده است. اما این تنها کلاهبرداری و سو  استفاده از اسم و نام افراد سرشناس نبوده است و حجم و تنوع کلاهبرداری ها اینقدر زیاد است که می تواند سوژه ساخت هزاران فیلم تخیلی، هیجانی و فانتزی برای هالیوود باشد! شما هر چقدر هم که با هوش، آگاه و هوشیار باشید باز هم نمی توانید از گزند کلاهبرداران در امان باشید. آنها همیشه نه یک گام بلکه دهها گام از شما جلو ترند و با اسامی مختلف سر شما را کلاه گذاشته و حساب شما را خالی میکنند. جالب اینجاست که تمرکز این کلاهبرداران بر روی طمع مالباختگان و فریب خوردگان است و در مصاحبه با بیشتر مالباخته ها مشخص میشود که آنها در حالی فریب کلاهبرداران را خورده و طعمه  آنها شده اند که اطلاعات حساب خود را برای دریافت جایزه ۵ تا ۱۰ میلیون تومانی در اختیار این افراد انجام دادند در حالیکه آنها فقط در یک حسابشان بیش از ۱۰۰ میلیون تومان پول نقد داشته اند.

 کلاهبرداری با نام ظریف وزیر امور خارجه!

این دیگر نوبر است؛ کلاهبرداری نا نام ظریف وزیر امور خارجه! فکرش را بکنید طرف با نام ظریف به افراد زنگ می زده و می گفته من وزیر امور خارجه هستم و می توانم برای شما ویزای شینگن و آمریکا و کانادا بگیرم و بعضی ها باور می کردند و به حساب این شیاد پول واریز می کردند تا برایشان ویزا بگیرد! آخه مگه میشه؟ خدایی اینها حقشان بوده که سرشان کلاه برود!

کلاهبرداری و سرقت جواهر فروشی با ترفند ساخت فیلم و سریال


گروهی با کلی تجهیزات و تیپ های سینمایی به یک جواهر فروشی مراجعه کرده و به صاحب این مغازه پیشنهاد می دهند مغازه او لوکیشن چند سکانس از سریالشان باشد. آنها به جواهر فروش پیشنهاد بازی هم می دهند و وی قبول می کند. می دانید برای جواهر فروش چه نقشی نوشته بودند؛ دزدان مسلح به جواهر فروشی هجوم می آورند و با اسلحه او را تهدید می کنند که تمام جواهرات را تسلیم آنها کند! جواهر فروش بدبخت و از همه جا بی خبر تمام جواهرات و سرمایه اش را بدون درد و خونریزی و درد سر داخل گونی ریخته و به آنها می دهد. نقش او از این جا به بعد جالب تر می شود و قرار می شود دنبال خودروی سارقان تا یک مسیر مشخص بدود و بعد خودرو که فیلمبرداران از داخل آن مشغول فیلمبرداری از این تعقیب هستند بایستد و کات و تمام! تا اینجای کار همه چیز خوب پیش می رود اما مشکل دقیقا از همین جا شروع می شود چرا که سارقان در محل از پیش تعیین شده نمی ایستند و هر چقدر جواهر فروش بدبخت دنبال آنها می دود و فریاد " آی دزد، آی دزد " بر اساس فیلمنامه! می کشد این فریادها و دیالوگ  سینمایی تبدیل به یک دزدی و سرقت واقعی می شود!


کلاهبرداری با نام رادیو جوان


این کلاهبرداری همین چند ماه پیش رخ داد و چند شیاد، میلیاردها تومان از حساب مردم خالی کردند. شگرد آنها اینطور بود که به عنوان مجری یک برنامه رادیویی به مردم زنگ می زدند و به طعمه می گفتند برنده جایزه همراه اول شده است! سپس قربانی را پشت خط و در حالیکه میهمانان در استودیو رادیو جوان در حال گفتگو بودند پشت خط نگه می داشتند و بعد او را روی خط می آوردند و مجری و اسپانسر با او به طور مثلا زنده گفتگوی تلفنی می کردند! استودیو و سناریوی آن جوری واقعی طراحی شده بود که هر آدم شکاکی هم باورش می شد که واقعا روی موج برنامه زنده رادیویی است!  قربانی سپس به امور مالی وصل می شد تا جایزه اش را دریافت کند و در اینجا به بهانه واریز جایزه به حساب قربانی، اطلاعات حساب او را گرفته و همه چیز تمام می شود!

اگر بخواهیم تک تک این سوژه ها را بازگو کنیم، خواندن قطعا این مطلب حداقل ۲۴ ساعت وقت شما را خواهد گرفت! خدا را چه دیدید شاید در چند قسمت دیگر، این مطلب و سوژه جذاب اما تلخ را ادامه دادیم ....

به اشتراک گذاری این مطلب!