news-details

مالک و سرمربی مردان پاشا البرز؛  فقط رئیس قوه قضائیه می تواند جلوی این حق کشی آشکار را بگیرد!

" اختصاصی نود پرس "

فوتبال ایران آنقدر درگير حواشی و اتفاقات عجیب و غریب شده که هر خبری بشنوی، تعجب نمی کنی! انگاری فوتبال ایران طوری پیش می رود که اگر در آن حاشیه نباشد، نباید باورش کرد. این مشکلات از سطح ملی گرفته تا لیگ های پایین تر که به شکایت ها رسیدگی درست و حسابی نمی شود و گاهی وقت توسط افراد خاص! قانون زیر پا گذاشته می شود، بیشتر است و گاهی اوقات انگار هر کسی و هر تیمی هر کاری دوست داشته باشد، می تواند انجام دهد!

به تازگی اما پرونده‌ ای وارد فدارسیون فوتبال و حتی مراجع قضایی شده که بسیار جالب است. این شکایت و پرونده مربوط به مسابقات لیگ سه است و داستان از این قرار است که تیم مردان پاشا البرز صدرنشین گروهش می شود و به لیگ دسته دو صعود می کند و جشن قهرمانی هم می گیرد، اما چند روز بعد با تخلف یک بازیکن ناگهان همه چیز عوض می شود و قهرمان لیگ سه از صدر جدول به رتبه سوم  سقوط می کند و حتی به پلی اف هم نمی رسد!

حال چه اتفاقی رخ می دهد؛ داور بازی نوين کشاورز و جوان نوین ساری به بازیکن شماره ۹۷ به نام سید امین هاشمی کارت زرد می دهد و او چهار کارته می شود، اما در عین ناباوری این بازیکن هفته‌ بعد مقابل مردان پاشا البرز بازی می کند و پس از مسابقه، باشگاه مردان پاشا به نتیجه مسابقه صورت گرفته اعتراض می کند و دو امتیاز از این بازی می گیرد. جالب اینجاست پس از قهرمانی این تیم نامه‌ای به باشگاه مردان پاشا فرستاده می شود که شما قهرمان نشده اید چون با توجه به شکایات تیم های دیگر مشخص شده بازیکن چهار کارته، کارت زردی را دریافت نکرده و مشکل خاصی نداشته است!

پس از این اتفاق مسوولان نماينده البرز از طریق تمام مراجع قضایی و ورزشی موضوع را پيگيري می کنند و حتی داور مسابقه را نیز به فدارسیون فوتبال و سازمان لیگ می کشانند تا نظرش را در خصوص کارت زردی که داده بود اعلام کند. او نیز صراحتا اعلام می کند کارت زرد را به بازیکن شماره ۹۷ ( سید امين هاشمی) داده و در گزارش داوری نیز ان را قید کرده است.

این نامه به کميته انضباطی، کمیته استیناف و همه کميته ها و مراجع قضایی که تصمیم گيرنده هستند، فرستاده می شود تا در خصوص آن تجدید نظر کنند و حق را به‌حقدار برسانند.

ظاهرا در کميته انضباطی که از قضات عالی رتبه ی قوه ی قضائیه تشکیل شده است؛ برخورد خوبی با مدیران و مربيان باشگاه مردان پاشا البرز نمی شود و حتی گفته می شود عده‌ای سرمربی این تیم را به تمسخر می گیرند!

در ادامه چون این پرونده ورزشی، اجتماعي و سیاسی می شود به مجلس هم می رسد و عسکری نماينده استان البرز در مجلس شورای اسلامی از وزیر وزیر ورزش و جوانان می خواهد که به پرونده رسیدگی شود و سپس توسط  فولادگر دستور فوری رسیدگی صادر میشود ولی در نهایت اتفاقی نمی افتد و بازی پلی اف هم برگزار می شود!
  ظاهرا پس از اعتراض مدیران باشگاه مردان پاشا به رای کمیته انظباطی و برخلاف دستور دبیر کل فدراسیون فوتبال، این پرونده ازجریان افتاده و قرار است بازی پلی اف روز شنبه برگزار شود تا مسئله پیچیده تر و بغرنج تر شود و  پای سه استان دیگر نیزبه میان آید!
 و رسیدگی پرونده‌  شاید به بعد از بازی داماش در پلی اف دوم به راه بيفتد که دیگر برای این تیم فایده ای ندارد!

 حال اينکه چرا در این پرونده پرونده‌ نظر داور مسابقه را "وتو" می کنند و رای را به سود تیم دیگری می دهند، بسیار عجیب است! داوری که شنیده می شود حتی از خیلی تیم ها و جاهای مختلف تهدید شده و به او پیشنهاد رشوه هم داده شده، ولی حاضر نشده نظرش را تغییر دهد و شرافتش را زیر سوال ببرد.

در این رابطه برای اینکه متوجه شوید، کدام تیم از این جریان سود می برد. پاشا شجاع زاده مالک‌ جوان و سرمربی جوان مردان پاشا البرز پاسخ  می دهد؛ او می گوید: در این پرونده تیم کیا سود می برد چون به جای آریو اسلامشهر مقابل داماش بازی کرده است. این درحالیست که تیم ما از قهرمانی و صعود مستقیم به رتبه سوم‌ رسیده و یک سال زحمات نماينده یک استان از بین رفته است. من به عنوان یک مالک و مربی جوان بخش خصوصی که با کلی زحمت و تلاش تیمم را قهرمان کرده ام، حال باید در به در دنبال حقی باشم که از من به ناحق گرفته اند. من به همه مراجع قضایی و حتی ورزشی که در فوتبال تصميم گيرنده هستند، مراجعه کرده ام ولی هر کجا که رفته ام جواب قانع‌ کننده‌ای نداده‌ اند. جوابی که داور آن، اقای نیما خان احمدی با مدرک گفته است؛ من به شماره ۹۷ کارت زرد داده ام، ولی کارت زرد بازیکن چهار کارته از بین رفته است! واقعا جای تاسف دارد که داور مسابقه کارت زرد را ثبت کرده، اما این کارت مفقوده شده است. من امیدارم رسانه‌ ها که همیشه برای فوتبال پاک کمک کرده اند، اینجا هم کمک کنند و واقعيت را بنویسند تا حق نماينده استان البرز از بین نرود.

علی مسعودی

به اشتراک گذاری این مطلب!