news-details

مردم بجای خرید کیک، ماکت کیک اجاره می کنند؛ توصیه اشکنه خوردن سیاست های نظام را گوشزد می کرد!

اختصاصی "نود پرس"

گرانی های سرسام آور و شوکه کننده اخیر هنوز برای بسیاری از مردم غیر قابل باور و هضم نشدنی است‌. دولت به ریال و یک پنجم تا یک دهم‌ کشورهای اروپایی و آمریکا به مردم حقوق می دهد و قیمت ها را به اندازه اروپا و گاهی اوقات تا دو - سه برابر اروپا و آمریکا از آنها طلب می کند، چیزی شبیه به یک نظام برده داری!

این گرانی ها تاثیر خود را در همین مدت کوتاه، بر روی فروش و سبک زندگی مردم گذاشته است. برای مثال بعد از چند برابر شدن قیمت آرد، بسیاری از قنادی ها و تولید کنندگان نان فانتزی مجبور به تعطیلی، تعدیل نیرو و یا کاهش تولید خود تا یک پنجم شده اند. اما یک قناد و تولید کننده کیک در شمال شرق تهران در اظهار نظری شگفت آور مدعی شد از آنجاییکه بسیاری از مردم دیگر توان خرید کیک ندارند، برای برگزاری مراسم جشن تولد و جشن هایی نظیر آن، ماکت مقوایی کیک اجاره می کنند و بعد از برگزاری مراسم و عکس انداختن با کیک مقوایی، آنرا به ما بر می گردانند!

به نظر می رسد مسئولین دولت و حتی نظام به این جمع بندی رسیده اند که اگر شکم مردم را در حد نمردن سیر کنند، کافی است چرا که از یک طرف با این گرانی های وحشتناک حقوق بالای ۸ میلیون تومان را جزو دهک های بالا و ثروتمند محسوب کرده اند و حتی یارانه های کارمندان جز و متوسط را هم قطع کرده اند! به نظر می رسد سخنان بعضی از خطیبان جمعه و تریبون داران مبنی بر خوردن اشکنه و لنگ بستن و روزی یک وعده غذا خوردن، که توسط مردم به شوخی و طنز کشیده بود، سخنرانی هیجانی، عقاید سخنران و از روی شکم سیری نبوده و در حقیقت سیاست های نظام را گوشزد می کرده است!

به اشتراک گذاری این مطلب!