news-details

یک لحظه فکر کنید یوونتوس شهر خودرو بود!

نسرین فتحی/ نود پرس

در فوتبال دنیا خیلی پیش می آید که مالک باشگاهها کارخانه دار باشند. برای مثال در فوتبال ایتالیا قبل از اینکه پای چینی ها، ویتنامی ها و سرمایه داران شرق آسیا به آنجا باز بشود، بیشتر باشگاهها و مخصوصا ۷ باشگاه بزرگ و محبوب این کشور (موسوم به ۷ خواهران) در مالکیت کارخانه های معظم شیر، لبنیات، خودرو و صنایع دیگر بود. مالک یوونتوس هم خانواده آنیلی بوده و هستند که در بسیاری از صنایع صاحب برند هستند وکمپانی عظیم فیات نیز یکی از آنهاست.

با اینهمه تا به حال کسی نشنیده و پیش نیومده که ببینبم برای مثال بخاطر هزینه های زیاد تیم فوتبال، مالک کارخانه و باشگاه قیمت شیر و لبنیات را بالا ببرد و یا مثلا کارخانه فیات پول را از دست مردم بگیرد، ماشین هنوز تولید نشده را با قیمت های افسانه ای و تخیلی پیش فروش کند و بعد یا ماشین مردم را دیر تحویل بدهد و یا بی خیال سود سهامدارانش بشود ولی در عوض تا دلتان بخواهد برای تیم فوتبالش ریخت و پاش کند!
از آنجایی که اینجا ایران است و مدیران و سیاست گذاران ما همه مرزها را جابجا کرده اند، همه اما و اگرهای بالا شدنی و محتمل است!
برای مثال در مشهد تیم ریشه دار و محبوب ابومسلم را به بهانه اینکه او دشمن امام رضا(ع) بوده منحل کردند، در حالیکه امام عزیز ما قبل از تولد ابومسلم شهید شده بودند! بعد ها ابومسلم را با چند درجه ارفاق سیاه جامگان کردند، بعد سیاه جامگان را سیاه پوش کردند و سرانجام فوتبال مشهد را به روز سیاه نشاندند و یک تیم اختراع کردند و اسمش را گذاشتند شهر خودرو!
اینکه شهر خودرو اصلا شهر است یا  پارکینگ خودرو، کاری نداریم اما کاش میشد این مدیران و تصمیم گیران را برای نمایش نامه ها و فیلمنامه های تخیلی به هالیوود فرستاد و در عوض چند تا مدیر درجه ۵ از آنجا وارد می کردیم تا در همه زمینه ها به روز سیاه ننشینیم!
یک روز علی آبادی رئیس وقت سازمان تربیت بدنی می خواست فیفای اسلامی درست کند، یک روز هم امثال ابومسلم و پاس را نابود کردند و تیمهایی درست کردند که اصلا ......(بماند)
یک لحظه فکرش را بکنید مثلا یوونتوس که مالکش صاحب فیات است و رونالدو را خرید یک ایرانی بود و فیات شهر خودرو  بود ......

به اشتراک گذاری این مطلب!