news-details

خون و نفت، کتابی عجیب از زندگی بن سلمان

اختصاصی "نود پرس"

کتاب خون و نفت، تلاش بی امان محمد بن سلمان برای رسیدن به قدرت جهانی و جزئیاتی از زندگی عجیب، تجمل گرایی و مهمانی های ولیعهد عربستان سعودی، معروف به MBS را فاش می کند.


بر اساس این کتاب ، در سال 2015 محمد بن سلمان یک مهمانی تاریخی فقط برای مردان برگزار کرد که چند روز تا سحر در یک جزیره خصوصی در مالدیو برگزار شد.

محمد بن سلمان در این مراسم عجیب مبلغ ۳۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار اضافی به هر یک از کارمندان این جزیره خصوصی  پرداخت تا سکوت خود را مهر و موم کنند اما موفق نشد.

علیرغم تلاش سعودی ها برای فاش نکردن جزئیات آن  مهمانی، بردلی هوپ و جاستین شیک ، خبرنگاران وال استریت ژورنال ، در کتاب "خون و روغن" فاش کردند که بن سلمان و دستیارانش ۱۵۰ زن را از روسیه و برزیل به مالدیو برده بودند ( این زنها قبلاً برای نداشتن  بیماریهای مقاربتی تحت معاینه پزشکی قرار گرفتند) و هنرمندان سرشناسی  مانند پیت بول که یک رپر است، DJ Afrojacko یا Psy  (سبک Gangnam) را استخدام کرده بودند.

بر اساس گزارش LOC (وقایع نگاری  روزنامه ال موندو) این مهمانی به طرز عجیبی پایان یافت. پس از یک هفته تمام اخبار مالدیو به ایران ، دشمن تاریخی عربستان سعودی رسید.
بنا به گزارش نود پرس در این کتاب به علایق و عادات بن سلمان اشاره شده و جزئیات جالبی از زندگی وی فاش شده است.


از بزرگترین تجملات محمد بن سلمان می توان به سوپر قایق  500 میلیون دلاری و  خانه فوق لاکچری وی (گرانترین خانه در جهان که 300 میلیون یورو ارزش دارد) اشاره کرد.

بن سلمان با قتل روزنامه نگار سرشناس سعودی، جمال خاشقچی  ، منتقد دولت عربستان سعودی که در اکتبر 2018 در سفارت عربستان در استانبول مورد شکنجه و سلاخی قرار گرفت ارتباط داشت.

به اشتراک گذاری این مطلب!