news-details

تمام تلاش مان را می کنیم تا دیدار با کانادا برگزار شود

مدیر تیم ملی فوتبال ایران گفت: تمام تلاش مان را می کنیم تا دیدار با کانادا برگزار شود و درباره اقامت در این کشور، محدودیتی برای ما ایجاد نشده است.

به گزارش نود پرس، حمید استیلی در مورد آخرین وضعیت بازی تیم ملی ایران و اخبار ضد و نقیض در خصوص احتمال لغو این مسابقه منتشر شده است، اظهار داشت: ما مشکلاتی داریم. از صبح امروز به فدراسیون آمدیم که بحث خروج از کشور برخی از بازیکنان را پیگیری کنیم. نزدیک به 11 بازیکن تیم ملی سرباز هستند و بازیکنان دانشجو هم داریم. کار مجوز خروج از کشور به دقیقه 90 افتاده، سفارت کانادا در آنکارا به ما زمانی داده که اگر در آن تاریخ به این شهر نرویم ویزای تیم ملی صادر نخواهد شد.

وی ادامه داد: باید بتوانیم در همین زمان به ترکیه برویم اما الان مشکلات زیادی در زمینه پرواز و هزینه سفر داریم. این مسائل مشکلاتی را به وجود آورده، از صبح امروز به فدراسیون آمدیم و سرمان خیلی شلوغ است. همه چیز هم روی دوش ما افتاده و من هم به احترام رسانه‌ها حاضر شدم با خبرنگاران صحبت کنم. واقعا کار سختی را انجام می‌دهیم.

مدیر تیم ملی فوتبال کشورمان در مورد آخرین وضعیت تمدید قرارداد مربیان این تیم گفت: یکی از صحبت‌های ما درباره همین بحث قرارداد بازیکنان تیم ملی است. ماریو تات و ملادن دو مربی خارجی ما هستند و اعضای ایرانی کادر فنی تیم ملی هم هنوز قرارداد ندارند. طبق صحبتی که با فدراسیون داشتیم گفتیم باید قرارداد آنها آماده باشد و این قرارداد هم آماده شده است. اکنون به حامد مؤمنی (مدیر اجرایی تیم ملی فوتبال) گفتم قراردادها را بیاورد، و این قراردادها نیاز به چند امضا دارد.

استیلی در خصوص اینکه آیا احتمال دارد وحید هاشمیان و سایر اعضای کادر فنی برای امضای قرارداد خود به فدراسیون فوتبال بیایند، توضیح داد: مربیان خارجی الان به من زنگ زدند اما کارهای کلی را انجام می‌دهم. این گونه کارها و ثبت قراردادها را سایر بچه‌ها انجام می‌دهند. 

وی در خصوص کارشکنی‌های دولت و مجلس کانادا در صدور ویزای اعضای تیم ملی گفت: اگر کارشکنی‌ از طرف ما باشد باید مبلغ زیادی را بابت فسخ قرارداد این بازی جریمه بدهیم، این موضوع از لحاظ حیثیتی برای ما خیلی حائز اهمیت است. با شرایط تحریم و مشکلات فعلی با کانادا در این کشور بازی گذاشتیم و باید هر کاری از دست ما برمی‌آید انجام دهیم تا این مسابقه برگزار شود.

مدیر تیم ملی فوتبال کشورمان در باره اینکه اگر کانادا به صورت ناقص برای اعضای تیم ملی ویزا صادر کند، به این کشور می‌روند، پاسخ داد: در مورد این موضوع باید دست اندرکاران فدراسیون فوتبال تصمیم بگیرند و جوابگو باشند. 

استیلی در مورد احتمال سفر تیم ملی به قطر و برگزاری دیدارهای دوستانه در این کشور افزود: چند روز قبل هم گفتم بحثی مشخص نشده است، همه برنامه‌های ما منوط به سفر به کانادا است. باید دید این سفر انجام می‌شود؟ اگر نتوانیم به کانادا برویم، همه چیز بهم می‌ریزد و باید در آن صورت برنامه‌ریزی‌های دیگری انجام بدهیم.

وی در مورد اینکه آیا طی کردن این همه مسافت به کانادا فقط برای برگزاری یک دیدار دوستانه به صلاح تیم ملی است، اظهار داشت: خیلی بهتر بود دو بازی دوستانه در کانادا برگزار می‌کردیم. بازی با اکوادور را هم تمام کرده بودیم، با دو تیمی که در جام جهانی حاضر هستند یعنی کانادا و اکوادور قرار بود بازی کنیم، این خیلی عالی است. اما شرایط دست ما نبود.

مدیر تیم ملی فوتبال در باره اینکه آیا کانادایی‌ها اعلام کردند که باید بلافاصله پس از برگزاری این بازی باید خاک این کشور را ترک کنیم، عنوان کرد: اصلا به ما چنین موضوعی را نگفتند اما اعلام کردند اگر بخواهیم بیشتر در این کشور بمانیم باید خودمان هزینه کنیم. 

استیلی در مورد اینکه این گونه سفر رفتن در شأن تیم ملی است، گفت: این موضوع را باید مسئولان فدراسیون جواب بدهند. 

وی در خصوص جلسه امروز اعضای هیات رئیسه فدراسیون گفت: از این مسئله خبر ندارم و فقط در مورد بازیکنان تیم ملی و بحث سفر تیم به فدراسیون آمدم. 

به اشتراک گذاری این مطلب!