news-details

ستاره‌ای که مثل خرس غذا می‌خورد و رژیم خودش را رعایت نمی‌کند!؛ مربی جدید او را از پیتزا خوردن محروم می‌کند؟

ارلینگ هالند ستاره نروژی دورتموند که به منچسترستیی خواهد پیوست، با وجود رژیم سختش، هنگام ملاقات دوستانش در نروژ، پیتزا کباب و مرغ ترش و شیرین میل می‌کند!

ارلینگ هالند با پیروی از یک رژیم غذایی سخت ۶ وعده‌ای در روز، قد ۱۹۳ سانتی خود را افزایش می‌دهد. اما زمانی که به زادگاهش «براین» برمی‌گردد، از غذاهای چینی و پیتزا کباب لذت می‌برد.

بازیکن ۲۱ ساله که در کودکی بسیار لاغر بود، پس از تایید قرارداد ۵۱ میلیون پوندی منچسترسیتی در فصل آینده در انگلیس بازی خواهد کرد. هالند از زمان درخشش در بازی با مولده، یکی از بزرگ‌ترین سوپراستارهای دنیای فوتبال شد. او درشت اندام است و رژیم غذایی سفت و سختی که دارد به ساختن اندامش کمک کرده است. اغلب خوراک ماهی دریایی بدون روغن و نمک، به همراه سبزیجات تازه و پخته شده می‌خورد. او همچنین عمدتاً آب می‌نوشد و از خوردن تنقلات شیرین و غذاهای منجمد اجتناب می‌کند و ترجیح می‌دهد فقط محصولات تازه بخورد.

در مصاحبه ای با ESPN در سال ۲۰۱۹، پدر هالند، آلف اینگ، فاش کرد که پسرش پس از شنیدن داستانی که پاتریس اورا، مدافع چپ سابق منچستریونایتد گفته بود، سعی کرد تا رژیم غذایی کریستیانو رونالدو را دنبال کند. پدر هالند گفت: «ارلینگ فداکاری‌های زیادی انجام داد و در ۱۶ سالگی خانه را ترک کرد و به مولده رفت. او بسیار حرفه‌ای‌تر از من است. پاتریس اورا داستانی درباره ناهاری که با رونالدو خورده بود تعریف کرد و اینکه رونالدو فقط ماهی خورده بود و نه چیز دیگری. ارلینگ تلاش می‌کند تا همین کارها را انجام دهد زیرا رونالدو در این سن و سال هنوز هم در اوج است و این نشان‌دهنده انجام کارهای مفید و اصولی است.»

با این حال، حتی چنین ورزشکارانی هم نمی‌توانند در مقابل بعضی از غذاها مقاومت کنند.

شکستن رژیم در خانه

هالند هر زمان که بتواند به براین سفر می‌کند تا با دوستان و خانواده وقت بگذراند. و نمی‌تواند مقابل رستوران مورد علاقه‌اش «یامی‌تایم» توقف نکند و غذای مورد علاقه‌اش «پیتزا کباب» را نخورد. هالند به تازگی گفت: «من واقعاً کباب (گوشت) را دوست دارم. نه به این معنی که همیشه کباب بخورم. اما چند بار در سال وقتی به زادگاهم سفر می‌کنم می‌خورم. این غذای مورد علاقه من است.»

چند قدم دورتر رستوران چینی «وِن هوآ هاوس» قرار دارد. این رستوران از زمانی که ارلینگ کودک بود رستوران مورد علاقه خانواده بوده است. هوی ژو وانگ، مالک ۶۳ ساله رستوران به نشریه «سان» گفت: «ارلینگ در این رستوران بزرگ شد. از کودکی با خانواده به اینجا می‌آمد. هربار به براین می‌آید به ما سر می‌زند و غذاهای مورد علاقه‌اش (مرغ ترش و شیرین یا اردک) سفارش می‌دهد. او بسیار مودب و متواضع است. دیدن او که تبدیل به چنین فوتبالیست بزرگی شده لذت‌بخش است. اغلب، مردم او را در رستوران می‌شناسند و او همیشه برای امضا دادن و گرفتن عکس با طرفداران وقت می‌گذارد. دوتا از پیراهن‌هایش را امضا کرد و به ما داد و یکی از آن‌ها را قاب کردیم و در رستوران قرار دادیم. ما به او و دستاوردهای او بسیار افتخار می‌کنیم و برای او آرزوی موفقیت‌های بیشتر در انگلیس داریم.»

کالری شماری

هالند مانند رونالدو و بسیاری از بزرگان لیگ برتر، سرآشپز شخصی خود را دارد که به او کمک می‌کند تا غذای خود را آماده کند. گزارش شده که او روزانه ۴۰۰۰ کالری برای سوخت‌رسانی به بدنش دریافت می‌کند. اما مصرف غذای او برای همکاران حرفه‌ای‌اش شوکه‌کننده نیست. جاش کینگ، هم‌تیمی نروژی، یک بار هالند را به دلیل اشتهای سیری‌ناپذیرش، با «خرس» مقایسه کرد. کینگ گفت: «او عجیب و غریب است. تا به حال کسی را ندیدم که به اندازه او غذا بخورد. مانند خرس می‌خورد.»

معروف است که پپ گواردیولا، سرمربی سیتی، در سال ۲۰۱۶ بازیکنان خود را از خوردن پیتزا محروم کرد. بنابراین ممکن است در آینده نزدیک پیتزا از منوی غذاهای هالند خارج شوند. اما، اگر گل‌های او به مربی اسپانیایی اجازه دهد تا یک بار دیگر اروپا را در لیگ قهرمانان اروپا فتح کند، شاید حتی این سرمربی سخت‌گیر هم به او اجازه دهد تا یک روز تقلب داشته باشد.

به اشتراک گذاری این مطلب!