news-details

هفته بیست و هفتم لیگ برتر؛ عبور استقلال از پل فولادی قهرمانی؟/ پرسپولیس- سپاهان؛ نبرد بزرگ در نیمه‌شب کویر

دیدارهای هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال روز شنبه برگزار می‌شود و در حساس‌ترین مسابقات استقلال صدرنشین میهمان فولاد خوزستان است و پرسپولیس در سیرجان به مصاف سپاهان اصفهان خواهد رفت.

به گزارش نود پرس، دیدارهای هفته بیست و هفتم لیگ برتر شنبه در حالی برگزار می‌شود که ممکن است سرنوشت قهرمانی در پایان رقابت‌های این روز مشخص شود. 

نگاهی به مسابقات این هفته می‌اندازیم؛

هوادار- فجرشهیدسپاسی؛ شیرازی‌ها به دنبال بقا

هوادار بعد از 10 هفته مقابل تراکتور  تبریز شکست خورد اما با 31 امتیاز همچنان در رده دهم جدول ایستاده رتبه‌ای که به قول عنایتی برای خیلی ها گران تمام شده است. مسابقه فردا برای شاگردان عنایتی حساسیت جدولی ندارد اما نتیجه بازی برای فجرشهیدسپاسی اهمیت حیاتی دارد. فجری‌ها اگر برنده شوند شانس صعود یک پله‌ای در جدول را دارند و  می‌توانند به رده چهاردهم برسند. بنابراین می‌توان انتظار بازی زیبایی را داشت. بازی رفت دو تیم بدون گل به پایان رسید. شاگردان عنایتی در صورت برد در این مسابقه ممکن است دو سه پله در جدول لیگ صعود کنند. 

نفت مسجدسلیمان - نساجی مازندران؛ جنگ با قهرمان شوک زده

نفتی‌ها برای بقا کار سختی دارند و برای اینکه خیال‌شان بابت بقا راحت باشد باید در هر 4 بازی باقیمانده امتیاز بگیرند تا در رده چهاردهم باقی بمانند. این هفته نفت مسجدسلیمان کار راحتی مقابل تیم شوک زده نساجی مازندران دارد. بعد از جدایی پرحاشیه و پر سر وصدای ساکت الهامی حالا این تیم بدون سرمربی شده و اسماعیلی سرپرست تیم تا پایان فصل سرمربی تیم شده است!

بازیکنان نساجی بعد از قهرمانی در جام حذفی انگار انگیزه‌شان را برای ادامه لیگ از دست داده‌اند. آنها 5 هفته است که نبرده‌اند و این هفته هم در شهر اولین‌ها کار دشواری دارند. نساجی روی کاغذ در خطر سقوط به لیگ یک است بنابراین بازیکنان این تیم باید با جدیت بیشتری مسابقات را دنبال کنند. بازی رفت دو تیم با نتیجه مساوی یک بر یک تمام شد اما اکنون هر دو تیم دو سرمربی جدید دارند.

آلومینیوم اراک - صنعت نفت آبادان؛ نبرد دو استقلالی دیگر

آلومینیوم اراک هفته گذشته مقابل تیم قلعه‌نویی شکست خورد تا با 31 امتیاز در رده یازدهم جدول قرار بگیرد. مهدی رحمتی بعد از باخت به امیر قلعه‌نویی حالا مقابل یک استقلالی دیگر صف آرایی خواهد کرد. علیرضا منصوریان با نفت آبادان 5 هفته است رنگ برد را ندیده و شرایط مالی این تیم مثل آلومینیوم  اراک ایده‌آل نیست.

با این حال زردپوشان آبادانی بعد از پیروزی 2 بر صفر مقابل پرسپولیس به نوعی از نظر انگیزشی تخلیه شده ‌اند. نفتی‌ها در رده هشتم جدول ایستاده‌اند و در صورت پیروزی شانس صعود دو پله‌ای در جدول لیگ را خواهند داشت. بازی رفت را تیم نفت با نتیجه 3 بر یک برده است. تقابل این دو مربی استقلالی می‌تواند دیدنی باشد. 

مس رفسنجان - گل‌گهرسیرجان؛ دربی با طعم پسته

دربی کرمانی با طعم پسته دوتیم در رده‌های پنجم و ششم جدول لیگ ایستاده‌اند. البته گل‌گهر بعد از کسر 7 امتیاز به رده ششم سقوط کرد و امیدوار بود که با تجدید‌نظر خواهی هم امتیاز‌هایش برگردد و هم در جدول لیگ به رده چهارم جدول برسد که کمیته استیناف این درخواست را رد کرد. با این حال رقابت دو تیم پرامکانات استان کرمان می‌تواند جذاب باشد.

هر دو تیم بازی هجومی ارایه می‌کنند و باید امیدوار بود که شاهد یک بازی پرگل و زیبا در این مسابقه باشیم. بازی رفت هم با تساوی پرگل 2 بر 2 به پایان رسید.گادوین منشا گلزن‌ترین مهاجم این فصل و محمدرضا سلیمانی دیگر مهاجم مس رفسنجان به دلیل مصدومیت در این مسابقه غایب هستند. گل‌گهر اما شرایط مناسب‌تری دارد.

فولاد - استقلال؛  عبور از پل قهرمانی ؟

فولاد خوزستان تنها تیم آسیایی حال حاضر فوتبال کشورمان که حضوری قدرتمندانه در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا داشت  و بدون باخت صعود کرد میزبان استقلال صدرنشین لیگ برتر است. استقلال بعد از پیروزی مقابل شهرخودرو گام بلندی به سوی قهرمانی برداشته و خیلی سخت است که آبی‌پوشان در این فصل قهرمان نشوند.  شاگردان فرهاد مجیدی برای رسیدن به قهرمانی زودهنگام باید فولاد را شکست بدهند و در واقع این مسابقه پل قهرمانی استقلال است که اگر به سلامت از آن عبور کنند می‌توانند خود را قهرمان لیگ بدانند.

اگرچه استقلال قویترین خط دفاع لیگ را دارد اما فولادی‌ها هم در دفاع با برنامه و منسجم هستند. شاگردان نکونام نیم‌نگاهی به جایگاه سومی سپاهان دارند به همین دلیل قرمزپوشان اهوازی نیز دراین بازی انگیزه‌های زیادی برای پیروز شدن دارند اما استقلال شکست ناپذیرترین تیم این فصل است. پریرا با 10 گل زده زهردارترین بازیکن فولاد است و در استقلال هم یامگا 9 گله مهاجم خطرناکی است اما نباید از آرمان رمضانی پرانگیزه و حتی رودی ژستد در این دیدار غافل بود.  در واقع فرهاد مجیدی دردسر شیرینی دارد که از بین این مهاجمان آماده بهترین‌ها را انتخاب کند. در بازی رفت استقلال یک بر صفر پیروز شد و اگر بتواند در بازی برگشت هم سه امتیاز از فولاد بگیرد دیگر می‌توان استقلال را قهرمان نامید.

شهرخودرو - پیکان؛ ماموریت سخت برای بقا

شهرخودرو بعد از گل دقیقه 89 که از استقلال خورد کارش برای ماندن در لیگ برتر سخت‌تر شد با این حال این تیم قعرنشین با داود سیدعباسی بازی‌های خوبی انجام داد و شاید اگر او زودتر سرمربی می‌شد شرایط شهرخودرو بهتر می‌شد. اکنون این تیم مشهدی برای بقا در لیگ برتر باید هر 4 بازی باقیمانده‌اش را ببرد و امیدوار باشد تیم‌های بالاتر امتیاز از دست بدهند.

شهرخودرو این هفته کار سختی مقابل پیکان دارد تیمی که در 8 هفته اخیرش پیروزی نداشته و می‌خواهد نوار ناکامی‌هایش را قطع کند. بنابراین بازی سختی در انتظار هر دو تیم است. پیکانی‌ها برای ماندن در رده هفتم جدول تلاش می‌کنند. مسابقه رفت دو تیم با نتیجه مساوی یک بر یک به پایان رسید.

ذوب آهن - تراکتور؛ دفاع از اعتبار

سبزپوشان اصفهانی بعد از گرفتن یک امتیاز از پرسپولیس به تمامی شایعه‌ها و حاشیه ها خط بطلان کشیدند و این هفته هم یک بازی سخت مقابل تراکتور دارند، قرمزپوشان تبریزی با برد هفته گذشته توانسته‌اند خود را به منطقه ایمن جدول برسانند و از جمع فانوس بدستان خارج شود.

تراکتور در صورت پیروزی در این مسابقه هم از پله سیزدهم جدول تکان نمی‌خورد اما می‌تواند در روزهای آینده به وضعیت خود سرو سامانی بدهد. ذوب آهن هم برای اینکه از رده نهم پایین‌تر نیاید به دنبال برد در این مسابقه است.بازی رفت دو تیم با نتیجه یک بر صفر به سود ذوب آهن تمام شد. نتیجه این بازی خیلی برای تیم‌های دیگر اهمیت ندارد و هر دو تیم برای دفاع از اعتبار خوب گذشته‌شان تلاش می‌کنند.

پرسپولیس - سپاهان ؛ جنگ قهرمانی و نایب قهرمانی در نیمه‌شب کویر

پرسپولیس و سپاهان یکی از جذاب‌ترین و حساس‌ترین مسابقات فصل است بخصوص اینکه این مرتبه اگر سرخپوشان پایتخت در این بازی امتیاز از دست بدهند ممکن است زمینه قهرمانی زودهنگامی رقیب خود استقلال را فراهم کنند. از طرفی سپاهان به دنبال رسیدن به نایب قهرمانی لیگ است و با تمام توان در این بازی ظاهر خواهد شد. البته این مسابقه در سیرجان برگزار می‌شود شهری که زمین چمنی عالی و ورزشگاهی مناسب  و مردمانی خونگرم دارد اما برای پرسپولیس خیلی خوش یمن نیست.

شاگردان گل‌محمدی در سیرجان سوپرجام را به تیم فولاد باختند. حالا هم ممکن است در این شهر با قهرمانی لیگ برتر وداع کنند. ساعت برگزاری این مسابقه حیرت انگیز است! 21:50 یعنی مسابقه در صورت داشتن وقت‌های اضافه ممکن است تا بامداد یکشنبه به طول بینجامد! بزرگترین جدال هفته در نیمه شب به پایان می رسد. پرسپولیس حالا می‌داند که دیگر از استقلال امتیازی کسر نخواهد شد و اگر می‌خواهد حداقل جنگ قهرمانی را تا روز آخر ادامه بدهد باید سپاهان را شکست بدهد البته به شرطی که استقلال هم امتیاز از دست بدهد وگرنه جبران فاصله 6 امتیازی در 4 هفته مانده به پایان مسابقات کاری تقریبا غیرممکن به نظر می رسد.

از سویی دیگر سپاهان اگر پرسپولیس را شکست بدهد به دو امتیازی شاگردان گل‌محمدی می رسد و در آنصورت ممکن است پرسپولیس حتی نایب قهرمان هم نشود. بازی رفت دو تیم با نتیجه یک بر صفر به سود پرسپولیس به پایان رسید.

برنامه مسابقات هفته بیست و هفتم لیگ برتر:

شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
هوادار تهران- فجرشهیدسپاسی شیراز- ساعت ۱۹:۳۰- ورزشگاه  پاس قوامین تهران
نفت مسجدسلیمان- نساجی مازندران - ساعت ۱۹:۳۰- ورزشگاه  شهید بهنام محمدی مسجد سلیمان
آلومینیوم اراک- صنعت نفت آبادان - ساعت ۱۹:۳۰- ورزشگاه  امام خمینی(ره) اراک
مس رفسنجان- گل‌گهر سیرجان - ساعت ۱۹:۳۰- ورزشگاه  شهدای مس رفسنجان
فولاد خوزستان- استقلال - ساعت ۱۹:۴۵- ورزشگاه  شهدای فولاد اهواز
شهرخودرو مشهد - پیکان تهران - ساعت ۲۰- ورزشگاه  متعاقبا اعلام می شود.
ذوب‌آهن اصفهان -تراکتورتبریز- ساعت ۲۰- ورزشگاه  فولاد شهر اصفهان
پرسپولیس- فولاد مبارکه سپاهان اصفهان- ساعت ۲۱:۵۰- ورزشگاه  سیرجان

به اشتراک گذاری این مطلب!