news-details

واکنش عجیب یک اسطوره به قیمت ۷ میلیون پوندی پیراهن دیگو مارادونا؛ با این لباس ظرف‌هایم را هم نمی‌شورم!

پیتر شیلتون سنگربان اسطوره‌ای انگلیس می‌گوید حتی به این که با پیراهن «دست‌خدا» دیگو مارادونا ظرف‌هایش را بشورد هم فکر نمی‌کند، اما خوشحال است که استیو هاج با این پیراهن پولدار شده است!

پیراهنی که دیگو مارادونا هنگام به ثمر رساندن گل «دست خدا» پوشیده بود، به قیمت ۷٫۱ میلیون پوند فروخته شد، اما پیتر شیلتون (دروازه‌بانی که او فریبش داده بود) می‌گوید که حتی برای تمیز کردن ظرف‌هایش هم از آن پیراهن استفاده نمی‌کند!

شیلتون، کاپیتان تیم ملی انگلیس، که اکنون ۷۲ ساله است گفت که اگر می‌دانست که پس از شکست در مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی ۱۹۸۶ پیراهن در رختکن آن‌ها بود، «آن را به هزار تکه پاره می‌کرد». مارادونا در دقیقه ۵۱ بازی از جا پرید و توپ را با مشت وارد دروازه شیلتون کرد. او سپس با عبور از ۵ بازیکن انگلیسی یکی از بهترین گل‌ها را به ثمر رساند و آرژانتین را به پیروزی ۲-۱ رساند.

فروشنده این پیراهن، استیو هاج ۵۹ ساله، هافبک انگلیسی در آن بازی، به هم‌تیمی‌هایش نگفته بود که در پایان مسابقه پیراهنش را با مارادونا تعویض کرده بود.

شیلتون به نشریه «سان» گفت: «به خاطر اتفاقی که آن روز افتاد هرگز پیراهنم را با مارادونا عوض نمی‌کردم. حتی از آن برای پاک کردن ظرف‌هایم هم استفاده نمی‌کنم. اگر من و چند نفر از بازیکنان دیگر می‌دانستیم که هاج این پیراهن را در رختکن گذاشته اجازه بیرون بردنش را نمی‌دادیم. می‌توانستیم آن را به هزار قسمت پاره کنیم، و شرط میبندم هاج خوشحال است که این کار را نکرده‌ایم. او می‌دانست که دارد چه کار می‌کند برای همین به هیچکدام از ما نگفته بود که این پیراهن را دارد. ما خیلی عصبانی بودیم. من فقط خوشحالم که یک انگلیسی چیزی از آن بازی به‌دست آورده است.»

این پیراهن رکورد فروش را شکست و از ۴٫۴ میلیون پوندی که برای پیراهن «بیب روث ستاره تیم بیسبال نیویورک یاکنکیز در سال‌های ۱۹۲۸-۱۹۳۰ پرداخت شده بود، عبور کرد. طبق گزارش‌ها این پیراهن توسط گروهی از ابوظبی، نزدیک به افرادی که در منچسترسیتی کار می‌کنند، خریداری شده است. 

شیلتون گفت که این حس آخرین انتقام است و خوشحال است که پیراهن به آرژانتین باز نمی‌گردد. او افزود: «آخرین خنده برای ما بود. این عدالتی شاعرانه است برای فریب خوردن در آن جام‌جهانی. این بهترین تجارتی‌ست که فوتبالیستی تا به حال انجام داده است. هیچ‌کدام از ما نمی‌توانستیم تصور کنیم که پیراهن اینقدر ارزش دارد. من آن روز کاپیتان بودم، هنوز برایم دردناک است. تنها چیزی که می‌خواستم قهرمانی در جام‌جهانی بود، هرگز به ذهنم خطور نکرد پیراهنم را با مارادونا عوض کنم. اما اگر می‌دانستم با چه قیمتی فروخته می‌شود شاید این کار را می‌کردم. هاج سال‌ها مورد انتقاد قرار گرفت، از اینکه وقتی چنین تقلبی به او شد چطور می‌توانست به تعویض پیراهن فکر کند! من از او راضی هستم. او برای همه ما جبران کرده است. او از تقلب مارادونا به ما پول زیادی به‌دست آورده. این ثروتی بزرگ برای یکی از سخت‌ترین بازی‌های دوران حرفه‌ای من است.»

به اشتراک گذاری این مطلب!