news-details

پایان سلطنت اسپانیایی ها بر کفش طلای اروپا!

 چیرو ایموبیله  گلزن تیم لاتزیو به سلطنت طولانی مدت اسپانیایی ها بر کفش طلای فوتبال اروپا خاتمه داد و برای اولین بار بعد از سال ۲۰۰۹ ایتالیایی ها را صاحب کفش طلا کرد.

به گزارش نود پرس، چیرو ایموبیله  گلزن تیم لاتزیو به سلطنت طولانی مدت اسپانیایی ها بر کفش طلای فوتبال اروپا خاتمه داد و برای اولین بار بعد از سال ۲۰۰۹ ایتالیایی ها را صاحب کفش طلا کرد. چیرو که امسال با لاتزیو ۳۶ گل به ثمر رسانده کاری کرد تا دیگر از باشگاه بارسلونا کسی صاحب این توپ نشود . او با گلی که شنبه شب در دیدار با ناپولی به ثمر رساند علاوه بر قطعی کردن  این جایزه و آقای گلی اش ،با دو گل جلوتر از رابرت لواندوفسکی و ۵ گل بالاتر از رونالدو ایستاد ‌.
‌ از سال ۲۰۰۹ تاکنون این اولین باری است که مسی، رونالدو و سوارز صاحب کفش طلا نمی شوند .جالب است بدانید از ۱۲ کفش طلای قبلی ، تاکنون لالیگایی ها ۱۱ تای آن را به اسپانیا برده اند. آخرین باری که یک بازیکن از لیگ سری آ ایتالیا  موفق شده بود این جایزه را از آن خود کند به سال ۲۰۰۷ برمی‌گردد که طی آن فرانچسکو توتی با تیم رم موفق به انجام‌ این کار شد .
ایموبیله  در پنج بازی آخر خود به طرز شگفت آوری ۷ گل به ثمر رساند و حالا  رکورد فوق العاده ۱۲۵ گل در ۱۷۸ مسابقه به اضافه ۳۴ پاس گل را در کارنامه خود دارد.
نام او  در میان ۳ ایتالیایی است که به همراه توتی و لوکا تونی توانسته اند جایزه کفش طلای اروپا را از آن خود کنند.
 به همین مناسبت همسر ایموبیله، جسیکا  ملنا ، با تهیه کیکی بسیار زیبا که روی آن عکس جام حک شده بود این موفقیت را به او تبریک گفت و عکس این کیک را در صفحه اینستاگرامی خود که نزدیک به یک میلیون فالوور دارد ،گذاشت و این کپشن را نوشت :

قدم به قدم با تو

خود ایموبیله نیز در صفحه اجتماعی خود این متن زیبا را نوشت:

من از بچگی عاشق فوتبال بودم و این عشق و شور به فوتبال بود که به من جرات و شهامت داد تا قوی باشم ،خودم را باور کنم و به دنبال رویاهایم بروم .از همسرم تشکر می کنم که همیشه همراه با من بود و در سخت ترین روزها از من حمایت کرد و پشت سر من ایستاد و همینطور از فرزندانم که همیشه  باعث خنده من می شوند، حتی در روزهایی که اوضاع خوب پیش نمی رود .

بعد از ایموبیله، لواندوفسکی با تیم بایرن مونیخ با ۳۴ گل در ۳۱ مسابقه، رونالدو با یوونتوس با ۳۱ گل ، ورنر با ۲۸ گل و مسی با ۲۵ گل در رده های بعدی قرار دارند.

به اشتراک گذاری این مطلب!