news-details

بمباران شدن ورزشگاه خاطره‌انگیز ستاره لیگ برتری در جنگ؛ تصاویر وحشتناک نابودی ورزشگاه را ببینید

ورزشگاه باشگاه دوران کودکی آندری یارمولنکو ستاره تیم وستهام در اوکراین در اثر بمباران روسیه‌ای‌ها ویران شد.

ورزشگاه باشگاه دوران کودکی ستاره وستهام «آندری یارمولنکو» در اوکراین در اثر گلوله باران روسیه ویران شده است.

یارمولنکو ستاره چکش‌ها پس از نقل مکان والدینش از لنینگراد، در شهر چرنیهیف بزرگ شد. ملی‌پوش اوکراینی کار حرفه‌ای خود را در «دِسنا چرنیهیف» آغاز کرد. سپس برای دیناموکیف، دورتموند و وستهام بازی کرد. اما تیم لیگ برتری اوکراین تصاویر دلخراشی از ورزشگاه ۱۲۰۰۰ نفری یوری گاگارین، که در دوران رژیم شوروی در سال ۱۹۳۶ ساخته شده بود و در اثر گلوله باران روسیه تخریب شد، را به اشتراک گذاشت.

بعید است که در آینده نزدیک بتوان از این زمین برای بازی فوتبال استفاده کرد، زیرا جایگاه‌ها به آوار تبدیل شده و زمین پر از سوراخ و شکاف شده است. دسنا در پیامی جسورانه در اینستاگرام نوشت: «ما همه این‌ها را از نو می‌سازیم و قوی‌تر می‌شویم و شما «دوستان همسایه‌» تمام عمرتان با آن زندگی خواهید کرد! با هم تا پیروزی! مردم اوکراین یک جبهه متحد هستند، اینجا زمین ماست!»

طبق گزارش سازمان ملل، از آغاز تهاجم روسیه به اوکراین در ۲۸ فوریه، نزدیک به ۱۸۰۰ غیرنظامی جان خود را از دست داده‌اند. بیشترین تلفات غیرنظامیان ثبت شده در اثر استفاده از سلاح‌های انفجاری مانند گلوله باران، موشک و حملات هوایی بوده است.

یارمولنکو تهاجم روسیه را «نسل‌کشی محض» توصیف کرده است. و در مصاحبه‌ای با تلویزیون اوکراین افزود: «این نسل‌کشی است، آن‌ها فقط مردم اوکراین را نابود می‌کنند. تیراندازی به غیرنظامیان، به کودکان، زنان، چگونه ممکن است؟ واقعاً وحشتناک است. نمی‌توانم کلمه‌ای برای توصیف چنین چیزی پیدا کنم. من مردم روسیه را در حال برگزاری کنسرت دیدم، چطور با چنین موضوعی می‌توانند معمولی و نرمال رفتار کنند؟ نمی‌گویم همه مردم روسیه بد هستند. من افراد زیادی را می‌شناسم که می‌دانند چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است، می‌دانم چطور به آن واکنش نشان می‌دهند. اما واضح است که مردم در حال کشته شدن هستند.»

به اشتراک گذاری این مطلب!