news-details

قوانین انضباطی جدید و جالب فدراسیون فوتبال اسپانیا برای فصل جدید

نهاد حاکم بر فوتبال اسپانیا برای فصل جدید رقابت‌های باشگاهی این کشور قوانین جدیدی را وضع کرده است.

به گزارش نود پرس و به نقل از نشریه مارکا، فدراسیون فوتبال اسپانیا در قوانین انضباطی فوتبال باشگاهی این کشور تغییراتی اعمال کرده است.

تغییرات اعمال شده که با تأیید شورای ورزش دولت اسپانیا تصویب شده، شامل چند مورد می‌شود که بخشی از آنها به سود بازیکنان است و برخی دیگر کار را برای آنها سخت‌تر می‌کند.

یکی از این تغییرات در مورد تجمیع اخطارهای یک بازیکن است که باعث محرومیت او می‌شود. طبق قوانین انضباطی لالیگا هر بازیکن با دریافت پنج کارت زرد یک جلسه محروم می‌شود. تا پیش از این اخطارهایی که یک بازیکن در یک فصل می‌گرفت در فصل بعد هم محاسبه می‌شد، اما مطابق قوانین جدید کارت‌های زردی که یک بازیکن می‌گیرد برای فصل بعد محاسبه نخواهد شد و کارنامه انضباطی هر بازیکن در ابتدای هر فصل سفید خواهد بود.

پاکسازی کارنامه انضباطی در مرحله نیمه نهایی کوپا دل ری

دیگر تغییر اعمال شده در مقررات انضباطی فدرسیون فوتبال اسپانیا، پاک شدن سوابق انضباطی از کارنامه بازیکنان در مرحله نیمه نهایی جام حذفی است. به این ترتیب بازیکنی که در مرحله یک چهارم نهایی کوپا دل‌ری 4 اخطاره باشد دیگر لازم نیست نگران 5 اخطاره شدن در مرحله نیمه نهایی و از دست دادن فینال باشند.

مجازات تلاش عمدی برای 5 اخطاره شدن

هر بازیکنی که به صورت عمدی برای پنج اخطاره شدن تلاش کند تا از بازی بعدی تیم محروم شود و کارنامه انضباطی‌اش را برای حضور در یک بازی مهمتر پاک کند، نه تنها محرومیتش به دو جلسه افزایش پیدا خواهد کرد بلکه علاوه بر آن باید 600 یورو هم جریمه نقدی بپردازد. تشخیص عمدی یا غیرعمدی بودن خطای منجر به پنج اخطاره شدن برعهده داور خواهد بود و او با در نظر گرفتن معیارهایی مانند شیوه صورت گرفتن خطا یا رویکرد بازیکن در طول مسابقه تصمیم‌گیری خواهد کرد.

پرخاش به داور و ابراز نارضایتی شدید

بازیکنانی که مراتب نارضایتی خود از عملکرد داور مسابقه یا دیگر بازیکنان را در قالب پرخاش، اهانت یا رفتاری زننده در زمین بازی، در حضور رسانه‌ها یا شبکه‌های اجتماعی نشان دهند، نسبت به فصول قبل سخت‌تر مجازات خواهند شد.

به اشتراک گذاری این مطلب!