news-details

داورزنی: از ترکیب ایرانی و خارجی در تیم ملی استفاده خواهیم کرد!

رییس فدراسیون والیبال گفت: طبیعتاً ترکیبی از مربیان خارجی و داخلی در تیم ملی خواهیم داشت و در زمان مناسب، قرارداد با آن‌ها بسته خواهد شد.

به گزارش نود پرس، محمدرضا داورزنی در حاشیه نشست مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون که امروز در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد، درباره انتخاب سرمربی تیم ملی بزرگسالان، گفت:

من از برخی رسانه‌ها تعجب می‌کنم که خودشان می‌برند و می‌دوزند و بعد باز انتقاد می‌کنند که چرا فدراسیون با اسامی بازی می‌کند.


وی با تاکید بر این که فدراسیون والیبال با تدبیر برای انتخاب سرمربی پیش می‌رود، گفت:

هماهنگونه که برای قطع همکاری با تدبیر عمل کردیم، برای انتخاب سرمربی جدید هم با تدبیر عمل خواهیم کرد.


رئیس فدراسیون والیبال با یادآوری این که از ابتدای سال جاری تا کنون هیچ رویدادی برای تیم ملی بزرگسالان ایران وجود نداشته است، گفت:

تا پایان سال هم بزرگسالان هیچ مسابقه‌ای نخواهند داشت، بنابراین فرصت لازم برای بررسی همه جوانب موضوع انتخاب سرمربی خواهیم داشت.


وی با تاکید بر این که همه باید اخلاق حرفه‌ای را رعایت کنند، گفت:

اگر فدراسیون هم با فردی مذاکره کند، باید به تعهدات خود عمل کند. شاید بیان برخی توافقات در حال حاضر ضروری نباشد. فدراسیون نگرانی های موجود را درک می‌کند و بیش‌تر از دیگران نگران این موضوع است. بنابراین تلاش می‌کنیم که در زمان مناسب، کار خود را انجام دهیم.


رئیس فدراسیون والیبال عنوان کرد:

این که فدراسیون رایزنی و مذاکره کرده است، شاید ضرورتی برای اعلام نباشد. در مجموع نباید برای انتخاب سرمربی عجله کنیم و فدراسیون والیبال در زمان مناسب نتایج بررسی‌های خود را اعلام خواهد کرد.


وی افزود:

منطقی این است که با تدبیر بیشتری نسبت به انتخاب و شروع کار سرمربی جدید عمل کنیم. پیش‌بینی همه موارد را کرده‌ایم و خانواده والیبال نگران موضوع انتخاب سرمربی تیم ملی نباشد.


داورزنی با تاکید بر این که والیبال ایران آن‌قدر بزرگ هست که نیازمند مربی سطح اول جهان باشد، گفت:

هیچ بازی با اسامی نداریم و حتما فدراسیون متناسب با شرایطی که در پیش خواهد داشت، از مربی سطح اول جهان استفاده خواهد کرد. باز هم تاکید می‌کنم توافقات اولیه با مربیان داخلی و خارجی صورت گرفته و سعی می‌کنیم که در زمان مناسب اعلام کنیم. طبیعتاً ترکیبی از مربیان خارجی و داخلی در تیم ملی خواهیم داشت و در زمان مناسب، قرارداد با آن‌ها بسته خواهد شد. فعلا به دلیل محدودیت‌های مالی، ضرورتی برای عقد قرارداد با مربیان مدنظر نداریم.
وی از کارشناسان والیبال درخواست کرد که اگر علاقه‌مند به عملکرد خوب تیم ملی در بازی‌های المپیک هستند، بر اساس اطلاعات اشتباه، تحلیل‌های اشتباه نداشته باشند، زیرا مشکلاتی را برای والیبال ایجاد می‌کند.


رئیس فدراسیون والیبال درباره پاداش قهرمانی تیم جوانان والیبال نیز گفت:

در هفته گذشته متاسفانه تحلیل‌های اشتباهی درباره پاداش تیم جوانان ایران منتشر شد. باید در نظر داشته باشیم که مردم ایران در شش ماه گذشته، درگیر ویروس کرونا بوده و شرایط عمومی کشور تغییر کرده است.


وی ادامه داد:

بعد از قهرمانی تیم جوانان، به دنبال پاداش ویژه برای این تیم بودیم؛ چون برای نخستین بار قهرمان جهان شدند و معمولاً اتفاقات اولین، پاداش ویژه هم دارد، اما در سال جاری اتفاقاتی در شرکت‌های خودرو سازی افتاد که باعث تغییر در روند اهدای پاداش قهرمانان از جمله تیم ملی جوانان والیبال ایران شد و به رغم مکاتبات قبلی، امکان واگذاری خودرو برای آنان فراهم نشد.


داورزنی تاکید کرد:

با وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک مکاتباتی داشتیم و قرار شد در تجلیل از قهرمانان سال 98 ایران، به صورت ویژه از تیم جوانان والیبال ایران تجلیل شود. وزارت ورزش و جوانان در حال حاضر پاداش سال 97 قهرمانان را اهدا می‌کند و بعد از پایان این نفرات، پاداش قهرمانان سال 98 آغاز خواهد شد و طبیعی است که هنوز نوبت تیم ملی جوانان ایران نشده است.

رئیس فدراسیون والیبال بار دیگر تاکید کرد که وعده‌ها فراموش نشده و تیم جوانان و دیگر قهرمانان والیبال ایران که در رده سنی مختلف در سال 98 افتخار آفرینی کردند، پاداش خود را دریافت خواهند کرد.

به اشتراک گذاری این مطلب!