news-details

دربانی که  یک جادوگر سرشناس را به فوتبال ایران و مسابقات جهانی معرفی کرد!

 

اختصاصی "نود پرس"

بعد از کسب ۸ پیروزی متوالی، تساوی خانگی در برابر کره جنوبی کافی بود تا یک دوست خبرنگار شرایط را برای پرسیدن یک سئوال مناسب ببیند؛ آیا فدراسیون فوتبال جادوگر استخدام کرده است؟
عزیزی خادم به این سئوال جوابی نداد و رفت ولی قطعا از شنیدن آن کلی حرص خورده است و عصبانی شده!
من در مورد حضور و استخدام جادوگر در فدراسیون فوتبال به دلایل مختلف هیچ ایده و نظری ندارم اما خود رئیس فدراسیون فوتبال بعد از دو مسابقه مهم با سوریه و کره جنوبی با حرفهای عجیبش آب را به آسیاب منتقدانش ریخت تا آنها در رسانه های خود طی ماههای اخیر مدام از حضور یک جادوگر مشهور در کنار عزیزی خادم حرف بزنند!
رئیس جدید فدراسیون فوتبال بعد از پیروزی در برابر سوریه با عبارت عجیب " با دعای خوبان عالم پیروز شدیم" و بعد از پیروزی فوق العاده مهم در برابر عراق با عبارت " الطاف خفیه الهی" و چند عبارت شک بر انگیز دیگر، شرایط را برای پیشروی منتقدان و اتهام زنندگان مهیا تر کرد!


همانطور که در ابتدای متن نوشتم درباره حضور جادوگر در فدراسیون فوتبال هیچ ایده و نظری ندارم اما در مورد حضور جادوگر و رمال در فوتبال ایران یقین دارم! برای اولین بار در روزنامه ۹۰ که مدیر مسئولش بودم‌، دو سه همکار با هوش و حرفه ای من مثل مهدی یکتا در این ارتباط چند مطلب نوشتند. راستش را بخواهید اول فکر کردم اینها زائده تخیلات و دروغ نویسی آنهاست اما کم کم با رو شدن شواهد بیشتر فهمیدم اوضاع خیلی خراب تر از آن چیزی هست که حتی فکرش را بکنم!

امروز و در این مطلب فقط در ارتباط با یک شخص خاص می نویسم، اسمش را هر چیزی می توانید بگذارید؛ جادوگر، نفس حق، نفس گرم و یا هر چیز دیگری
درباره جادو و جادوگری و مصداق های آن در فوتبال ایران می توان یک کتاب نوشت اما جادوگری که منتقدان عزیزی خادم او را متهم به ارتباط با آن می کنند فردی است که دربان و نگهبان یک باشگاه لیگ برتری به فوتبال ایران معرفی و هدیه داد! این فرد بعدها حتی تا مقام و منزلت مشاور و همه کاره یکی از اسطوره های فوتبال ایران ارتقا پیدا کرد!
یکی از مربیان سرشناس فوتبال ایران به نگارنده می گفت تیم ما نتایج بسیار بدی می گرفت. این دربان و نگهبان باشگاه روزی نزد من و کادر فنی آمد و گفت فردی را می شناسم که نفس حقی دارد و می تواند تیم ما را نجات بدهد و بر ملاقات با این فرد در باغچه اش در اطراف تهران اصرار داشت!
دوست مربی من می گوید تیم ما بعد از چند شکست تلخ و سنگین از بحران خارج شد و مرتب پیروز می شد و دربان معتقد بود با دعای این فرد و ارتباط چند تن از مسئولان باشگاه با این فرد، باشگاه از بحران خارج شده است! من حتی یکبار هم از روی کنجکاوی به خانه این فرد رفتم و با چشم خودم حضور پر رنگ مربیان و اهالی فوتبال ایران را در آنجا دیدم! بعدها هم مرتب به گوشم می رسید که بعضی از مربیان به ظاهر علم گرا و بازیکنان و مدیران مرتب به خانه و باغچه این آقا رفت و آمد دارند و از او التماس دعا دارند! توصیه های این آقا خیلی عجیب و غریب بود و من بارها به گوشش رساندم که به این مزخرفات هیچ اعتقادی ندارم اما مرتب می دیدم که رقبای ما پشت دروازه ما چه کارهایی می کردند، از پاشیدن ادرار پشت دروازه ما تا ....
این مربی و دوست نگارنده حتی مدعی است با چشم خود دیده است که یک فدراسیون مهم‌ این جادوگر را با خود به مسابقات جهانی برده است!

در هر حال اینقدر تعداد جادوگر و کارهایشان در فوتبال ایران زیاد است که بازگویی خاطرات و داستانهای حیرت آور آنها شاید به چند کتاب نیاز داشته باشد و به قول علما در این مقال نمی گنجد!

به اشتراک گذاری این مطلب!