news-details

پرسپولیس چاه نفت پیدا کرد؛ از حواله فولاد تا ارز دیجیتال

اختصاصی "نود پرس"

کامران احمدپور


حالا که معادن و کوهها و بیابانها با سرعت سرسام آوری غارت می شوند و درختان جنگلها قطع، چرا از این خوان گسترده که فقط عده ای و قشری و بخشی از جامعه حالش را می برند، فوتبالی ها بی نصیب بمانند؟
در حالیکه در فوتبال اروپا بخاطر همه گیری ویروس کرونا مبلغ قراردادها به طرز چشمگیری کاهش پیدا می کند در ایران اما شاهد  پرواز رقم قراردادها هستیم! برای مثال علاوه بر رئال مادرید که بازیکنان زیادی از مبالغ قرار داد خود کاستند، در بارسلونا بازیکنی مثل پیکه بخش عظیمی از مبلغ قرارداد خود را می بخشد تا بارسا بتواند با ممفیس دپای قرار داد ببندد! البته در این میان داستان باشگاههایی مثل سیتی و پاری سن ژرمن که مالک عرب دارند و به چاه نفت وصل هستند، کاملا متفاوت است.

در فوتبال ایران اما داستانهای شگفت انگیز و کمیک همچنان ادامه دارد! در استقلال بازیکنان درجه دو و سه برای عقد قرارداد جدید و یا تمدید آن، دو سه برابر بیشتر از فصل قبل طلب می کنند. بازیکنانی هم هستند که در زمان مدیریت قبلی استقلال و زمانی که معلوم شد سعادتمند رفتنی است، شبانه و بدو بدو به ساختمان باشگاه رفتند و یکهویی مبلغ قراردادشان دو برابر و  ۳ برابر شد! 
در پرسپولیس اما که همچنان قهرمانانه و ساکت و آرام پیش می تازد و بر خلاف شایعات مبالغ قرارداد بازیکنانش بسیار کمتر از رقیب سنتی خود یعنی استقلال است هم انگار خبرهایی هست! گویا یک هوادار بسیار پولدار قرمز هم این باشگاه و بازیکنان را شارژ می کند! یک زمانی هم حسین هدایتی به‌عنوان هوادار، پرسپولیس را عالی شارژ مالی می کرد اما بعدها معلوم شد که این هوادار مایه دار در حقیقت از کیسه مردم و اختلاس حاتم طایی بازی می کرده است!

از باشگاههای دیگر هم جسته و گریخته خبر می رسد که بازیکنان و سایر عوامل از مزایایی نظیر حواله آهن، فولاد، خودرو، سهام و حتی ارز دیجیتال سود می برند! حالا که عروس خانمها پای سفره عقد برای گرفتن " بله " ارز دیجیتال زیر لفظی  می گیرند، فوتبالیست ها چرا باید از این موهبت بی بهره باشند؟

البته امکان دارد همه این مطالب تکذیب شود اما تجربه ما ایرانی ها به ما می گوید " به هر چیزی که سفت و محکم توسط مسئولین تکذیب شد، بیشتر ایمان بیاور!"

به اشتراک گذاری این مطلب!