news-details

12 کتک کاری بزرگ هم تیمی ها در فوتبال!

در فوتبال پیش می آید که هم تیمی ها هم به جان هم بیفتند و جلوی دهها هزار تماشاگر حاضر در استادیوم و میلیونها بیننده تلویزیونی همدیگر را کتک بزنند!

در اینجا به 12 کتک کاری بزرگ فوتبالیستهای هم تیم می پردازیم که یکی از آنها به دعوای معروف رحمان رضایی و علی بداوی در جام ملت‌های ۲۰۰۴ چین مربوط می شود:
1.هوگو لوریس و سونگ هیونگ مین: این دو بازیکن تاتنهام در شکست یک بر صفر در برابر اورتون در نیمه اول با هم درگیر شدند و همدیگر را هل دادند .این درگیری حتی تا تونل ورودی به رختکن و وقت استراحت بین دو نیمه ادامه پیدا کرد اما بعد از پایان مسابقه آنها به سبک  فیلم‌های هندی و بازیکنان ایرانی، همدیگر را در آغوش گرفتند و  آشتی کردند . خوزه مورینیو مربی تیم نیز از این آشتی استقبال کرد و نه تنها برخورد تندی با آنها نکرد، بلکه صحنه آشتی این دو بازیکن را زیبا توصیف کرد.

 

 

2.تیرونه مینگز و انور القاضی(سپتامبر ۲۰۱۹)
در ابتدای این فصل فوتبال لیگ برتر انگلیس، این دو در مسابقه با وستهم شاخ به شاخ شدند و شاخ هایشان به هم گیر کرد! بنا به گفته کاپیتان تیم آستون ویلا پسران‌بد این تیم، کارشان حتی به بیمارستان هم کشیده شد و صورت مینگز کبود شد! علت دعوای آنها هم این بود که چون القاضی برنگشته بود و پست خود را خالی گذاشته بود، مینگز  سر القاضی داد زد. القاضی  نتوانست این توهین هم تیمی  خود را تحمل کند و با یک کله جانانه جواب او را داد!

 

 

3.دنی درینک واتر و یوتا(مارس ۲۰۲۰)
در بازی پایان هفته،آستون ویلا  توسط لسترسیتی با نتیجه ۴ بر صفر له شده بود . همه چیز برای تنش آماده بود و فقط یک جرقه لازم بود تا آتش شعله ور شود .یوتا هافبک اسپانیایی می خواست نامش در باشگاه آستون ویلا جاودانه شود و درینک واتر  هم دوست داشت بعد از اخراج محترمانه از چلسی خودش را احیا کند. در تمرین تیم، واتر بعد از جر و بحث با یوتا ، او را با ضربه سر میزند و درگیری آغاز می شود. آستون ویلا بعد از این دعوا ،دیگر قرارداد قرضی درینک  واتر را تمدید نکرد و او را به چلسی بازگرداند. به  قول معروف" مال بد بیخ ریش صاحبش!"

 

 

4.آلکساندر میتروویچ و ابوبکر کامارا(ژانویه ۲۰۱۹)
شما میتوانید بگویید دعوا و درگیری از آنجایی آغاز شد که کامارا توپ را از میتروویچ پنالتی زن همیشگی فولهام قاپ  زد و یک ضربه پنالتی مهم در برابر هادرزفیلد را از دست داد.  دو هفته بعد در یک جلسه یوگا که مثلاً برای آرامش بازیکنان تیم برگزار شده بود ایندو با هم درگیر شدند در حالی که کلودیو رانیری سرمربی تیم آنها را میدید. میتروویچ ادعا می کند کامارا به مربی یوگا توهین کرده بود و او فقط می خواست به کامارا اعتراض کرده باشد.

 

 

5.امانوئل اده بایور و نیکلاس بنتنر(سال ۲۰۰۸)
آده بایور دوست نداشت آرسنال بدون دعوا ، جنجال و درگیری دو هم تیمی ،جام اتحادیه را ترک کند و این بنتنر ستاره  هلندی بود که هدف ترکش‌های عصبانیت مهاجم توگویی قرار گرفت. در جریان بازی، آرسنال صاحب یک ضربه کرنر شد و این دو بازیکن به جای فضاسازی همدیگر را هل می دادند .سرانجام این درگیری به پاره شدن بالای بینی بنتنر ختم  شد هرچند ویلیام گالاس کاپیتان تیم آنها را از هم جدا کرد.

 

 

6.دیوید بات و جرمی لاساکس(نوامبر ۱۹۹۵)
 دو بازیکن خشمگین و طغیانگر بلک پول، در یک مسابقه لیگ قهرمانان اروپا در روسیه ،به طور تصادفی  برای تصاحب توپ با  هم برخورد کردند. بعد از این صحنه، لاساکس به سوی بات  مشت پرتاب کرد و دستش در این درگیری شکست.

 

 

7.جان هارتسون و برکوویچ (دسامبر ۱۹۹۸)
هارتسون ۲۰ ساله به شدت عصبانی شد و نتوانست خودش را کنترل کند و عصبانیتش را سر برکوویچ بیچاره خالی کرد و با لگد به سر او زد .زمین تمرین این تیم به شدت متشنج شد. دوربین های  فیلمبرداری تمام این صحنه ها را ضبط کردند. جان هارتسون بیست هزار پوند جریمه شد و این اتفاق را بزرگترین حسرت زندگی‌اش نامید.

 

 

8.لی بویر و کایرون دایر(آپریل ۲۰۰۵)
در شکست خانگی سه بر صفر نیوکاسل در برابر آستون ویلا این دو بازیکن به جان هم افتادند. فتنه را دایر بر پا کرد و حرف بسیار زشتی به لی بویر  زد!بازیکنان هر دو تیم تلاش می کردند که این دعوای وحشیانه که منجر به تکه تکه شدن پیراهن هر دو گردید خاتمه بدهند. هر دو بازیکن توسط داور اخراج شدند .آنها سعی کردند در رختکن نیز به این درگیری ادامه بدهند اما وقتی که گراهام سونس سرمربی تیم  به داخل رختکن رفت و به آنها پیشنهاد داد که با هم بجنگند، پشیمان شدند و این دعوا خاتمه پیدا کرد.

 

 

9.گریگ بلامی و جان آرنه ریسه(فوریه ۲۰۰۷)
 شبی که می‌توانست برای لیورپول عالی باشد به طرز عجیب و غیر عادی همه چیز خیلی بد پیش رفت. امتناع ریسه از شرکت در یک کار گروهی باعث شد تا بلمی در هتل با چوب گلف به ریسه حمله کند! انگار بلمی  از این حرکت خوشش آمده بود و بعدها در شادی پس از گل این صحنه را بازسازی می کرد!

 

 

10.علی بداوی و رحمان رضایی(جام ملت های آسیا ۲۰۰۴)
در بازی با عمان اتفاق عجیبی افتاد. رحمان رضایی و علی بداوی با هم به شدت درگیر وگلاویز شدند! ابتدا رحمان رضایی، علی بداوی را هل داد و در کمال ناباوری و بداوی یک سیلی  به گوش رحمان رضایی نواخت ! چند دقیقه بعد برانکو سرمربی تیم ملی ایران بداوی  را تعویض کرد.  بعدها بداوی در یک مصاحبه گفت رحمان رضایی در آن صحنه از بازیکن حریف جا ماند  اما به جای اینکه خودش را سرزنش کند سرم داد زد و من به او گفتم تو جاماندی، چرا سر من داد میزنی که منجر به این درگیری شد . البته دعوای این دو بازیکن ،ریشه در ماجراهای اردوی آلمان دارد که قبل از این تورنمنت ،در این کشور اروپایی برگزار شده بود.

 

 

11.جان بارتون و عثمان دابو(می ۲۰۰۷)
از پلیس کمک خواسته شد که به زمین تمرین منچستر سیتی  بیاید بعد از اینکه بارتون مدام به صورت عثمان دابو  مشت میزد و سرانجام او را بیهوش نقش بر زمین کرد! بارتون به خاطر این حرکت وحشیانه، به ۴ ماه زندان محکوم شد. کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال انگلیس هم با ۶ مسابقه محرومیت و ۲۵ هزار تومان جریمه سیلی، دیگری به بارتون زد.

 

 

12.ماریو بالوتلی و میکا ریچاردز(دسامبر ۲۰۱۱)
ظاهراً ریچارد ،بالوتلی را متهم کرده بود  به اینکه  او به اندازه کافی در مسابقات تمرینی  نمی دود و تلاش نمی‌کند. بالوتلی  همیشه و همینطوری سرش برای دعوا درد میکند و همین حرف کافی بود تا این دیوانه ایتالیایی جنجال جدیدی درست کند. اگر وساطت بازیکنان منچستر سیتی نبود کار به جاهای باریک کشیده می شد و دعوا فقط با فحش و فحش کاری  خاتمه یافت.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!