news-details

دلایل خداحافظی مسی و حرفهای آفتابگردانی او

مسی ستاره آرژانتینی بارسلونا پس از سال ها سودای جدایی کرده است

در ماه دسامبر ، هنگامی که او ششمین توپ طلا را دریافت کرد ، گفت: "آنچه من برای این باشگاه احساس می کنم فراتر از یک نقش است." 
نه ماه بعد او یک بوروفاکس فرستاد ...

"مردم بارسا من را می شناسند و آنها می دانند که هیچ مشکلی وجود ندارد. قرارداد من با باشگاه فراتر است  از آنچه در یک قرارداد آمده است ، آنچه من برای این باشگاه احساس می کنم فراتر از هر امضا و هر کاغذی است ، بنابراین برای این موضوع تمدید قرارداد هیچ مشکلی نیست. " 
این جملات  توسط لیونل مسی در 2 دسامبر در تئاتر Chatelet پاریس در روزی که ششمین توپ طلای خود را تحویل گرفت ، ادا شد و طی 9 ماه  نابود شد. این پیام آرامش برای هواداران بارسا به یک آفتابگردان تبدیل شد که خواستار فسخ قرارداد خود با بارسا شدند.


دلایل خداحافظی مسی زمانی مشخص خواهد شد که آرژانتینی  همیشه غیرقابل توصیف ، تصمیم می گیرد خود را توضیح دهد. اما کاملاً واضح است که می توان آنها را حس کرد.
 رابطه مسی با مدیران از زمان خداحافظی لاپورتا بهترین نبوده است ، اگرچه هرگز به این افراط نرسیده بود. مدتی نگذشته بود که حضور بارتومئو در رختکن که در آن کاپیتان بود ، مورد استقبال خوبی قرار نگرفت.

اتفاقی که در این 9 ماه افتاده است این است که به عنوان مثال ، بارسا تصمیم گرفت والورده را در ژانویه برکنار کند تا یک "تقویت" احتمالی را به تیم بدهد و ستین  را استخدام کرد. مسی بدون تردید موافق این تصمیم نبود!
 

موضوع بیشتر در ماه مارس بود. با فعال شدن وضعیت هشدار ، بارسا مجبور شد با کاهش حقوق مواجه شود. برخی از بازیکنان امتناع کردند ، بنابراین آرژانتینی منتظر ماند تا توافق نامه با هیئت مدیره بسته شود تا  او حرفش را بزند! و بعد از این اتفاق گفت: "هیچ وقت تعجب ما متوقف نمی شود که از داخل باشگاه کسانی بودند که سعی می کردند ما را زیر ذره بین قرار دهند و سعی کردند برای انجام کاری که همیشه می دانستیم انجام می دهیم فشار بیاورند."

در جلسه ای با حضور  مدیر فنی ، اعضای هیئت مدیره و البته ستین،  این مربی از انتقادات آرژانتینی نیز در امان نبود. ستین از انتقادات ناراحت بود اما  مسی حرفهایش را  اصلاح کرد: "ستین  دچار سو تفاهم شده  یا آنها این موضوع را بد توضیح دادند ، اما ما نمی توانیم مثل قبل  لیگ قهرمانان را ببریم. هر کس نظر خود را دارد همه آنها بسیار قابل احترام هستند. 

پس از بحران 1-2 در مقابل  اوساسونا ، مسی اظهار داشت: "مردم از صبر و شکیبایی خودداری می کنند زیرا ما به آنها چیزی نمی دهیم." 
 سپس او در روز آخرین مسابقه مقابل آلاوز آتش را خاموش کرد. این یک آتش بس قبل از لیگ قهرمانان بود ، اما نتیجه 2-8 همه چیز را نشان داد و عیان کرد!

در کنفرانس مطبوعاتی، کومان  معادله را با آرژانتینی تغییر داد : "من نمی دانم که آیا باید مسی را اغوا کنم یا نه ؛ من می خواهم بدانم که او چه فکر می کند و چگونه می خواهد ادامه دهد"
 اصرار بر تغییر پارادایم در شیوه بازی ؛ و نشان دادن راه خداحافظی به سوارز به تصمیم گیری سخت  مسی ختم شد. شرایط بوجود آمده باعث شد تا او گفتگو با کومان را رد  کند . هلندی ها به او می گفتند امتیازات به پایان می رسد و حالا او باید به فکر تیم باشد. اما واقعیت این است که هیچ چیز خوبی از آن گفتگو حاصل نشده است زیرا مسی تصمیم گرفته است تا زمان حضورش در بارسا را ​​با یک بوروفاکس پایان دهد. این عبارت ، "آنچه من برای این باشگاه احساس می کنم فراتر از نقش است" ، در یک جو پر از سو تفاهم  از بین رفت.

به اشتراک گذاری این مطلب!