news-details

پایان پادشاهی دایی توسط کریس رونالدو!

 علی دایی اسطوره فوتبال ایران آماده است تا کریستیانو رونالدو رکورد گلزنی در تمام دوران های بین المللی خود را شکست دهد و این اتفاق شاید در یورو 2020 بیفتد.

"شهریار" (پادشاه به فارسی) در طی سالهای 1993 تا 2006 در 149 بازی برای ایران 109 گل قابل توجه به ثمر رسانده است ، دستاوردی که تصور می شد هرگز قابل دسترس و رقابت نخواهد بود، اما رونالدو به سرعت در حال رسیدن به این رکورد و شکستن آن است و با دو بار گلزنی در پیروزی ۳ بر صفر پرتغال در دیدار برابر مجارستان در بوداپست طی 176 بازی به 106 گل بین المللی رسیده است.

دایی چندین بار گفته اگر رونالدو رکوردش را بشکند بسیار خوشحال خواهد شد ، زیرا معتقد است مهاجم یوونتوس در کنار لیونل مسی و دیگو مارادونا در میان سه بازیکن برتر تاریخ قرار دارد.

دایی در سال 2018 طی مصاحبه ای گفت: "رکوردها شکسته می شوند.
رونالدو واقعاً از ویژگی های انجام این کار برخوردار است. من احترام زیادی برای او قائلم. او چنان بازیکن بزرگی است که حتی نیازی به تعریف و تمجید از او نیست."


رکورد و تعقیب دایی توسط رونالدو، مطبوعات ایران را مجذوب خود می کند و هربار که این بازیکن 36 ساله به آمار دایی نزدیک تر می شود ، مقالاتی درباره او منتشر می شود.
دایی در برابر تیم های آسیایی پرکار بود. او در پیروزی 7-0 مقابل سریلانکا در سال 1996،  5 بار گلزنی کرد و در 4 بازی دیگر در هر بازی 4 گل به ثمر رساند ، از جمله در پیروزی ۱۷ بر صفر مقدماتی جام جهانی مقابل گوام.

دایی فقط قلدر در گلزنی نبود و در پیروزی 2-1 ایران مقابل ایالات متحده در جام جهانی 1998، به مهدی مهدوی کیا پاس گل داد.

دایی قبل از کناره گیری از فوتبال بین المللی در سن 37 سالگی ، در جام جهانی 2006 کاپیتان تیمش بود.

او اولین ایرانی بود که در یکی از لیگ های بزرگ اروپا ، در آلمان ، ابتدا با آرمینیا بیله فلد و سپس در بایرن مونیخ و هرتا برلین بازی کرد.
او بعداً به مربیگری روی آورد. او به صراحت لهجه و تهاجم به داوران ، مخالفت با مدیران و روسای باشگاه معروف است.

دایی 52 ساله در کشور خود به عنوان یک افسانه زنده باقی مانده است و حتی 6.7 میلیون فالوئر در اینستاگرام دارد.
او در رشته های مختلف از جمله تجارت فعالیت و برند های مطرحی دارد و همچنین دارای مدرک مهندسی از دانشگاه معتبر شریف تهران است.

از نظر سیاسی ، او گاهی اوقات با دولت حاکم و در قدرت مخالف است.
وی که شخصیتی نادر است در جامعه مدنی در ایران فعالیت می کند و مرتباً درباره موضوعات مهم اجتماعی و انسانی موضع می گیرد.
در سال 2017  هنگامی که کمک از مقامات به کندی ارائه می شد ، وی پس از زلزله ای که منجر به کشته شدن بیش از 600 نفر شد ، کارزاری را برای حمایت از مردم در غرب کشور آغاز کرد.
اما دایی همیشه گفته است که وارد سیاست نمی شود.
وی ماه گذشته طی مصاحبه ای گفت: "پدر مرحومم به من گفت که به سیاست فکر نکن و هرگز شخصاً درگیر آن نشو.
من هرگز در انتخابات ریاست جمهوری ایران از هیچ نامزدی حمایت نکرده ام و از او حمایت نخواهم کرد."

دایی اکنون یک تاجر موفق است. او صاحب یک شرکت لباس ورزشی است و همچنین رئیس پروژه های ساختمانی در شمال تهران است.
اگر پرتغالی همچنان در زمین فوتبال حضور داشته باشد و رکورد او را بشکند، شاید این تنها زمینه ای باشد که او همچنان بتواند با رونالدو که یک هتل زنجیره ای را به نام خود تبلیغ می کند، رقابت کند.


منبع: خبرگزاری فرانس پرس

به اشتراک گذاری این مطلب!