news-details

دلایل حمایت علی پروین از یک کاندیدا؛ سلطان بیعت!

کامران احمدپور؛

" اختصاصی نود پرس "

علی پروین به طور جدی از یک کاندیدای ریاست جمهوری حمایت کرد و حتی به سبک خانم فخر السلطنه توصیه کرد آنهاییکه دوست ندارند از این مملکت بروند! همین حمایت کافی بود تا سلطان سرخ ها در فضای مجازی به شدت سرزنش و حتی مورد بدترین توهین ها قرار بگیرد. ساعاتی پیش نیز او مجبور شد بخش کامنت های صفحه اینستاگرامی خود را ببندد!

 عده ای نیز تصاویر متعددی از علی پروین منتشر کرده اند که او در کنار  چهره های مختلفی ایستاده و به قول خودش به آنها دست یا علی داده است؛  از جمیله و نوش‌آفرین بگیرید تا خیلی های دیگر اما واقعا چرا علی پروین این چنین از ابراهیم رئیسی حمایت کرد؟

من دلیلش را شاید خوب بدانم با اینکه به او زنگ نزدم تا دلیلش را از خودش بپرسم چرا که در سال ۸۸ خودش جواب این سوال را به من داد!

در جریان انتخابات سال ۸۸ علی پروین برخلاف انتظار همگان با محمود احمدی نژاد بیعت و دست یا علی داد و با همین اتفاق انتقادات و حتی فحش ها وتهمت های بسیاری را به جان خود خرید. در آن زمان هنوز دزدان اختلاسگر روزنامه ۹۰ را تعطیل نکرده بودند و من روزنامه نود را داشتم و یک مطلب انتقادی بسیار محترمانه برای علی پروین نوشتم. در آن مطلب من کوچکترین توهینی به علی آقا  نکردم و اتفاقا مطلب اصلاً و ابداً تند نبود اما انتظار می رفت که علی پروین را برنجاند!

روزی که روزنامه ۹۰ و تیتر یک آن روی کیوسک مطبوعات رفت، یکی از دوستان مشترکمان به نام سعید ترابی با من تماس گرفت و ناراحتی و دلخوری علی آقای عزیز از این مطلب را به گوش من رساند اما من هم دلایل خودم را گفتم تا اینکه این دوست عزیز فردای همان روز که در کنار علی پروین بود گوشی را به سلطان داد و علی آقا با من حرف زد. من دلایل خودم را به علی آقا گفتم. به او گفتم شما به عنوان یک چهره بسیار محترم، محبوب و دوست داشتنی چرا انتخاب‌هایی میکنید که مخالف نظر و ایده مردم است. شما به عنوان یک فرد عادی حق دارید از هر کاندیدایی که دوست دارید حمایت و دفاع کنید اما وقتی که سلبریتی و علی پروین هستی فقط خودت و خودت نیستی بلکه در مقابل مردم مسئولیت اجتماعی داری! ببخشید علی آقا که این حرف را رک و پوست کنده به شما میگویم به نظر می رسد شما در تمام انتخاب هایت فقط و فقط منافع خودت را در نظر می گیری و نه منافع مردم و کشور را!

و بعد علی آقا دلایل خاص خودش را گفت که خیلی از آنها قابل احترام و قابل درک بودند. مثلا می گفت خیلی از کاندیداها  می آیند و از من درخواست عکس یادگاری می کنند. کنار من می ایستند و از من خواهش می کنند که با آنها عکس بگیرم. خب خود شما به من بگو، من باید چیکار کنم؟ دوستان بسیار نزدیکم از من خواهش می کنند که کنار این فرد بایستم، شما باشی حرف دوستان نزدیکت را زمین میرنی؟ در انتخابات ریاست جمهوری و حتی مجلس کاندیداها و یا بعضاً نماینده هایشان پیش من می آیند و برنامه هایشان را می گویند و من میشنوم و احساس می‌کنم که آنها به قصد خدمت به مردم آمده اند و برنامه های بسیار خوبی دارند.خب من هم مثل شما دلم برای مردم و این مملکت می‌سوزد. وقتی میبینم یک نفر دوست دارد و می‌خواهد به مردم و مملکت ما خدمت کند من هم به سهم خودم کمک می کنم.حالا اگر کاندیداها به وعده خود عمل نمی کنند و یا دروغ می گویند دیگر به من ارتباطی پیدا نمی کند


این تنها بخشی از دایالوگ هایی است که بین من و علی پروین رد و بدل شد و واقعاً باقی آن را به خاطر نمی آورم. من برای علی آقا به عنوان یک شخصیت فوتبالی خوش قلب و مهربان ارزش و احترام بسیاری قائل هستند و بارها و بارها دیده ام که برای آدم ها صرف نظر از جایگاهی که دارند چقدر ارزش و احترام قائل است و برخلاف بعضی از فوتبالیست ها و سلبریتی های دو زاری خودش را نمیگیرد و به قول ما بچه جنوب شهری ها، خاکی خاکی است.
 من معرفت، سفره داری و مردم داری سلطان فوتبال ایران را بارها و بارها با چشم خود دیدم اما تنها یک ایراد می‌توانم از او بگیرم و اینکه شاید علی آقا بنا به دلایلی که من در ذهنم هست و خودش هم شاید قبول داشته باشد گاهی اوقات با کاندیداهایی بیعت می‌کند که خودش هم دلش به آنها نیست و یا شاید هم خیلی از سیاست درک درستی ندارد و به قول سیاسیون آدم با بصیرتی نیست‌.
من به عنوان یک روزنامه نگار به انتخاب علی آقا احترام می گذارم هر چند انتخابش را دوست نداشته باشم....

بیشتر بخوانید

حمله به اینستاگرام سلطان به جرم غَش به سمت یک کاندیدا

 

 

به اشتراک گذاری این مطلب!