news-details

آدمهای درجه ۴ و خطرناک، در کمین تصاحب باشگاه استقلال

اختصاصی نود پرس

می خواستم شرایط امروز استقلال را با پرسپولیس اواخر دهه ۷۰ و اوایل دهه ۸۰ مقایسه کنم اما دیدم دارم به مدعیان تصاحب پرسپولیس در آن روزگار ظلم و جفا می کنم!

در آنروزها دو گروه برای تصاحب پرسپولیس می جنگیدند: دسته اول علی پروین و پیروانش که به عنوان سمبل سنت گرایی و گریزان از مدرنیزه و علم روز فوتبال، شناخته می شدند. این مکتب فوتبال در پرسپولیس، علاوه بر رهبری فوتبالیست بزرگ و پر افتخاری همچون علی پروین از پشتوانه هواداران بی شمار و مریدانش، پیشکسوتان فوتبال و جمعی از بزرگان رسانه برخوردار بود.  

گروه دوم اما به رهبری اکبر غمخوار که در آنزمان در نظام برو و بیایی داشت به دنبال تحول، استحاله و نوگرایی در پرسپولیس بود و علاوه بر همراهی قشری از روزنانه نگاران جوان و خوشفکر که سرشان به تنشان می ارزید‌ برای شروع به وینگو بگوویچ رو آوردند که در زمان خودش مربی بسیار موفق و با دانشی بود.

صرف نظر از اینکه کدام گروه توانست بر گروه دیگری مسلط شود و زورش بر آن یکی بچربد، پرسپولیس و مدعیانش همین دو گروه بودند و بس!

در استقلال امروز  اما شرایط، بسیار متفاوت است و گروههای زیادی برای  آن دندان تیز کرده اند که اگر همه آنها را در چرخ گوشت بریزی به اندازه یک گروه از مدعیان آن روزگاران پرسپولیس وجهه، اعتبار و لیاقت و توانایی ندارند!
جالب، تلخ و البته مسئله خطرناک اینجاست که بعضی از این مدعیان هیچ نام و نشانی از خود بجا نمی گذارند و در خفا، چراغ خاموش و با استفاده از رانت، رشوه و روابط پشت پرده خود به دنبال بالا کشیدن استقلال در نمایش خصوصی سازی هستند!


در میان مدعیان تصاحب استقلال که جنگ‌ سختی میان آنها در گرفته و متاسفانه اسطوره استقلال فرهاد مجیدی هم‌ به ابزار و بازیچه آنها تبدیل شده، همه جور آدم دیده می شود؛ خبرنگار درجه ۳ و ۴ تا آدمهایی که لیاقت اداره یک گاوداری هم را ندارند اما به قول معروف امر بر آنها مشتبه شده است! 
متاسفانه حتی آتیلا حجازی هم که هیچ نشانی از پدر ندارد وارد این بازی خطرناک شده که برای اعتبار و محبوبیت پدر فرزانه اش سخت خطرناک است. البته در میان مدعیان تک چهره های موجهی هم دیده می شوند که نام بردن از آنها باعث عدم رعایت اصل بی طرفی در  این مطلب می شود.


به نظر من واگذاری عجولانه استقلال آنهم در این شرایط حساس کنونی!! کاری بسیار خطرناک است که می تواند استقلال را به سرنوشت تیمی همچون پاس تهران تبدیل کند هر چند استقلال ققنوسی است که می تواند هر زمان سر از آتش و خاک بر آورد!

به اشتراک گذاری این مطلب!