news-details

بررسی حریفان ایران در لیگ ملت‌های والیبال

تیم ملی والیبال ایران در پنجمین مسابقه خود در لیگ ملت‌ها باید به مصاف ایتالیا برود.

به گزارش نود پرس، تیم ملی والیبال ایران که این روزها در اردوی آماده سازی زیر نظر ولادیمیر آلکنو به سر می برد، در لیگ ملت‌های 2021 به ترتیب به مصاف ژاپن، روسیه، هلند، کانادا، ایتالیا، بلغارستان، آمریکا، صربستان، آلمان، استرالیا، برزیل، اسلوونی، فرانسه، لهستان و آرژانتین خواهد رفت. این مسابقات به میزبانی شهر ریمینی ایتالیا برگزار خواهد شد و قوانین سختگیرانه‌ای هم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی وضع شده است.

* اعلام لیست ایتالیا برای لیگ ملت‌ها

شاگردان آلکنو در پنجمین مسابقه خود در لیگ ملت ها باید به مصاف ایتالیا بروند. این بازی قرار است روز جمعه 14 خرداد ماه ساعت 19 به وقت ایران برگزار خواهد شد. ایتالیایی‌ها برای این دوره از مسابقات 16 بازیکن را انتخاب کرده‌اند. اسامی لیست 16 نفره تیم ملی ایتالیا در لیگ ملت های والیبال 2021 به شرح زیر است:

 

پاسورها:

ریکاردو اسبرتولی، لوکا اسپریتو

پشت‌خط‌زن‌ها:

گابریل نلی، جولیو پینالی

سرعتی‌زن‌ها:

روبرتو روسو، جان لوکا گالاسی، لورنزو کورتسیا، لئاندرو موسکا

دریافت کننده‌ها:

الساندرو میچیلتو ، فرانچسکو رسینه، ماتیا بوتولو، اورسته کاووتو، دیوید گاردینی

لیبروها:

فابیو بالاسو، فلیپو فدریکی، لئاندرو اسکنفرلا

هدایت ایتالیایی‌ها را جانلورنزو بلنجینی برعهده خواهد داشت.

* نگاهی به نتایج ایتالیا در دوره گذشته

ایتالیا در دوره گذشته رقابت های لیگ ملت‌ها با کسب 8 پیروزی، 7 شکست و 25 امتیاز عنوان هشتم را به خود اختصاص داد. این تیم در هفته اول به میزبانی چین با نتیجه 3 بر یک مغلوب ایران شد و در دو بازی بعدی با نتیجه مشابه 3 بر صفر از سد تیم های آلمان و چینِ میزبان گذشت.

ایتالیا در هفته دوم در شرایطی که راهی روسیه شده بود در بازی نخست با نتیجه 3 بر یک آمریکا را شکست داد. لاجوردی‌پوشان در ادامه 3 بر صفر پرتغال را مغلوب کردند و 3 بر صفر به روسیه باختند. در هفته سوم ایتالیایی‌ها راهی بلغارستان شدند و با 3 پیروزی این کشور را ترک کردند. آنها 3 پیروزی با نتیجه 3 بر یک به ترتیب مقابل تیم های ژاپن، استرالیا و بلغارستان به دست آوردند.

 

هفته چهارم شاگردان بلنجینی میزبان بودند. پیروزی 3 بر صفر مقابل صربستان، شکست 3 بر یک مقابل آرژانتین و شکست 3 بر 2 مقابل لهستان مجموع نتایج ایتالیا در هفته چهارم بود. لاجوردی‌پوشان در هفته پنجم به برزیل سفر کردند. آنها با سه شکست 3 بر یک مقابل کانادا، فرانسه و برزیل به کار خود خاتمه دادند و با قرار گرفتن در رده هشتم از صعود به مرحله نهایی بازماندند.

* خبری از فوق ستاره‌ها در ترکیب میزبان نیست

ایتالیایی‌ها که میزبان این رقابت ها هستند قرار است بدون بازیکنان اصلی پا در میدان این مسابقات بگذارند. فدراسیون والیبال ایتالیا اعلام کرده بود که بازیکنان به دو گروه مستقل برای مسابقات لیگ ملت‌ها و المپیک تقسیم بندی شده‌اند. طبق اعلام فدراسیون جهانی، گابریل نلی باتجربه قرار است میدان‌دار جوانان ایتالیایی در لیگ ملت‌ها باشد.

فدراسیون جهانی والیبال در آستانه رقابت های لیگ ملت ها درمورد شرایط تیم ایتالیا به عنوان میزبان به دوره از مسابقات نوشت «ایتالیا با ترکیبی از ستاره‌های جوان همراه با بازیکنان باتجربه در لیگ ملت‌های والیبال برای نمایش آینده قدرتمند خود به میدان خواهند رفت. گابریل نلی هدایت یک تیم جوان ایتالیایی در لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۱ را در زمین بر عهده خواهد داشت.»

 

همچنین بلنجینی درخصوص تصمیمی که برای لیگ ملت‌ها گرفته است، گفت: امسال اولویت المپیک بوده و کل برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌ها حول این رویداد است.

* مصاف تیم اصلی ایران با تیم دوم ایتالیا در ریمینی!

ایتالیا از جمله حریفان ایران در رقابت های المپیک توکیو هم به شمار می رود و رویارویی با این تیم در لیگ ملت‌ها می‌توان پیش درآمدی بر بازی حساس المپیک هم باشد. ایران با تیم‌های ایتالیا، لهستان، ژاپن، کانادا و ونزوئلا در گروه A رقابت‌های المپیک قرار گرفته است.

تفاوت ایران و ایتالیا این است که آلکنو نفرات اصلی خود را راهی لیگ ملت‌ها کرده که بتوانند به چشم بازی‌های تدارکاتی به این مسابقات نگاه کنند، اما ایتالیای میزبان ترجیح داد تا به بازیکنان جوانش میدان دهد تا پخته و آماده حضور در میدان بزرگی به نام المپیک باشند.

خبری از نام‌های بزرگی همچون سیمونه جیانلی، اولگ آنتونوف، سیمونه آنزانی، ایوان زایتسف و عثمانی خوانتورینا و ... نیست و لاجوردی‌پوشان میزبان در واقع با تیم دوم خود به مصاف حریفان خواهند رفت.

 

* آلکنو: تقریباً همه تیم‌ها با نفرات اصلی می‌آیند

ولادیمیر آلکنو، سرمربی تیم ملی والیبال ایران درخصوص حضور ایران با ترکیب اصلی در مسابقات اظهار داشت: لیست نهایی تیم‌ها اعلام شد. تاجایی که من می‌دانم فقط ایتالیا با تیم اصلی‌اش به مسابقات نمی‌آید. فدراسیون جهانی تاکید دارد همه تیم‌ها با ترکیب اصلی‌شان وارد مسابقه شوند. اما این که تیم‌ها با چه ترکیبی مسابقه بدهند دیگر به نظر سرمربیان بستگی دارد. ضمن این که روسیه هم با ترکیب کامل به ایتالیا می‌آید. فکر می‌کنم همه تیم‌ها کم و بیش با ترکیب اصلی بیایند.

وی ادامه داد: این را هم باید در نظر داشت که ما در دروان کرونا هستیم و امکان برگزاری بازی‌های دوستانه بسیار کم است بنابراین لیگ‌ملت‌ها برای همه تیم‌ها، فرصتی است برای آنالیز و آماده کردن بازیکنانشان برای حضور در المپیک.

* برنامه مسابقات ایران در پیکارهای امسال لیگ ملت های والیبال 2021 به شرح زیر است:

جمعه 7 خرداد ماه، ساعت 15.30

ایران - ژاپن

شنبه 8 خرداد ماه، ساعت 14.30

ایران - روسیه

یکشنبه 9 خرداد، ساعت 14.30

ایران - هلند

پنجشنبه 13 خرداد، ساعت 14.30

ایران -کانادا

جمعه 14 خرداد، ساعت 19

ایران - ایتالیا

شنبه 15 خرداد، ساعت 22

ایران - بلغارستان

چهارشنبه 19 خرداد، ساعت 20.30

ایران - آمریکا

پنجشنبه 20 خرداد، ساعت 12.30

ایران - صربستان

جمعه 21 خرداد-ساعت 12.30

ایران - آلمان

سه شنبه 25 خرداد، ساعت 14.30

ایران - استرالیا

چهارشنبه 26 خرداد، ساعت 23.30

ایران - برزیل

پنجشنبه 27 خرداد، ساعت 18.30

ایران - اسلوونی

دوشنبه 31 خرداد، ساعت 15.30

ایران - فرانسه

سه شنبه اول تیر، ساعت 17.30

ایران - لهستان

دوم تیر، ساعت 18.30

ایران - آرژانتین

به اشتراک گذاری این مطلب!