news-details

اوج وقاحت؛ درخواست صرفه جویی از مردم و وعده آب و برق مجانی! 

اختصاصی "نود پرس"

کامران احمدپور 

روزی که حسن روحانی به مردم  مژده داد در سال ۱۴۰۰ آب و برق مجانی خواهد شد و به قول خودش بالاخره وعده امام راحل محقق خواهد شد، فقط یک ساده لوح و شاید هم احمق می توانست این وعده را باور کند. عاقلانه تر این بود  و اصولا کسانی که هنوز مغزی در سرشان دارند بهتر است اینگونه از این خبر برداشت کنند که احتمالا مسئولین خواب و نقشه جدیدی برای خالی کردن جیب مردم تدارک دیده اند و باید منتظر افزایش چند برابری تعرفه ها بود و همینطور هم شد.

زمانی من نگارنده در یک کشور اروپایی زندگی می کردم. در این کشور طرحهای تشویقی زیادی برای مردم وجود داشت که یکی از آنها " هپی آور" یا ساعت خوش بود که در این طرح مردم می توانستند یک ساعت به انتخاب خودشان، برق مجانی داشته باشند و هر چقدر دلشان می خواهد برق مصرف کنند. این را همه می دانند که ثروت و گنجهای زیر زمینی و خدادادی اروپا با ایران قابل مقایسه نیست و اگر آنها گنج های ما را داشتند بابت مصرف برق به مردم پول هم می دادند! اما در اینجا شرط و شروطی برای مصرف آب و برق رایگان می گذارند که خودشان هم‌ می دانند چقدر پرت و پلاست، مثل الگوی مصرف آب برای یک خانوار که چیزی در حدود ۲ بار فضای حاجت و یک بار مسواک زدن است! 

 با این دست فرمون مسئولین، احتمالا ما هم طی چند سال آینده به آب و برق مجانی خواهیم رسید منتها با این کیفیت که کلا آب و برق مردم قطع و فقط مبلغی ناچیز بابت آبونمان و مالیات از آنها دریافت می شود!

در طی این سالها، دولتهای مختلف با طرحهای محیر العقول خود، توانسته اند رودخانه یا دریای کارون را بخشکانند، رودخانه ای که سابقا در آن می شد کشتیرانی کرد. این نابغه ها، آبهای زیر زمینی و فسیلی ایران را که میلیونها سال زیر زمین به عنوان گنجینه فلات ایران محبوس بودند، مصرف کردند و دیگر نه روی زمین و نه زیر زمین چیزی نگه نداشته اند و می توان اینطور امیدوار بود که با قطع کامل آب و برق شاید وعده آب و برق مجانی تا حدودی تحقق پیدا کند!

جالب اینجاست که مسئولین حاضر در برنامه های تلویزیونی، مرتب خودشان را به کوچه علی چپ می زنند و اصرار دارند مردم در مصرف برق صرفه جویی کنند! انگار نه انگار که برادران چینی و شرکای ایرانی در مزارع بیت کوین دارند تمام برق تولیدی کشور را مثل هیولا می خورند. قطعی دو یا سه نوبت برق در روز ( برق خود ما دیروز در ۳ نوبت رفت) و تقاضای صرفه جویی آنهم در حالی که خیلی از مردم بخاطر ترس از قبض برق، جرات ندارند کولر گازی هایشان را روشن کنند، فقط و فقط یک وقاحت از نوع مسئول ایرانی می خواهد و بس!

به اشتراک گذاری این مطلب!