news-details

حقایقی وحشتناک از کره شمالی/او حتی می داند سر شما چند تا مو دارد!

اختصاصی "نود پرس"

در باره کره شمالی تا به حال داستان های زیادی دیده و شنیده اید. این کشور کمونیستی پر از اسرار، حرفهای مگو و هیجان انگیز است که هر بار بخشی از آنها توسط کسانی که از آن فرار می کنند، افشا می شود. در اینجا ما در نود پرس به گفته های آخرین شهروندانی که موفق به فرار از این کشور شده اند می پردازیم.


یک پناهنده کره شمالی ترسش را آشکار می کند که چگونه می ترسد کیم جونگ-اون سعی کند او را بکشد ، اما این باعث نمی شود که او در برابر این رژیم بی رحم ستمگر شیطانی تسلیم شود.

یونمی پارک ، ۲۷ ساله و فعال حقوق بشر ، به روزنامه سان انگلیس می گوید سالها در "لیست هدف" دیکتاتور بوده  و نگران است مانند جمال خاشقچی، روزنامه نگار سعودی ترور شود.

پارک یونمی از کره شمالی فرار کرد و اکنون به عنوان یک فعال حقوق بشر کار می کند.

در سال ۲۰۰۷ او پس از انداختن پدر سرطانی خود در یکی از اردوگاه های کار اجباری و جهنمی رژیم ، با پرداخت پول به قاچاقچیان انسان برای قاچاق وی از کره شمالی فرار کرد.


یونمی که اکنون در شیکاگو زندگی می کند ، شجاعانه علیه خاندان  کیم صحبت می کند - و استبداد آنها را به آدولف هیتلر یا ژوزف استالین تشبیه می کند.

با اینهمه او می ترسد که کیم هنوز هم به دنبال راهی برای کشتن او باشد ، زیرا رژیم وی را "دشمن مردم" معرفی کرده است. او نگران این است که مانند جمال خاشقچی روزنامه نگار سعودی کشته شود.


یونمی که دارای محافظ امنیتی است و در رویدادهای عمومی از او محافظت می کنند، می گوید:  سالهاست که من در لیست هدف کیم جونگ-اون هستم و نگرانم آنها سعی کنند مرا بکشند. من  مرتب هک می شوم و همیشه تهدیدم می کنند. 

یومی می گوید چندین نسل از خانواده وی توسط رژیم مجازات شده اند زیرا او و مادرش فرار کرده اند.
وی به سان گفت: "کره شمالی علناً من را به عنوان دشمن مردمم محکوم کرد و همه بستگانم را مجازات کرد.
آنها به دنبال سه نسل یا حداكثر هشت نسل از خانواده شما می روند.
من مطمئن نیستم که آیا همه آنها زندانی یا برخی کشته شده اند اما همه آنها مجازات شده اند.


وی با توصیف دیدن افرادی که هنگام بزرگ شدن در داخل پادشاهی گوشه نشین و عزلت گرا، گرسنه به کام مرگ کشیده می شدند، گفت: دیدن افراد مرده در خیابان - مانند زندگی روزمره است.
من در اواخر سال ۱۹۹۳ متولد شدم. رژیم دیگر از دادن غذا به مردم خودداری کرد. سه میلیون نفر از سال ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۸ جان خود را از دست دادند. این یکی از بدترین قحطی های ساخته شده توسط بشر در تاریخ است. این فقط یک زندگی عادی برای من بود. فکر نمی کردم زندگی متفاوت از این باشد. 

این زن ۲۷ ساله ادعا می کند رژیم مردم را در ملا عام اعدام می کند تا راهی برای ترساندن شهروندان شسته شده مغزی خود باشد.

وی در این ارتباط می گوید: آنها به بچه ها احتیاج دارند که به اعدام در ملا عام بروند و آنها را وادار می کنند که در ردیف جلو بنشینند زیرا قد بچه ها کوتاه تر از بزرگسالان است.
معنای زندگی ما تحقق توانایی های ما به عنوان افراد نیست بلکه تحقق توانایی های حزب است.
آموزشهای عمومی، آموزش بسیار خوبی برای کودکان است که باید ترس داشته باشند و کارهای منع شده توسط رژیم را انجام ندهند. به همین دلیل شستشوی مغزی برای کودکان خیلی زود آغاز می شود.

اعتقاد بر این است که کیم جونگ اون دستور ترور برادر ناتنی خود در مالزی را صادر کرده است

تمام مردم‌ کره شمالی از بدو تولد شستشوی مغزی داده شده و پرستش خاندان کیم به آنها آموزش داده می شود.
کره شمالی پس از جنگ جهانی دوم تحت دیکتاتوری پدربزرگ کیم کیم ایل سونگ که هنوز هم به عنوان خدا در این کشور مورد پرستش قرار می گیرد ، شکل گرفت.

مردم در این کشور سرکش از بدو تولد از طریق تبلیغات تغذیه می شوند و به آنها می آموزند که از دولت خود ، یک کشور تک حزبی که توسط حزب کمونیست چین تاسیس شده است ، بترسند.

کره شمالی حتی سفر به مناطق مختلف کشور را ممنوع کرده و به گفته یونمی ، حتی نمی دانند چیزی به نام اینترنت وجود دارد.

وقتی یونمی جوان بود ، به او آموختند كه كیم جونگ ایل ، پدر كیم جونگ اون ، می تواند ذهن او را بخواند.

خود او در این ارتباط می گوید: "کره شمالی یک دین است. به ما گفته می شود که کیم یک خداست و او می داند که شما به چه  چیزی فکر می کنید و چه تعداد مو‌ روی سر شما وجود دارد. این تنها کشوری است که در مورد" جرم فکری "صحبت می کند - حتی فکر کردن نیز جرم است.

یونمی پس از فرار از جهنم ابتدا در کره جنوبی اقامت گزید و سپس به ایالات متحده رفت و در آنجا به یک فعال حقوق بشر معتبر تبدیل شد.

اما دیدگاه های صریح وی در مورد رژیم ، وی را به هدف رژیم کیم تبدیل کرده و او در هراس از اینکه دیکتاتور او را محاکمه و سلاخی کند ، زندگی می کند.

یونمی می گوید مرگ خاشقچی که در سفارت عربستان در استانبول به قتل رسید، نشان می دهد دیکتاتورها هنگام کشتن افراد در خارج از کشور هیچ مسئولیتی ندارند.

او در این ارتباط می گوید: وقتی می بینم جمال خاشقچی یک روزنامه نگار محترم - در یک کشور خارجی مانند ترکیه خرد شده و دیگر کشورها کاری نمی کنند، این یعنی
هیچ مسئولیتی برای کشتن کسی وجود ندارد - حتی اگر او روزنامه نگار برجسته ای باشد.


برادر ناتنی کیم ، کیم جونگ نام در یک فرودگاه مالزی کشته شد.
رژیم کره شمالی قبلاً در خارج از خاک خود ترورهایی انجام داده است.

در سال ۲۰۱۷ برادر ناتنی کیم جونگ-اون ، کیم جونگ-نام در فرودگاه مالزی با استفاده از یک عامل عصبی کشته شد.

اعتقاد عمومی بر این است که وی به دستور دیکتاتور کشته شده زیرا او هنوز ادعای سلطنت داشت.


پارک با بیان اینکه به مردم این کشور درباره جهان خارج کم گفته می شود ، گفت: بیشتر مردم کره شمالی هرگز نقشه ای از جهان ندیده اند.

آنها حتی نمی دانند اینترنت وجود دارد. آنها حتی برق ندارند.
من نمی دانستم آفریقا و اروپا چیست. من نمی دانستم نژادهای مختلف چیست. به ما گفته می شود که تقویم از زمان تولد اولین پادشاه آغاز می شود.
به ما گفتند كه ما بخشی از نژاد كیم ایل سونگ هستیم. من حتی نمی دانستم كه آسیایی هستم.

در طی برگزاری مسابقات جام جهانی  ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی، تلویزیون حکومتی کره‌ شمالی در خبری عجیب به مردمش اعلام کرد که این تیم به فینال جام جهانی صعود کرده است.

این برای اکثر مردم جهان تبدیل به یک امر عادی شده که رهبر کره شمالی، کیم جونگ اون حکومت خود را طوری رهبری می‌کند که رسانه‌های این کشور از جمله همه کانال‌های تلویزیونی در دستان اطرافیانش است و هیچ خبر منفی از جامعه به مردم رسانده نمی‌شود.

 در یک خبر دیگر آمده بود که کره شمالی به فینال جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل راه یافته و باید با پرتغال بازی کند.

تلویزیون حکومتی کره‌شمالی در خبری عجیب به مردمش اعلام کرده بود که این تیم به فینال جام جهانی صعود کرده است.


شاید باور این که شرایط داخلی کره شمالی آرام و خوب است، برای مردم این کشور چندان سخت نباشد، اما کلیپی از تلویزیون این کشور پخش شد که اگر مردمان این کشور عجیب و غریب آن را  باور نکنند دیگر باید به همه چیز شک کرد!

در این کلیپ به مردم کره شمالی نشان داده شد که تیم کشورشان پس از عملکرد درخشان در مرحله گروهی و شکست تیم‌های ژاپن ، آمریکا و چین به ترتیب با نتایج هفت بر صفر، چهار بر صفر و دو بر صفر با عبور از سه تیم دیگر به فینال رسیده و باید برای قهرمانی با پرتغال مصاف دهند!

این اخبار در حالی به گوش مردم کره شمالی رسید که این تیم بر خلاف جام جهانی ۲۰۱۰ این بار اصلا به این تورنمنت صعود نکرده و حتی به مرحله پایانی مقدماتی جام جهانی در آسیا هم نرسید. در این کلیپ صحنه‌های حساس بازی‌ها هم گنجانده شده تا میزان باورپذیری این خبر نیز بالا برود.

به اشتراک گذاری این مطلب!