news-details

سیزده بدر جنگ ایران آریایی با دین وارداتی اعراب نیست 

پیام با این جمله آغاز شده و دست به دست در فضای مجازی می چرخد:" امسال دیدنی ترین سیزده بدر قرآن اخیر و تقابل آیین اصیل ایرانی، سیزده بدر با دین وارداتی اعراب است ......" 

خبر را که باز میکنی می بینی نویسنده شما را دعوت می کند به بیرون رفتن در روز سیزده بدر و خوردن روزه و این کار را تقابل جانانه ایرانیان اصیل با دین و آیین وارداتی اعراب توصیف می کند و از کسانی که تا به حال وسط بازی کرده اند و در منظر عام اقدام به روزه خواری نکرده اند دعوت می کند به پارک ها و صحرا بروند، روزه خواری کنند، بزنند و برقصند و آواز بخوانند تا نشان بدهند هم ایرانی آریایی هستند و هم اینکه دیگر وسط بازی نمی کنند!


از آن طرف بعضی از اهالی روضه و منبر بی مقدار، جاهل و خود فروخته، برای افتادن باد در پرچمشان، به سنت های اصیل ایرانی توهین می کنند و اینگونه تصور می کنند که با این شیوه شهر آشوبی در زمره رستگاران آخر الزمان خواهند بود!

باید به کسانی که اینگونه تیشه به ریشه دین و ایمان مردم زده اند تبریک گفت که دستیابی به چنین موفقیتی فقط از عهده خودشان بر می آمد و بس اما واقعیت این است که نه اسلام دین وارداتی اعراب است و نه ۱۳ بدر و آیین های پاک ایرانی، آنچنان که شیخان گمراه و پیران جاهل مریدان خود را به رندی افسانه می کنند. اسلام دین و آیینی است از جانب پروردگار و خالق هستی، آیین رحمانی و انسان ساز، همانگونه که مسیحیت یک دین بود و مسیحیان عالم هیچگاه نگفته اند این دین وارداتی اهالی اورشلیم و بیت المقدس است. داعش، طالبان،  بنی امیه،  عباسیان و داعشان ایرانی    که متر و معیار اسلام و این دین رحمانی نبوده و نیستند که ما بخواهیم آنرا به پای چنین دینی بگذاریم. فقط کافی است نهج البلاغه را بخوانیم، احادیث و سیره امامان و رسول گرامی اسلام را بخوانیم و تفسیر قرآن را از اهلش بشنویم نا از خداوند جان و خرد برای ابلاغ چنین دین و آیینی شکرگزار باشیم.


از آنطرف آیین های پاک ایرانی جلوه ای از حق شناسی ایرانیان خردمند و قدردان به آب، خاک، جنگل، گیاهان و آفریده های خالق بوده است و در تقابل با دین خدا نبوده و نخواهد بود. اسلام همان دینی است که پیامبرش می فرماید هر گاه هر یک از شما درختی بنشاند تا روزی که آن درخت ثمر دهد و سایه ای بر انسانها و جانوران بگستراند به آن کس که آن درخت را نشانده است، ثواب و پاداش می رسد. سیزده بدر جلوه ای از قدرشناسی ایرانیان برای اینهمه زیبایی و شگفتی طبیعت بوده است، تجلی دور همی خویشان و دوستان که در اسلام با عنوان " صله رحم" بارها و بارها بر آن تاکید شده است، تجلی زیبایی شناسی، قدردانی از خالق، سپاسگزار نعمت ها، شاد بودن و به دامن مام  طبیعت بازگشتن.... 


امسال سیزده بدر،ما روزه می گیربم، خدا را برای برپایی این میهمانی باشکوه در ماه رمضان ستایش می کنیم و به احترام او و فرمانش، به ماه زیبایش احترام می گداریم و سیزده بدر را با دهانی بسته و چشمانی باز سپری می کنیم و در اولین فرصت درختی می نشانیم و طبیعت را پاس می داریم تا در سالهای بعد در دامان طبیعت همانند گذشته در کنار عزیزان سیزده خود را به کوری چشمان دشمنان فرهنگ ایرانی بگذرانیم. ما ایرانیانی هستیم مسلمان و پایبند به آیین های پاک ایرانی .....

به اشتراک گذاری این مطلب!