news-details

هجوم حیوانات به زمین فوتبال؛ از روباه حیله گر تا کانگوروها و «سونامی» گاوها

 

اختصاصی "نود پرس"

روباه مکار

چندی پیش در مسابقه پورتسموث مقابل دربی توسط روباهی که به یک تور کوتاه گردشی در ورزشگاه فراتون پارک رفت، مختل شد، اما این تنها حیوانی نبود که به فوتبال علاقه نشان داده بود.


پورتسموث در صدر جدول میزبان دربی کانتی در رده دوم لیگ یک انگلیس بود - اما یک وقفه در بازی آنهم بخاطر یک میهمان غیرمنتظره وجود داشت.

غول های دسته یک انگلیس در یک مسابقه بزرگ به مصاف هم می رفتند که یک روباه مسابقه را قطع کرد. حیوان با اعتماد به نفس کامل  در محوطه جریمه پورتسموث و پشت سر ویل نوریس دروازه بان تیم دوید اما با تلاش مسئولین برگزاری مسابقه و امدادگران دستگیر و مسابقه از سر گرفته شد!

 

گربه آنفیلد

در جریان بازی خانگی لیورپول مقابل تاتنهام در سال 2012 که با نتیجه 0-0 به پایان رسید، هر چند گلی به ثمر نرسید اما در عوض به هواداران لیورپول چیز دیگری برای تشویق داده شد. یک گربه سفید و خاکستری، که اکنون به نام کنی دالگلیش که در آن زمان سرمربی لیورپول بود، نامیده می شود، وقتی به زمین آنفیلد رفت، تبدیل به یک هیجان اینترنتی شد.

این گربه کار خود را با گرم کردن در کنار چمن آغاز کرد، سپس به سمت براد فریدل، دروازه بان تاتنهام حرکت کرد و لحظه ای روی چمن نشست تا استراحت کند. در حالی که هواداران شعار می‌دادند: «گربه، یک گربه، یک گربه»، گربه توسط ماموران برداشته شد و در خیابان‌های خارج از ورزشگاه رها شد.

 

کانگوروهای اوباش


 در استرالیا و در جریان بازی سال 2022 بین توگرانونگ یونایتد و واگا سیتی واندررز در پایتخت این کشور، کانبرا، گروهی از کیسه‌داران زمین را به خود اختصاص دادند.

بخاطر خصوصیات تهاجمی کانگوروها، ‌بازیکنان سعی کردند فوری از صحنه فرار کنند و خوشبختانه آسیبی به کسی نرسید.


سونامی گاوها

در سال 2018، تیم‌های Thrive Physiotherapy FC و Centrals گرنزی در آخرین روز فصل در حال مبارزه بودند که به دلیل هجوم 180 گاو به زمین مسابقه، بازیکنان مجبور به ترک مسابقه شدند. گروه عظیمی از گاوها به طرز خنده‌داری حصار چوبی که از زمین محافظت می‌کرد را شکستند و وارد آن شدند و نه تنها مسابقه، بلکه زمین را نیز خراب کردند.

یکی از بازیکنان Thrive وضعیت عجیب و غریب را اینگونه توصیف کرد: "سونامی گاوها به سمت ما می آیند". پس از بوجود آمدن شرایطی که گاوها در مورد زمین چمن بوجود آورده بودند، داور بازی را غیرقابل انجام، اعلام کرد. سپس بازیکنان هر دو طرف تصمیم گرفتند که به هم دست بدهند، نتیجه آن بازی را مساوی اعلام کنند و به کافه بروند.

 

زنبوری که الیور کان را نیش زد


شاید این اتفاق و حیوان مهاجم به یاد ماندنی ترین و قابل مشاهده ترین «مهاجم» نباشد، اما مطمئناً این مورد دردناک ترین است. زمانی که  بایرن مونیخ خارج از خانه در وردر برمن بازی می کرد،  الیور کان دروازه بان سرشناس باواریایی ها توپ را جلوی پایش داشت که به نظر رسید خم شده و به چیزی دور گردنش ضربه می زند.

کان به سمت داور رفت در حالی که هواداران شروع به سوت زدن کردند و معتقد بودند که کان وقت تلف می کند. اما معلوم شد که او در واقع توسط یک زنبور نیش زده شده و مجبور به درمان پزشکی در حاشیه زمین شد.

کان یک دروازه بان به اندازه و ابهت فیل ماموت بود، اما حتی نیش زنبور هم برای این مرد بزرگ قابل تحمل نبود.

 

هجوم شب پره ها در فینال یورو 2016 

10 ژوئیه 2016 - فینال یوفا یورو 2016  و در مسابقه پرتغال - فرانسه - هنگامی که داور مسابقه به همراه دستیارانش برای بازرسی زمین می رود، گروه زیادی از شب پره ها دیده می شوند.


شب قبل از فینال یورو 2016 بین فرانسه و پرتغال، کارکنان ورزشگاه دو فرانس مرتکب خطای مهلکی شدند و نورافکن ورزشگاه را روشن کردند. در نتیجه، روز بعد، هزاران پروانه وارد عرصه شدند و ستارگان بزرگی مانند کریستیانو رونالدو، هوگو لوریس و پپه را ناراحت کردند.

از دیگر چهره‌های کلیدی که خشم حشرات پرنده را تجربه کردند، دیدیه دشان، سرمربی تیم ملی فرانسه و مارک کلاتنبرگ داور بودند. با این حال، بازی پیش رفت و این حادثه منجر به تولد صحنه های خنده دار بسیاری شد، به ویژه پس از اینکه رونالدو، در حالی که مصدوم شده بود، یک شب پره سمج از بالای ابرویش پایین نمی آمد!


مرغ با یک پیام


در سال 2012، زمانی که هر دو تیم بلکبرن و ویگان اتلتیک هنوز در لیگ برتر انگلیس بازی می کردند، رویارویی این دو تیم با ورود یک مرغ متوقف شد. گمان می‌رود که یکی از طرفداران بلکبرن پرچمی را دور مرغ پیچیده و در ورزشگاه رها کرده بود.

دلیل این امر، اعتراض هوشمندانه به مالک باشگاه بود که در هند یک مزرعه مرغ داشت. علی الحبسی دروازه بان ویگان و یاکوبو مهاجم بلکبرن موفق شدند مرغ را بین خود به گوشه زمین ببرند و سپس پرنده از خطر خارج شد و به محل امن منتقل شد.

 

سگ دروازه بان


شاید رایج ترین مهاجم غیرانسانی زمین در دنیای فوتبال یک سگ باشد. اما تعداد زیادی از آنها گل خاصی را نجات نداده اند.

به طور باورنکردنی، در میانه یک بازی در لیگ دسته سوم آرژانتین، در حالی که دروازه بان یوونتود یونیدا در زمین تیم حریف قرار داشت، سگی وارد دروازه شد و ضربه ای را که قرار بود وارد دروازه شود، دفع کرد!
پس از تلاش های فراوان، این دوست چهار پا به طور اتفاقی از زمین بازی بیرون رفت و از تغییری که برای تیمش ایجاد کرده بود راضی بود - علیرغم اینکه یونیدا در آن روز با نتیجه 3-0 شکست خورد.

به اشتراک گذاری این مطلب!